| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Of je neemt een BelBuget abbo voor € 8,90 ofzo. Of je betaald € 9,- in de maand extra.
Edit: hmm ja voor BabyXL en BBNed weet ik het zeker. Maar volgens mij kan het ook bij KPN. Er moet alleen een nummer zijn als je het aanvraagt.
[ Voor 29% gewijzigd door Bleh! op 15-06-2004 13:17 ]
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Dus gewoon een belbudget abbo nemen en dan adsl aanvragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Attilla op 15-06-2004 13:17 ]
daarnaast wordt dit zeker niet bij elke provider vermeld..
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Ik ben nog geen provider tegen gekomen die dit niet vermeld. bij elke KPN provider is het gewoon verplicht belbudget te hebben en bij bbned etc. wordt altijd netjes vermeld dat als je geen kpn abo hebt dat er dan 9 euro extra in rekening wordt gebracht door de kpn aan de provider en dat die doorberekend wordt aan de klant.whitehouse schreef op 15 juni 2004 @ 13:17:
9 euro extra vind ik overkill.. kan ik bijna een hoger abonnement afsluiten..
daarnaast wordt dit zeker niet bij elke provider vermeld..
Nu bestaat er volgens mij inmiddels een DirectADSL-abo bij de KPN, maar of dat dan zonder telefoonabo of zonder 'ADSL-provider-deel' is, is mij niet geheel duidelijk ...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 57370
Niet alleen dat. Op het moment van aanvragen moet je een actieve KPN abonnement hebben. Anders kan je zelfs niet eens aanvragen (bijv. via BBNED)JvS schreef op 15 juni 2004 @ 13:27:
Je moet een telefoon abonnement hebben of kpn brengt 9 euro in rekening
[ Voor 25% gewijzigd door BtM909 op 15-06-2004 13:39 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Anoniem: 70162
jazeker, want voor die 9 euro kan KPN dat stukje koper natuurlijk nooit kostendekkend onderhouden. daar moeten ook nog eens 50 euro aansluitkosten overheen.BtM909 schreef op 15 juni 2004 @ 13:38:
[...]
Niet alleen dat. Op het moment van aanvragen moet je een actieve KPN abonnement hebben. Anders kan je zelfs niet eens aanvragen (bijv. via BBNED).
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 15-06-2004 13:40 ]
Hier al ruim een half jaar zonder KPN, met Zonnet Family.Mystic Spirit schreef op 15 juni 2004 @ 13:20:
[...]
...wordt altijd netjes vermeld dat als je geen kpn abo hebt dat er dan 9 euro extra in rekening wordt gebracht door de kpn aan de provider en dat die doorberekend wordt aan de klant.
Wel een jaar afgedragen met eerst belbasis, daarna was belbudget ook goed.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Dat weet ik niet eigenlijk. Ik denk dat de local loop kosten wel iets lager zijn dan 9 euro.Anoniem: 70162 schreef op 15 juni 2004 @ 13:40:
[...]
jazeker, want voor die 9 euro kan KPN dat stukje koper natuurlijk nooit kostendekkend onderhouden. daar moeten ook nog eens 50 euro aansluitkosten overheen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik denk dat dat een heel redelijk gemiddelde is (er zijn ook locaties waar het echt wel wat meer is dan € 9,00 ).JvS schreef op 15 juni 2004 @ 13:44:
[...]
Dat weet ik niet eigenlijk. Ik denk dat de local loop kosten wel iets lager zijn dan 9 euro.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik vond dit nog erover:
http://www.dsldesk.nl/Forum/0,29
Voor KPN-based DSL is het duidelijk. Daar kom je niet om ze heen. Voor niet KPN based is het als volgt:
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml
#Ik wil overstappen op ADSL, heb ik dan een KPN telefoonlijn nodig?
Ja, als u nog geen ADSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 9,- per maand. Dit komt omdat KPN dit bedrag doorberekend aan bbned en bbned vervolgens aan haar providers.
#Ik bel nu via Priority Telecom. Kan ik met deze telefoonlijn DSL aanvragen?
Nee, dat kan niet. U dient een actieve KPN telefoonlijn te hebben met een 10-cijferig telefoonnummer voor het aanvragen van DSL.
Verder vond ik bij Cistron nog het volgende:
# Ik heb geen vaste telefoonlijn op dit moment, wat nou als ik toch Cistron ADSL wil?
Dan moet u een aparte telefoonlijn aanvragen bij KPN, en deze door Cistron met of zonder linesharing om laten zetten naar een ADSL lijn. Indien u zonder linesharing aanvraagt moet u nog wel de KPN aansluitkosten betalen EN de abonnementskosten voor 1 jaar telefonie via KPN, want dat is de minimum contractperiode, zelfs al wordt de lijn eerder opgezegd. Dat zijn de regels van KPN. Het is mogelijk dat in de nabije toekomst het verplicht afnemen van een jaarabonnement gaat vervallen (u betaalt een soort 'afkoopsom' die goedkoper is dan het jaarabonnement), maar hierover is nog geen duidelijkheid. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de KPN Klantenservice.
--
Even ter vergelijk: het goedkoopste KPN abonnement is BelBudget:
Abonnementskosten per 1 juli 2004
Gewone aansluiting ISDN
Kosten per maand € 9,67 niet mogelijk
Dit topic is gesloten.