Toon posts:

WinXP Pro herstart zodra PC in netwerk gehangen is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik vermoed dat dit iets met een virus te maken zou kunnen hebben, post ik dit probleem in deze groep.

Een van de pc's in mijn thuis netwerk heeft plots het probleem dat als je hem opstart hij telkens, enkele seconden nadat je op het inlog icoontje geklikt hebt, weer reboot.
Hij komt dan elke keer in zijn scan scherm, alsof je de PC abrupt afgesloten zou hebben.

Uit zichzelf herstartende PC's heb ik wel eens meer mee te maken gehad en heb natuurlijk eerst een scan gedaan op een Blaster virus etc.: Pc werd schoon verklaard.

Het vreemde is dat de pc wel in de lucht blijft als je de netwerk kabel niet in de ethernet socket van het moederbord hebt zitten. Stop je de kabel weer terug erin, dan is het probleem weer terug.

Ik ken geen virus die deze symptomen heeft en dus kan het wellicht ook een andere oorzaak hebben.

Overigens, het is een P4 Intel 2,8 Pc met een ASUS P4PE moederbord met onboard ethernet poort, die via een 3com switch naar de andere pc's kan linken en via dezelfde switch ook de router naar het internet bereikt.

:? Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

start run "shutdown -a" zonder haken stopt het opstarten
zet nu eerst je windows firewall aan door:
start run "ncpa.cpl"
rechts klikken eigenschappen/properties geavanceerd/avanced en aanzetten de firewall

edit:
en hierna ff alle updates draaien

edit2:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/61760/topics beetje helpdeskuserd zijn is je niet vreemd zo te zien....

[ Voor 40% gewijzigd door cutter op 15-06-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi Cutter,

Maak inderdaad wel eens gebruik van dit forum als ik er echt nieet meer uitkom (of dat mijn geheugen me in de steek laat en de search functie op dit forum niets opleverd).

Heb al je suggesties uitgevoerd maar het euvel blijft:

Met netwerkkabel erin blijft hij spontaan rebooten, haal je die eruit dan blijft de pc wel in de lucht.

Nog een idee in welke richting de oorzaak gezocht moet worden? (Is het wel een virus, kan het ook een moederbord of netwerkprobleem zijn?).

Verwijderd

Kijk de systemlogs eens door. :)
Er zijn trouwens veel meer (verspreide) virussen die je computer opnieuw op laten starten, niet alleen blaster.

Restart de pc redelijk direct? Of pas na 60 sec?
(Je krijgt bij het laatste een schermpje te zien dat er binnen 60 sec gereboot moet worden)