Op Internet en bij computerwinkels worden veel TVkaarten aangeboden, van goedkope kaarten (50 Euro) tot een dikke 200 Euro.
Nu ben ik op zoek naar een TVkaart die een vriendin van mij kan gebruiken voor haar HTPC. Ze wil die PC gebruiken als een DVD recorder die in staat is om:
- programma's van de TV op te nemen in hoge kwaliteit
- TimeShifting (dus even naar de WC kunnen gaan en dan niks missen)
- Pre-Schedule Recording (automatisch programma's opnemen door voor te programmeren)
De specs die het machientje nu heeft :
AMD Athlon XP 2800+ processor
512 MB RAM
250 GB HDD
Dual Layer DVD brander
onboard VGA (met TVout), LAN, Sound
Nu heb ik bij Alternate een kaartje gezien van Asus (50 Euro) die dit allemaal kan doen, maar omdat deze redelijk goedkoop is in vergelijking met andere kaarten die dezelfde mogelijkheden hebben, krijg ik het gevoel dat er een addertje onder het gras moet zitten. Vraag is alleen,.. wat is de adder ?
Ik heb op Internet gezocht naar recente testen van TV kaarten maar die heb ik niet kunnen vinden en hier op GoT vind ik 1000 en 1 topics, maar net niet met dit onderwerp.
Goed, wie kan mij helpen ?
Nu ben ik op zoek naar een TVkaart die een vriendin van mij kan gebruiken voor haar HTPC. Ze wil die PC gebruiken als een DVD recorder die in staat is om:
- programma's van de TV op te nemen in hoge kwaliteit
- TimeShifting (dus even naar de WC kunnen gaan en dan niks missen)
- Pre-Schedule Recording (automatisch programma's opnemen door voor te programmeren)
De specs die het machientje nu heeft :
AMD Athlon XP 2800+ processor
512 MB RAM
250 GB HDD
Dual Layer DVD brander
onboard VGA (met TVout), LAN, Sound
Nu heb ik bij Alternate een kaartje gezien van Asus (50 Euro) die dit allemaal kan doen, maar omdat deze redelijk goedkoop is in vergelijking met andere kaarten die dezelfde mogelijkheden hebben, krijg ik het gevoel dat er een addertje onder het gras moet zitten. Vraag is alleen,.. wat is de adder ?
Ik heb op Internet gezocht naar recente testen van TV kaarten maar die heb ik niet kunnen vinden en hier op GoT vind ik 1000 en 1 topics, maar net niet met dit onderwerp.
Goed, wie kan mij helpen ?
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64