[W2KS] [EXCHSRV] Problemen met inloggen op server

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Het volgende probleem :

Ik heb hier een server draaien met w2ks en exchange server 2000, het draait allemaal perfect en iedereen logt van af zijn werkplek in op de info mailbox dmv. de info login. Dit werkt allemaal perfect maar als ik dat op de server instel en outlook start zegt die gewoon dat ik geen machtigingen heb om als info in te loggen. Nu staan voor zover ik weet alle machtigingen goed want als ik op een willekeurig werkstation op het domein inlog als admin dan doet die dat wel.
Kan ik op de server zelf niet als een andere mail account inloggen dan?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Alleen bepaalde groepen hebben bij een standaard installatie rechten om lokaal op een server aan te melden. Dit om beveiligingsredenen. Je kunt natuurlijk wel andere gebruikers ook rechten geven om op de server aan te melden. Zie onderstaan Microsoft artikel :)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;234237

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Hmm, k heb het net geprobeerd maar het wil nog niet echt helpen...

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Maar hoe ben je nu op de server aangemeld? Met de gebruikersnaam administrator of de gebruikersnaam Info? Mij vorige post was een document dat ervoor zorgt, dat je met een normaal gebruikersaccount op de server aan kunt melden. Pas daarna zal Outlook werken met die gebruikersnaam.

Alternatief is het ook mogelijk om in Exchange een gebruiker (in dit geval administrator) rechten te geven om een andere mailbox te openen. Heb nu geen toegang tot een Exchange server, maar heb het even op Google nagezocht. Hier staat hoe je de rechten van een mailbox van een gebruiker (info in dit geval) aan kunt passen. Dit is misschien nog wel het makkelijkst :)

http://www.petri.co.il/gr...on_exchange_2000_2003.htm

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik start ook vaak direct Outlook op mijn (W2K3) server. Werkt prima!

Wees consequent, maar niet altijd

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 17:43
Waarom wil je een client app. op je server draaien?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een Exchange client installeren / draaien op een Exchange server is niet aan te raden: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;266418

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Hmm, apart artikel idd, ik wist eigenlijk van niks. Gebruik zelf dus Outlook2003 icm Exchange 2003 en dat werkt tot nu toe nog probleemloos eigenlijk..

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1