[PW] Suggestie LCD Monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Frank Reiber
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09-2022
Is het misschien een idee om bij de LCD monitors aan te geven in pricewatch als nog een subcategorie als je de grote van de monitor hebt gekozen (17" enzo) toe te voegen van Responstijd?

Volgens mij toch wel een heel belangrijke eigenschap voor mensen om die bepaalde monitor te kopen?

Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:23

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een extra sub-subcategorie onder de huidige subcategorie is op ogenblik technisch niet haalbaar.
Wel is het mogelijk om de responsetijden in de naamgeving van de monitor te verwerken. Op ogenblik vermelden we dit zeer zelden, alleen bij monitoren waar de responsetijd opvallend laag is.

Maar ik neem het naar achter om te kijken of we de responsetijden er altijd bij kunnen vermelden. :)

• Frank Reiber
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09-2022
Longbeard schreef op 15 juni 2004 @ 12:47:
Een extra sub-subcategorie onder de huidige subcategorie is op ogenblik technisch niet haalbaar.
Wel is het mogelijk om de responsetijden in de naamgeving van de monitor te verwerken. Op ogenblik vermelden we dit zeer zelden, alleen bij monitoren waar de responsetijd opvallend laag is.

Maar ik neem het naar achter om te kijken of we de responsetijden er altijd bij kunnen vermelden. :)
Thank you very much :)

Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:23

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Officieel is de responstijd de tijd die verstrijkt tussen het versturen van het signaal dat een pixel iets moet doen (van wit naar zwart bijv.) en het moment dat de pixel volledig zwart is geworden.
Sommige fabrikanten beginnen echter pas te tellen op het moment dat het signaal bij de pixel is aangekomen, en dan win je zo een stapeltje milliseconden.
Gezien de bovenstaande onduidelijkheid van de specificaties tav de responsetijd, die de fabrikanten vermelden, gaat Tweakers.net, voorlopig de responsetijd niet vermelden.