Toon posts:

K7M met 1008 bios -> geen 2de HDD + CDrom meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk al eens gesteld maar toen niet gelezen:

Ik heb vandaag mijn K7M bios eens geflasht naar 1008m maar dat was niet zo'n geweldig succes..

1. De fan-speed-monitor in de bios laat het luchtalarm afgaan omdat ie 2500RPM draait maar das niet zo gek met een 8CM fan ipv normale pruts ding. Ik kan het in 1008 niet uitkrijgen zoals in de originele (weet niet precies welke) wel kan. (PC-Speaker eruit is een oplossing maar dat vind ik nix)

2. Het grootste prob: Ik ben mijn 2de HDD kwijt + mijn CDrom is weggelopen..
Ik heb al eens gelezen dat ie in de BIOS 0MB aangeeft maar hier vindt ie ze niet eens (windows 98SE overigens ook niet..)

Tips/ideeen/oplossing zijn welkom want ik zou toch wel graag de laatste bios draaien..

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Hmm, ik dacht ergens iets gelezen te hebben dat het 2e IDE gat op je mobo wordt uitgezet. moet je dus weer ff aanzetten ;)
Dat stond trouwens bij de reacties op tweakers.net onder het nieuws dat er een nieuwe BIOS uit was voor de K7M

Is trouwens wel goeie reclame, om iedere keer een nieuwe BIOS uit te brengen.....

Verwijderd

Met die nieuwe bios is bij mij nu ineens mij HD 0 (NUL!) GB als hij slaafje is. Verder doet hij het prima en klopt alle info. Bah 0 GB hoe verzinnen ze het. Simpele kwestie van vermenigvuldigen. Kunnen ze dat al niet bij ASUS.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Je moet bij de switches van de flash utility in ieder gevan de clear cmos switch aanzetten anders komen de cmos data niet meer overeen met de bios ofzo. Nadat ik dit had gedaan was het allarm weg en werden alle HD's weer gevonden. Er zijn nog een aantal switches die wel interesant zijn. Kijk zelf maar eens.