Toon posts:

Geen internet met sweex router + @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister heb ik hier nieuw internet via @home. Eerst had ik Chello met 2 pc's maar dat ging echt te langzaam. Nu heb ik de router er tussen gezet om de verbinding te delen. Alleen werkt dat niet. Ik heb hier een sweex router LB100010 met 2 pc's, allebei WinXP Pro. Ik heb de router geconfigureerd voor @home, dus hostname: CK****** en op dynamic IP gezet. Beide pc's staan op IP automatisch verkrijgen. Alleen heb ik nu nogsteeds geen internet via de router. De router werkt wel, want ik zit hier steeds over de LAN te gamen met mijn broer.

Wat moet ik nu doen? Ik heb echt vanalles geprobeerd, gezocht en gelezen, maar kan verder niks vinden. :'(

Verwijderd

Loop de configuratie van de internetverbinding in de router nog even door en neem eventueel contact op met de helpdesk van @Home.

Kun je misschien één of meer screenshots geven van wat je ingesteld hebt?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:59:
Loop de configuratie van de internetverbinding in de router nog even door en neem eventueel contact op met de helpdesk van @Home.

Kun je misschien één of meer screenshots geven van wat je ingesteld hebt?
Contact opnemen met @home lijkt me niet de beste oplossing omdat het volgens mij nog steeds officieel niet is toegestaan meerdere pc's aan te sluiten op 1 abo van @home.

Waarschijnlijk moet je ff je oude mac adres klonen naar de router en dat het dan weer werkt.
verder neem ik aan dat je gewoon de handleiding hebt gebruikt dus dat het wel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat mac adress al gecloned, maar dan werkt het nog nie...
Moet je ook nog dingen extra instellen of installeren op de computers?

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zelf heb ik dezelfde router met ook @home en is alleen het instellen van het CP nummer voldoende.
misschien een optie om de router te resetten en opnieuw te beginnen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

- Het gebruik van een router is al tijden toegestaan bij @home..
Ze ondersteunen het alleen niet dus problemen moet je zelf oplossen. Bellen heeft geen zin.
Mac cloning is niet nodig op het @home netwerk....

Kan je wel het internet op zonder router... dus 1 pc aangesloten op het modem zoals het standaard moet werken??
post hier inderdaad eens het instellingen scherm..
En zoek in je router eens naar een status scherm die aangeeft welk ip je van @home hebt gekregen..

Hoe heb je je pc's ingestelt.. post daar eens de output van: ipconfig /all

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd.... werkt nog nie.

Kan het zijn dat er een virus ofsow op de router staat? Want ik krijg soms een vage website voor me neus op beide computers als ik met de router bezig ben.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 09:05
officieel werkt jouw router niet met @home., zie http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=290

Heb je al een firmware update geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op de @home verbinding direct vanaf de modem. Ik zal kijken of ik ff een screeny kan maken

• hemiparo
  • Niet online
Canard schreef op 15 juni 2004 @ 14:10:
officieel werkt jouw router niet met @home., zie http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=290

Heb je al een firmware update geprobeerd?
Oeps! Vergeten! DAT was vor mij idd noodzakelijk om het te laten werken. Update zou het moeten doen!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat precies vinden want ik zit nu hier:

http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=220

kan alleen maar handleidingen vinden 8)7

• hemiparo
  • Niet online
http://www.sweexeurope.co...s%20router%20firmware.zip

(afkomstig van http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=221)

[ Voor 26% gewijzigd door hemiparo op 15-06-2004 14:49 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 09:05

Verwijderd

Topicstarter
dat is firmware voor de LB200010 router :?

of zit ik nou weer helemaal verkeerd te denken.

Ik zie ook helemaal geen firmware update van de LB100010

• hemiparo
  • Niet online
ff niet goed opgelet dus... want ik heb zelf dus de LB200010.
excuses |:(

aan de andere kant: volgens mij is alles wel gelijk, misschien toch het proberen waard? Enig verschil is de printserver? Misschien ff kortsluiten met Sweex?

[ Voor 13% gewijzigd door hemiparo op 15-06-2004 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hemiparo schreef op 15 juni 2004 @ 14:57:
ff niet goed opgelet dus... want ik heb zelf dus de LB200010.
excuses |:(

aan de andere kant: volgens mij is alles wel gelijk, misschien toch het proberen waard? Enig verschil is de printserver? Misschien ff kortsluiten met Sweex?
Deze firmware is alleen geschikt voor de draadloze router LB200010 met runtime code 1.7 of code 2.32 of code 2.37 of code 2.38 of 2.42 of 2.45.

Staat in de readme file van het bestand. dus denk niet dat het kan... maar ik zal es vragen...
Pagina: 1