[Serv-U] Uploads werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Topicstarter
Ok, wat is het geval?

Ik had tot voor kort een ftp-servertje draaien m.b.v. Serv-U (versie 5.0), voor bestandsuitwisseling tussen een paar vrienden. Na een crash heeft-ie een tijdje niet gedraaid, maar probeer het geheel nu weer opnieuw te installeren (harddisk is intussen geformateerd, dus complete reïnstall).
Nu heb ik een paar users aangemaakt en downloaden gaat perfect.
Alleen.... De uploads werken niet!
De users zitten in een groep en deze groep heeft op de upload-directory de rechten Read/Write/Append/Delete (voor Files) / List/Create/Remove (voor Dirs) en Inherit voor de subdirs. Voor zover ik weet is dit precies hetzelfde als bij de vorige installatie en hoort dit ook zo om de uploads te doen werken. Maar toch krijgen mijn users de hele tijd als ze iets up willen loaden de melding dat ze niet genoeg rechten hebben om up te loaden.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb Allow Passive mode aangezet, maakt niets uit. Verder in Serv-U rondgezocht, maar geen optie gevonden die hier op van toepassing kan zijn.
Heb de Serv-U faq en Knowledge Base doorgezocht, maar niets gevonden.
Heb GoT doorgezocht maar niets gevonden.

Rail Away!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Niet toevallig firewall aanstaan van xp ofzo?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54
je kan het eens vanaf je eigen pc proberen (ftp://localhost) en dan gewoon een bestandje slepen als ie het dan wel doet dan ligt het aan de verbinding.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Mad Marty

Mad Marty

Topicstarter
Firewall van XP staat uit, draai wel Sygate firewall, maar Serv-U heeft zowel in- als uitgaande rechten daar. Heb het ook met Sygate uit geprobeerd, maar geen resultaat.

Heb het inderdaad ook vanaf mn eigen pc geprobeerd, lukt net zo goed niet...

Rail Away!

Verwijderd

uuuhh denk, denk heb je wel poort 20 - 21 opengezet? 21 vast wel want je kan donwloaden! 8)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54
misschien heb je dan boven de regel voor de desbetreffende map een andere regel gemaakt waarin je zegt dat mensen geen toegang hebben tot bijvoorbeeld d:(zie plaatje voor verduidelijking)

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0758070/servu.jpg

de bovenste zal het niet doen, de onderste wel

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Mad Marty

Mad Marty

Topicstarter
r_jansen86 schreef op 15 juni 2004 @ 14:07:
misschien heb je dan boven de regel voor de desbetreffende map een andere regel gemaakt waarin je zegt dat mensen geen toegang hebben tot bijvoorbeeld d:(zie plaatje voor verduidelijking)

http://student.hro.nl/0758070/servu.jpg

de bovenste zal het niet doen, de onderste wel
Jaaaaah! Dat is het!!
Dankje, heb ik daar uren voor zitten kloten... :Y)
Ik wist niet dat er een hiërarchie in die dir-acces rules zat en kon dat ook nergens vinden. Alles werkt nu goed!
Nogmaals dank! :*)

Rail Away!

Pagina: 1