Ik heb zojuist de OM-faq en dan met name de RAID-faq gelezen. Nu is het geval dat ik een nieuw moederbord (MSI K8N Neo Platinum) krijg en nog twee oude harde schrijven heb van Seagate U-series (serienr.: St340810A) van elk 40 GB.
Omdat ze al redelijk oud zijn wil ik om zo goed mogelijke prestaties te krijgen ze in RAID 0 opstellen.
Nu las ik echter in de FAQ dat met RAID 0 de fouttolerantie nul is. Nu komt de noob-vraag
: Houd dit dan in dat wanneer er een fout optreed ik alleen het bestand waar ik op dat moment mee bezig ben schade oploopt? En wat zijn daar dan de consequenties van, krijg ik dan voortaan telkens een foutmelding bij het opstarten.
Kort gezegd: Wat is het ergste wat er kan gebeuren met mijn data in een RAID 0 config.?
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor spelletjes, maar er staan ook foto's op die ik natuurlijk absoluut niet kwijt wil raken...
Omdat ze al redelijk oud zijn wil ik om zo goed mogelijke prestaties te krijgen ze in RAID 0 opstellen.
Nu las ik echter in de FAQ dat met RAID 0 de fouttolerantie nul is. Nu komt de noob-vraag
Kort gezegd: Wat is het ergste wat er kan gebeuren met mijn data in een RAID 0 config.?
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor spelletjes, maar er staan ook foto's op die ik natuurlijk absoluut niet kwijt wil raken...
.-=Mijn Specs...=-.