Toon posts:

help met mysql query ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb een probleempje..

ik heb een tabel album, waar ik 3 waardes uit haal:
id, artistname en albumname

ik moet de 163 hoogste id's uit die tabel halen, gesorteerd op artistname, albumname. als ik "sort by id, artistname..." doe dan werkt dit uiteraard niet naar behoren.

ik heb het al geprobeerd met subquery's maar ik kom niet uit deze query :(
ik hoop dat iemand zonder al te veel moeite een query voor mij kan bouwen zodat ik eindelijk verder kan !

(sorry, maar k zit niet thuis dus heb hier geen voorbeeld query liggen die ik gebruik, dus als iemand me alsnog kan helpen, zou het top zijn !)

search heb ik gebruikt, maar ik kon geeneen voorbeeld concreet in mijn situatie gebruiken...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Lees om te beginnen eens **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 **** en kijk vervolgens een naar je titel. Met deze titel kunnen we weinig en geeft geen dekking aan de inhoud. :)
We zijn hier vrij strict in; dit in verband met de overzichtelijkheid van Programming & Webscripting

Verder missen een stuk informatie. "Ik werk met mysql"; je geeft alleen niet aan welke mysql. Sommigen versies ondersteunen wel subquery's, anderen niet. Welke gebruik je? :)

En als laatste:
k hoop dat iemand zonder al te veel moeite een query voor mij kan bouwen zodat ik eindelijk verder kan
Dit is een zogenaamd verzoek om code of script request. Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren, niet om anderen het werk voor jou te laten doen. :) Wij willen je best helpen, maar jij moet je eigen probleem oplossen. We gaan hier de boel niet voorkauwen. Zie hiervoor: P&W FAQ - Scriptrequests :)

Voor het algemeen over wat we verwachten van een topic:P&W FAQ - De "quickstart"

Al met al redenen om deze te sluiten. :)

[ Voor 98% gewijzigd door gorgi_19 op 15-06-2004 14:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.