Toon posts:

Dreamweaver sloopt photoshop website

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met photoshop mijn hele site gemaakt zoals layout, menu en afbeeldingen etc. Nu wil ik met dreamweaver tekst op de site aanbrengen maar dan wordt de hele layout vern**kt images gaan alle kanten op. Hoe kan ik gewoon tekst aanbrengen op de site zonder dat alles vergald wordt ?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
een cursusje html volgen en de teksten dan met notepad aanpassen :?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07

Creesch

bla bla!

iets meer informatie zou handig zijn

hoe heb je die tekst er in willen aanbrengen ?
heb je al in de html gekeken ?
kan je uberhaubt html ?

ook is het niet echt handig om met photoshop oid te gaan slicen, krijg je veel overbodige code door imho

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Leer op deugdelijke wijze met HTML omgaan. Photoshop maakt er hoogstwaarschijnlijk tabellen van - die kun je met DW converteren naar DIV's, en dan is de kans dat er dingen misgaan al stukken kleiner geworden. Het beste is natuurlijk om 't met de hand te doen, dan wordt er lang niet zo'n zooitje van gemaakt dan dat DW of PS het doen.

Zie ook www.w3schools.com/ voor een goede beginnerscursus.

*edit* dju, waarom moet ik ook zoveel typen.. nu lijkt 't een dubbelpost ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 15-06-2004 14:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Je zou je layout goed moeten slicen (zoek ff op Google voor een goede tutorial). En dan netjes indelen met de hand danwel Dreamweaver. Je kunt natuurlijk niet van de HTML uitgaan die Photoshop eruit tuft. Dat is klinkklare rubbish.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen te converten.

HTML leren ? Denk je dat ik niks te doen hebt ? Dat is hetzelfde als ik een vertaling wil hebben van een Frans woordje en dat iemand roept ga Frans leren :f
Hoe moet ik het converten btw ? Welke knoppies klikken ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 14:59 ]

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 19:37
Het kan wel degelijk met de slice tool van Photoshop in combinatie met Dreamweaver en kloppende W3C code.

Het blijft wel noodzakelijk om goed onder water te kijken hoe je met je HTML omgaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:57:
HTML leren ? Denk je dat ik niks te doen hebt ? Dat is hetzelfde als ik een vertaling wil hebben van een Frans woordje en dat iemand roept ga Frans leren :f
Als jij tegen mij zegt wat betekent "merci" ga ik eerst zelf goed opzoek naar de betekenis, alvorens ik andere mensen om hulp ga vragen. Als je je hele leven in handen van anderen legt wens ik je veel succes.

Maar ga nou maar zoeken naar hou je een psd moet slicen. En als je al tekst over een image wil zetten, kun jij het maar beter een background maken van een tabel of cel.
mulleknul schreef op 15 juni 2004 @ 14:59:
Het kan wel degelijk met de slice tool van Photoshop in combinatie met Dreamweaver en kloppende W3C code.
Volgens mij denkt hij dat 'ie met Export Images en HTML wel klaar is :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 15:02 ]

Verwijderd

daar hebben we babylon.com voor of the google language service. Er wordt hier wel iets meer van je verwacht en wat je vraagt is basis html kennis en basis vragen horen hier niet thuis.

Verwijderd

Afbeeldingen in Dreamweaver kun je het beste in een Layer plaatsen, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Andere optie is soms een tabel (dan kun je de afbeeldingen ook als achtergrond in de cellen gebruiken).

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

HTML leren ? Denk je dat ik niks te doen hebt ?
Je zult vast wel mee te doen hebben, daarom zijn er ook mensen en bedrijven die zich HTML hebben aangeleerd zodat ze het voor je kunnen doen. :)
Dat is hetzelfde als ik een vertaling wil hebben van een Frans woordje en dat iemand roept ga Frans leren :f
Nee,
dat is het zelfde als dat jij naar Frankrijk wil en zegt, wie wil mee om tegen al die fransen te praten. Want ik ken geen frans en wil het ook niet leren.
Welke knoppies? Hallo, je moet wel iets zelf uitzoeken.. En zo simpel is het niet. Met DIVs ben je er namelijk nog niet.

Wat je zou kunnen doen is:
Zoek de map op waar Photoshop al je plaatjes heeft neer gezet, open Dreamweaver, maak een tabel met genoeg cellen, plaats daar alle plaatjes in en typ je tekst. Kijk vervolgens waar de cellen uitgerekt zijn en sleep deze opnieuw terug naar het juiste formaat. Lukt die alles niet, dan zou ik willen zeggen:
1. Ga toch HTML leren of,
2. Laat iemand anders het (voor geld) voor je doen.

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 15-06-2004 15:11 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Als jij een auto wilt bouwen ga je toch ook niet de tekening van die auto door een "tooltje" flikkeren. Als je een leuk tooltje hebt komt er misschien een aardig lijkend autootje uit, maar het lijkt me niet dat ie dan ook APK gekeurd is

ergo: site bouwen == HTML leren. Als je daar geen zin in hebt huur je maar iemand in die het wel kan

(spuit 111)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lekker hulpzaam :f
Heb het antwoord hier gevonden : http://www.photoshop-stuff.com/phpBB/viewtopic.php?p=12

Succes met html leren mensen ;)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Overigens kun je met Dreamweaver een Photoshop-unlay maken, en aan de hand daarvan je website inrichten. Heb je dat probleem ook nooit meer. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Pelle

🚴‍♂️

Okay, dit is heel basic. Je kunt niet verwachten dat als je in Photoshop een ontwerp maakt, dit met 3 keer klikken opeens gesliced en wel in een website is verweven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.