Toon posts:

Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met 2 pc's en een router/server pc.

Op die laatste pc is een hp 670c aangesloten.
Alleen nu werkt de functie 'dubbelzijdig' afdrukken (zit in de hp driver) niet meer.

Iemand een idee voor een oplossing?

Verwijderd

Dat werkte dus kennelijk wel toen je die printer nog aangesloten had op je eigen machine. In dat geval kan je het beste die driver installeren op de "workstations" en wanneer er dan gevraagd wordt of het gaat om een netwerkprinter geef je de naam van de pool op. Dan moet ie dat soort dingen ook ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip.

Ik ga het deze week ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de drivers opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.

Ook de printercommunicatie kan ik niet testen omdat ik geen full-duplex netwerk heb('t is een coax-netwerk)

Zijn er oplossingen voor dit probleem??

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Full duplex netwerk is niet nodig voor bidirectioneel praten met een printer. Het vervelende is dat HP dit type printers niet ondersteunt op netwerken en dus garanderen ze de werking ook niet op het netwerk. Op een pc werkt alles prima. Daar ben je helaas niet mee geholpen, maar ik ben maanden aan het zoeken geweest naar een oplossing voor ons bedrijfsnetwerk (1400 gebruikers) met dit soort printers en heb die nog niet gevonden. HP werkt ook niet mee, zelfs niet met printers die volgens hun wel in het netwerk moeten kunnen werken. Vandaar dat mijn opinie van HP steeds naar beneden wordt bijgesteld.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Toevallig ben ik afgelopen week even bezig geweest met het instellen van een HP720 voor netwerk.
Het werkt bij hp niet op de conventionele manier. Je kunt namelijk niet printen naar zo'n gedeelde netwerkspool.
Wat je moet doen is het volgende:
-ga naar de netwerkomgeving en dan naar de pc waar de printer op hangt.
-vervolgens rechter muisknop op die printer en dan staat er iets als verbinding maken.
dan gaat ie die printerbestanden copy-pasten e.d.
- daarna doe je nog een keer echter muisknop en dan printerpoort vastleggen.
Je kunt dan de lpt2 mappen naar de gedeelde printerspool van de server.
Vervolgens moet je nog even in de eigenschappen van die netwerkprinter aangeven dat ie moet printen naar LPT2.
en dan zou het moeten werken.

Zo heb ik laatst in ieder geval die hp720 aan de praat gekregen. Ik kon ook gewoon alle normale instellingen wijzigen en zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op deze manier geprobeerd, maar nu kan ik helemaal niet printen.

Door gewoon het netwerkpad op te geven als poort kan ik wel printen, maar dan is het onderdeel dubbelzijdig afdrukken grijs en dus niet beschikbaar.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

HP werkt niet op de conventionele manier? |:(

Heb vorige week mijn 740c aan de server gehangen (win2k), en de benodigde extra drivers voor win9x geinstalleerd.

Werkt zowel vanaf win95/98 en 2k prof zonder problemen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

uhm... ik weet niet hoever de server en client bij elkaar vandaan staan, maar ik neem aan dat papiertjes niet door de printer worden omgedraaid, dus dat moet je zelf doen ;)

samenvatting: als je dubbelzijdig wilt printen moet je gewoon het document/whatever sharen en dan loop je naar de printer en druk je daar het document af... bij niet dubbelzijdig kan je het gewoon vanaf de client doen

maybe nog een oplossing: heb je een cdtje met drivers? prop die in de client (als ie zeurt om een printer dan hang je d'r tijdelijk de hp fysiek aan, tot de installatie klaar is) en dan geef je later ipv. lpt1 \\server\printer op.

suc6!

greetz,

Jasper
Pagina: 1