Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 18:59
Beste mensen,

Ik heb een qtek2020 pda-telefoon en wil deze gaan gebruiken op zowel de fiets als in de auto voor gps. Wat raden jullie mij hierbij aan?

- bluetooth gps ontvanger
- universele houder voor op de fiets en in de auto (bij auto met stroomvoorziening)

Ik heb tevens iemand gesproken die mij dit sterk afraad aangezien je op de fiets, ook als is het droog, condensvorming op de printplaat krijgt. Heeft iemand van jullie ervaring met gps tijdens fietsen/wandelen met een pocketpc?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Ik heb zelf een ipaq. Hierbij gebruik ik de bluetooth Fortuna GPSmart. Deze werkt op batterijen, maar kan ook van een externe voeding gebruik maken (via een speciale kabel).

De gps unit heb ik altijd of op het dashboard, of in mijn jaszak zitten.
Zelf gebruik ik het niet op de fiets, maar op de motor. De pda heb ik een koptelefoon op aangesloten welke dan onder mijn helm past. De pda gebruik ik even om in te stellen, en dan verdwijnt ie ook in mijn jaszak...

Over vocht hoef je niet zo bang te zijn. Alleen bij regen of hele dichte mist zou je je qtek moeten beschermen.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:17

TwoR

Gekleurde stippen

ja ik wandel wel vaker met mijn pocketpc. Ik heb zelf een CF antenne erop zitten. Hoezo krijgje condensvorming als je wandelt met je PPC alleen als het extreem mistig of regenachtig is maar ja dan wandel/fiets ik toch niet. Op de fiets heb ik hem nog nooit gebruikt ik heb nog geen mooie bevestings manier bedacht en om hem nou vast te houden zit ik ook niet op te wachten.

Als ik ga zeilen neem ik hem ook mee trouwens kan ik zien hoe snel ik ga:) Hijs wel eens een beetje nat gewordne paar druppen maar tot nu toe altijd goed gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door TwoR op 15-06-2004 14:13 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Als het droog is heb je in de auto dezelfde luchtvochtigheid als op de fiets, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zelf gebruik ik m'n pda + BT gps op de boot, geen enkel probleem met vocht gehad, spatwater kan hij zelfs vri goed hebben, niet te veel natuurlijk, wel een touwtje eraan dat hij niet per ongeluk overboord valt... :)

Verwijderd

Ik heb zelf gefietst met de pocket pc (ipaq 2210) en de sysonchip compact flash antenne. Werkt prima, goed hoorbaar, heb em in alu case in m'n broekzak zitten gehad, dus gesloten en goed beschermt, en kon alles door me broekzak heen horen. eventueel kun je er ook nog een koptelefoon op aansluiten

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
ik zat hier ook over te denken. En dit sterkt me wel in de plannen.

Alleen... is er dan een beetje te navigeren voor de fiets met TomTom?? Of is er een andere navigator voor??

Verwijderd

Want ik doe met navigeren met de fiets is gewoon de snelheden wijzigen, dus 1km per uur instellen bij de autoweg, zodat ie daar niet overheen gaat, anders berekend hij route over de snelweg. en dan gaat het goed

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 18:59
Ik ben van plan om de pda met een speciale fietshouder van krussel te monteren op het fietsstuur. De bluetooth gps ontvanger kan dan in de borst of broekzak.

Voor zover ik nu kan beoordelen ga ik de gps gebruiken voor plaatsbepaling. Ik zie dan met bv tomtom op het schermpje waar ik aan het fietsen ben.

Met de garmin navigatie apparatuur schijnt het ook mogelijk te zijn om waypoints van anderen in te laden, waardoor je de routes van anderen kunt fietsen. Kan dit ook op de pocketpc eventueel met of zonder tomtom? Ik heb gehoord dat het gebruikte bestandsformaat van Garmin qua conversie problemen opleverd.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
boekhour schreef op 16 juni 2004 @ 19:45:
Ik ben van plan om de pda met een speciale fietshouder van krussel te monteren op het fietsstuur. De bluetooth gps ontvanger kan dan in de borst of broekzak.
...
.
Ik geloof niet dat die ontvanger dan nog goed werkt. In de auto moet ik hem in ieder geval goed zicht naar buiten geven, en niet precies voor de ruitenwisser, omdat hij anders geen of bijna geen satalieten vind.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raar dat er zo weinig mensen zijn met een pda op de fiets.
Zijn er mensen die al een combinatie hebben die goed werkt ? Zou namelijk ook eentje willen kopen voor deze zomer, maar zit nog met bedenkingen mbt de batterijtjes (hoe lang gaan ze mee), het zicht van de antennes (broekzak gaat blijkbaar niet ?) en zijn er al goede kaarten op de markte met leuke fietswegen ?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:05
Ik denk dat het met die antenne in je zak wel mee zal vallen.
Dat je in de auto wat precieser moet plaatsen is niet zo gek, je bevind je dan nml in een stalen kooi. Tenzij je een stalen jas aan hebt, hoef je je daar op de fiets geen zorgen over te maken lijkt me..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1