Toon posts:

9800 Pro soms lager dan 30 FPS! klopt dat! ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb nu sinds 2 dagen, de Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 MB.
Installen ging allemaal goed ensow...
op 3DMark 03 had ik iets van 5127 Punten dus dat klopt ook wel ongeveer ?
Nou ik speel nog best wel vaak Spellen als Medal Of Honor Allied Assault of ( nog vaker ) Wolfenstein: Enemy Territory . nou ik dacht dat ik minstens wel altijd rond de 70/80 FPS zou moeten zitten omdat het al redelijke oude spellen zijn. ( Niet minder leuk ofsow )
Maar iig soms ging mijn FPS zelf beneden the 30 FPS en vaak ook niet hoger als 115 ofsow! ik heb vanalles geprobeert! 800 X 600 etc 1024 X 786 dus High\Low settings.
Maar er veranderde niet veel aan de FPS is dat normaal ?
( btw ik heb ff gechecked ik heb gewoon de 256-bit versie )
( en ik heb ook ingesteld dat FPS zo hoog mag alstie maar wil dus geen max van 100 ofsow ) \com_maxfps 0 ofsow..

wat andere Specs van mij zijn:

AMD Athlon XP 2000+ ( @ 1667 Mhz )
2X 256 MB DDR Geheugen 2700 ( en draait op Dual Channel )
dus.. Sapphire 9800 Pro 128 MB ( @ 256-bit )
de voeding komt ut de pre-historie iig ik kreeg de voeding bij een 600 Mhz toen de tijd. ( maar hij lijkt het gewoon te doen )
Mobo: ASUS A7N8X
60 GB HD - IBM @ 7200 rpm
30 GB HD - Samsung @ 5200 RPM

Ik hoop dat jullie mij kunnen Helpen , THNX alvast!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:22

Thandor

SilverStreak

Heb je misschien een virusscanner geisntalleerd?
Ik heb Mcafee en deze staat standaard op hoge prioriteit, dit kun je niet lager zetten (tot nu toe nog niets gevonden... :'( )

Ook al speel ik de simpelste spellen, of op super lage kwaliteit het heeft een constante vertraging.

Schakel ik de scanner via de taakbalk uit, werkt het wel. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
zoek ff wat reviews op www.tomshardware.com .

Stel je setting op hetzelfde in en kijk of het een beetje vergelijkbaar is.
is tog niet echt een hele slechte score van jou hoor.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Denk dat je processor niet snel genoeg is om je videokaart van genoeg data te voorzien.

Verwijderd

Jimster schreef op 15 juni 2004 @ 14:13:
Denk dat je processor niet snel genoeg is om je videokaart van genoeg data te voorzien.
Ma jawel 8)7 :9

Heb je soms kazaa of dergelijken aanstaan?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik geloof niks van het te trage CPU verhaal en redelijke score voor jouw pc verhaal.

Die spellen draaien nog op mn oude p3 500, 256 mb ram met GF 2 MX400 64 mb, al moet ik wel zeggen dat ET het niet heel erg van harte doet, maar hij doet het.

Dan mag hij inderdaad wel verwachten dat hij met die oude spellen toch wel makkelijk die 80 FPS moet halen.

Vergelijking:
Met mijn pc, zie signature, haal ik met quake 3 arena (niet gecapped) 500 FPS!!

Ok, wel snellere pc, tragere videokaart en wat ouder spel (al draait q3 hetzelfde als MOHAA op mn oude pc..)

(op resolutie 1024x768)

Dus die 30 FPS is niet normaal hoor.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hann1BaL schreef op 15 juni 2004 @ 14:19:
Ik geloof niks van het te trage CPU verhaal en redelijke score voor jouw pc verhaal.

Die spellen draaien nog op mn oude p3 500, 256 mb ram met GF 2 MX400 64 mb, al moet ik wel zeggen dat ET het niet heel erg van harte doet, maar hij doet het.

Dan mag hij inderdaad wel verwachten dat hij met die oude spellen toch wel makkelijk die 80 FPS moet halen.

Vergelijking:

Ok, wel snellere pc, tragere videokaart en wat ouder spel (al draait q3 hetzelfde als MOHAA op mn oude pc..)

(op resolutie 1024x768)

Dus die 30 FPS is niet normaal hoor.
pfff sukkel Wolfenstein: Enemy Territory is geen oud spel.
Hij zegt geeneens hoeveel onder de 30fps hij zit; 30fps is namelijk helemaal niet zo slecht. zet truform maar eens uit en wachetn op v-sync ook.
het is echt niet zon slechte score vind ik hoor, miss ietsje laag door geforceerde AA en AF in catalists? ff op geballanceerd zette dan.

Het is niet gek dat je niet boven de 100fps uitkomt maar als hij onder de 30fps gaat op welke momenten gebeurd dat en hapert hij dan ook?
Gaat het langzaam? (eerst snel later later lagere fps)
vertel is ff wat meer. op welke van de 2 hd's staat hij trouwens?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Hann1BaL schreef op 15 juni 2004 @ 14:19:Vergelijking:
Ja, goed vergelijkingsmateriaal.... NIET dus. Ga gewoon naar toms-hardware en vergelijk daar mee ofzo. of andere test-site's.
En TS heb je geen hints/tips kunnen vinden in het "Mijn 3dmark score is te laag" topic? oid uit de search?

• [FSF]Moses
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik weet niet of dat type kaart ook deze optie kent (heb zelf een GF3ti200) maar heb je de Vsync al eens geprobeerd uit te zetten voor opengl en 3d3 (powerstrip)?
Wil wel eens behoorlijk schelen (althans bij mij)

edit:
Oops, was al gezegd in een bovenstaande post

[ Voor 14% gewijzigd door [FSF]Moses op 15-06-2004 14:30 ]

Moses

• Hann1BaL

Hann1BaL

Alexio schreef op 15 juni 2004 @ 14:25:
[...]

pfff sukkel Wolfenstein: Enemy Territory is geen oud spel.
Hij zegt geeneens hoeveel onder de 30fps hij zit; 30fps is namelijk helemaal niet zo slecht. zet truform maar eens uit en wachetn op v-sync ook.
het is echt niet zon slechte score vind ik hoor, miss ietsje laag door geforceerde AA en AF in catalists? ff op geballanceerd zette dan.

Het is niet gek dat je niet boven de 100fps uitkomt maar als hij onder de 30fps gaat op welke momenten gebeurd dat en hapert hij dan ook?
Gaat het langzaam? (eerst snel later later lagere fps)
vertel is ff wat meer. op welke van de 2 hd's staat hij trouwens?
Kappen met je geflame!!!
Even een simpel vraagje, waar in mn post noem ik ET een oud spel? :D
Oud is btw ook relatief he? :P

Dat het geen oud spel is, betekent btw ook niet dat ik het niet kan draaien op mn p3 500!!

En hij noemt 2 spellen, en dan het FPS probleem. Ik ga er dan vanuit dat ie beide spellen bedoelt. En als ie met allebei een FPS probleem heeft, kan je toch gewoon stellen dat er iets anders is dan de kaart.

30 FPS is dus zeker wel slecht in ET.
Gody schreef op 15 juni 2004 @ 14:27:
[...]
Ja, goed vergelijkingsmateriaal.... NIET dus. Ga gewoon naar toms-hardware en vergelijk daar mee ofzo. of andere test-site's.
En TS heb je geen hints/tips kunnen vinden in het "Mijn 3dmark score is te laag" topic? oid uit de search?
Wat is geen goed vergelijkingsmateriaal? De games? MOHAA en Quake 3 niet? Valt wel mee. Ik ken de benches van ome tom wel.

De vergelijking die ik trek is alleen dit: Met mohaa 30 FPS met een snellere kaart dan ik kan niet.... (ook al is de cpu langzamer.)

(Dit puur in de veronderstelling dat MOHAA echt niet 6 keer minder FPS geeft dan q3 op dezelfde pc en btw, mohaa heb ik ook, maar ook daar de fps gecapt op 125!! (1024x768 high detail)

@TS:

Installeer de nieuwe Catalyst drivers. ik weet niet of je dat al gedaan hebt.
Misschien vaag probleem met OpenGL ofzo..

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 15:04 ]

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:55

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Sapphire heeft recent een 128bit 9800 pro uitgebracht ipv de gebruikelijke 256bit. Daar is hier al ergens een topic over, maar die kan ik even niet vinden. Wellicht dat je de 128bits variant hebt en dat je lage fps daar aan ligt?

• Hann1BaL

Hann1BaL

CookiePower schreef op 15 juni 2004 @ 14:43:
Sapphire heeft recent een 128bit 9800 pro uitgebracht ipv de gebruikelijke 256bit. Daar is hier al ergens een topic over, maar die kan ik even niet vinden. Wellicht dat je de 128bits variant hebt en dat je lage fps daar aan ligt?
Staat in de startpost dat ie dat al gecheckt heeft. Is een 256 bit.

TS: Wat is eigenlijk je OS?

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 14:59 ]

• all_by_myself
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb ook zo'n kaart en het viel mij op dat ik ook bij een aantal spellen (GP4 en NPFHP2) ook een zeer lage framerate had (zelfs bij GP4 onder de 20 fps) terwijl ik dit draai met een AMD64 3000+ !

Probleem opgelost door windows XP te installeren ipv Windows2000.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1