[XP] BSOD met een Asus P4C800 deluxe mb*

Pagina: 1
Acties:

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:15
Hi,

Ik heb een probleem bij een klant van mij dat blijft aanslepen.
Ik heb daar een jaar geleden een configuratie opgesteld die de volgende specs heeft:

P4c800 deluxe (dus geen p4c800 e)
2.6GHz
512MB
1X120GB systemdisk
2 X 200GB in raid mirror op de interne controller
WinXP NL + sp1

Hij krijgt dus regelmatig BSOD's waarvan ik weinig of niks van terug vind in de log files.
De pc staat eigenlijk als fileservertje en staat dus niet echt veel te doen.
Ik heb de klant al zover gekregen dat hij met z'n digicam een foto heeft getrokken en deze naar mij heeft gestuurd.

Nu heb ik al eens via google gechecked en de melding die ik terugvind op de technet site klopt niet echt 100% met wat ik zie.
FFF de foutmelding overtypen

*** STOP : 0X0000008E (0X0000005, 0XF845F1ED, 0XF08C1B28, 0x00000000)

*** SCSIPORT.SYS - Address F845F1ED base at F8453000, Datestamp 3d6ddb03

Bezig met starten van de fysieke geheugendump........

Iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer je RAID firmware en drivers eens te updaten - vermoedelijk genereren die de fouten. Ik pas verder je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat :)

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maak je misschien gebruik van de onboard Firewire?
Ik heb het zelf al eens ondervonden en na het plaatsen van een PCI-Firewire had ik nergens meer last van! :)

I'll make you an offer you can't refuse!

• Luke-san
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 13:56:
Maak je misschien gebruik van de onboard Firewire?
Ik heb het zelf al eens ondervonden en na het plaatsen van een PCI-Firewire had ik nergens meer last van! :)

• Luke-san
pc staat nu eindelijk bij mij ter test.

Heb ff bios gechecked ver 1016, dus dat zit wel snor
raid 378 drivers 10137, maw ook de laatste

nu in de eventviewer zie ik dat hij een probleem heeft met virtueel geheugen dat elke keer vol geraakt.
Het komt dus om de x-aantal dagen voor.

Firewire is dus niet aangesloten en op de usb poort hangt ook niks.

Het enige wat erop draait is dus het OS en Fritz!isdn
Fritz!isdn is zoals het al zegt een isdn 'server' applicatie die continu staat te draaien. Hiervan staat de laatste software er dus ook op ....

Het enige wat er in mij opkomt is de hyperthreading af te zetten in de bios, of zou dat niet helpen?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Ik ken je Fritz!isdn niet, maar in de docu daarvan zal toch (inmiddels) wel staan of dat met HT om kan gaan. Aangezien het - even - wél werkt, kan dat imho 't niet zijn.
Als het virtual memory vol raakt - daar zijn dacht ik ook nog wel eerdere topics over - kan dat een aantal oorzaken hebben: harddiskruimte (waar je pagefile.sys op staat) is vol; je pagefile is corrupt, of staat handmatig ingesteld op een max grootte, of je fysieke memory is brak. etc.
Of je Fritz!isdn is niet helemaal zuiver met geheugengebruik. Veel testen dus, en zoeken naar geheugenproblemen

Jikra

Pagina: 1