Toon posts:

Constructor doet het niet onder Win2k/XP *

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.acclaim.com/games/constructor/gameplay.html

Constructor is misschien door sommigen van jullie wel een gekend, dit spel was populair rond 1995-1996. Ik had het graag aan de praat gekregen maar het is nog een DOS game dat enkel werk met videokaarten uit die tijd, dus dingen met 1MB of 2MB videogeheugen.

Ook de patch op de site, waarbij het DOS-spel in Windows kan worden gespeeld heeft geen succes gehad, dit omdat het volgens mij een patch was voor Windows 95.

Ik heb geprobeerd met een DOS emulator maar ik krijg het spel niet aan de praat omdat er ook nog eens zogezegd te weinig geheugen zou zijn, en hij natuurlijk de videokaart niet kon herkennen. Kan iemand mij vertellen met welke hulpprogramma's/emulators ik het spel wel aan de praat kan krijgen.

Misschien toevallig iemand hier die het spel ook heeft en die het wel aan de praat heeft gekregen, alle hulp is welkom want ik geraak er niet uit.

Verwijderd

dit heb ik nog gespeeld ( of anders een spel wat er heeeeel erg op leek )

ik heb die ooit gehad van een vriend maar heb hem niet meer

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Bij mij werkt ie gewoon onder windows... heb em half jaar geleden nog gespeeld.

Mijn versie komt van een niet nader te noemen verzamel cd die vroeger erg populair was

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02

Flapmo

and back is gigi!

W000t, ik heb dit dus zo rond me 10e gespeeld. 8 jaar geleden.

//edit
van post boven me:
schemerzone? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Flapmo op 15-06-2004 12:55 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm heb ik ook nog op de plank liggen, zal is kijken of ik het aan de praat kan krijgen onder 2k / XP

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb het spel nog orgineel ergens leggen, maar weet zeker dat ik em had draaien onder WinXP.

Iig moet je snelkoppeling maken, daarin EMM (ofzo) aanzetten, zal het eens nakijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Onder Win2k/XP heb ik het niet aan de praat gekregen, wel onder Windows ME
Specs: Amd xp2000+, 256 MB DDR333, ATI9000 pro :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Hoy,

Ja ik heb wel de originele versie, op de "verzamel-cd" zijn de filmpjes, die ik toch wel goed vond, er helaas niet bij.

Laten we hier maar niet aan beginnen ;)

Misschien een Windows 95 emulator, als zoiets bestaat, ik heb trouwens zelf een ATI-videokaart 9200 SE 64MB.

[ Voor 45% gewijzigd door Fuelke op 15-06-2004 16:10 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Ik heb het spel ook gespeelt en ik vond het wel grappig, zou het zeker wel eens weer willen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nu andere DOS emulators aan het proberen maar van de meeste snap ik niet veel, kan er iemand mij vertellen wat een goede en eenvoudige dos emulator is.

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Er is wel een windows versie van kun je gewoon spelen onder XP

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je die Patch op de site? Want die heb ik geprobeerd en die krijg ik helemaal niet aan de praat.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
de opvolger street wars is zeker leuk ik zou deze altijd nog willen proberen :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Ik weet zeker dat ik Constructor nog onder Windows 98 heb gespeelt. Dus onder XP moet die ook wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het spel start komt er gewoon het zwarte scherm voor commandos, en dat sluit gewoon terug automatisch na 2-3sec. Streetwars was idd ook een leuke game maar die heb ik helaas niet meer :'( ben het verloren.

Verwijderd

Werkt onder XP de compatible mode niet???

Je hebt trouwens ook niet verteld welk OS je gebruikt.

Misschien is virtual PC iets? Je installeert eerst met Virtual PC Win98 (schijnt te werken, zie posts hierboven) en dan Constructor.

Heb de legale versie ook ergens liggen. Ga het vanavond proberen, vond het altijd een top spel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Win XP die virtual pc heb ik nog nooit van gehoort maar ik zal dat nu eens proberen.

EDIT: Ben nu een Trail van VIRTUAL PC 2004 aan het downloaden, dan kan ik even testen of ik hem zo aan de praat krijg. De compltible mode doet het ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Virtual PC ziet er vrij ingewikkeld uit, is snap er niet veel van, maar ik ga het meteen even verder onderzoeken en dan post is wel of het me gelukt is :)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59

Snappie88

Mr. Hollywood

Haha ja dit spel heb ik ook. Heerlijk spel, alleen ging ik altijd redelijk snel dood, dus maakte ik niet meer dan 5 wijken :)

Probeerde het ook online tegen vrienden te spelen, alleen durven die het niet aan :( dus het spel verdween redelijk snel in de kast.

Mwoah als iemand zin heeft en weet hoe je dit spel kan draaien onder XP wil ik het wel proberen. Je kon volgens mij met maximaal vier man spelen.

Surfin' paradise!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03

shameblaster

BB4E^Cons

* shameblaster :D dat is me e.t name :D
ontopic, kheb het dacht is wel is gespeelt

[ Voor 33% gewijzigd door shameblaster op 15-06-2004 14:14 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met die Virtual PC er in geslaagd om een Opstartfloppy van Win98 te kunnen starten.

Dan de CD van constructor in de Virtuele CD-Drive in te voeren. Maar hoe ik dan verder moet weet ik niet aangezien ik hier geen Windows 98 CD meer heb, ik zal die is moeten lenen van een vriend dan, en dan kan ik zeker verder, maar ik denk dat ik Windows 95 ge zoeken, dat past meer bij de tijd van het spel aangezien het is uitgegeven in '95. Later meer hierover :)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik move deze even naar Spielerij - Problemen & Vragen

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Constructor schijnt ook speelbaar te zijn via DOSBox, een DOS emulator.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb voor Constructor een oude pc van Win98 voorzien. Dat was na uren prutsen de enige oplossing.
Is al weer een tijdje terug maar ook met een DOS emulator ging het somehow niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Met Dosbox heb ik het spel niet aan de praat kunnen krijgen, ik zou nu via een vriend nog een versie van Windows 95 en dan kan ik via virtual pc 2004 waarschijnlijk wel draaiende krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het uiteindelijk kunnen draaien via Virtual PC 2004, opstarten met een opstartdiskette windows 98 en dan de cd raadplegen spel instaleren op vaste schijf en je bent vertrokken, heb er een hele tijd achter gezocht maar ik heb het gelukkig toch aan de praat gekregen.
Pagina: 1