WinXP - Poorten blijven dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik wil poorten 6881 t/m 6999 open zetten voor verschillende torrent clients.

Ik heb een speedtouch 510 modem en router in een en norton internet security 2003. Op de volgende manier heb ik geprobeerd de poorten te openen:

1: Uitvoeren > telnet 10.0.0.138 > ip config firewalling=off
Nu is de firewall van mijn speedtouch dus uit.

2: Norton Internet security > Bijde firewall optie heb ik handmatig alle poorten ge- add. Nu staan deze poorten dus open.

3: Ook heb ik de standaard firewall van xp uitgezet.

Als het goed is moet de torrentclient dus groene lampjes en tekentjes laten zien maar ze blijven geel. Om deze reden heb ik verder gezocht. Op tweakers zag ik links om poorten te testen:

http://scan.sygate.com/udpscan.html

http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

De eerste zegt dat alles potdicht zit. De ander zegt dat alle poorten stealth zijn.
Beide testen heb ik toen gedaan met internet security gedisabled. Ze blijven toch hetzelfde zeggen. Ik las dat het mogelijk kan zijn dat de provider alle poorten stealth maakt maar het kan toch niet zo zijn dat ze hiermee mij verhinderen die poorten te gebruiken.

Ik heb gezocht op internet naar speedtouch instellingen maar volgens wat ik tegenkom is het uitzetten van de firewall voldoende. Op tweakers vind ik een hoop dingen over poorten en torrent clients maar niks heeft mij verder kunnen helpen.

Ik snap nu echt niet wat er nog in de weg kan zitten.
Wie kan mij hierbij helpen.

Alvast bedankt

In de titel (blijfen = blijven) Kan het niet meer veranderen. |:( ;)

[ Voor 4% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 11:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

je poorten voor bittorent openzetten:

start -> uitvoeren -> http://10.0.0.138
Ga dan naar NATP .
en gooi je poorten open :)
UDP en TCP .

Gedaan :?
Saven ;)
code:
1
2
Inside IP: 10.0.0.151                    Inside Port: 6881
Outside IP: 0.0.0.0                       Outside Port: 6881

Handig om dit ook door te nemen: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 48% gewijzigd door Outerspace op 15-06-2004 11:24 ]

Wauw, een sig!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• michielvz
outerspace schreef op 15 juni 2004 @ 11:21:
je poorten voor bittorent openzetten:

start -> uitvoeren -> http://10.0.0.138
Ga dan naar NATP .
en gooi je poorten open :)
UDP en TCP .

Gedaan :?
Saven ;)
code:
1
2
Inside IP: 10.0.0.151                    Inside Port: 6881
Outside IP: 0.0.0.0                       Outside Port: 6881

Handig om dit ook door te nemen: Het Grote Poortmappingsverhaal
In plaats van de poorten open zetten in de modem heb ik de firewall uitgezet.
Lijkt mij dat ik dus geen poorten meer open hoef te zetten.
Ik wil trouwens zo'n 100 poorten open zetten. Op deze manier gaat dat erg lang duren en ik heb dit wel eens gedaan en het was toen zo dat je maar een max aantal poorten handmatig open kan zetten. Toen heb ik dus de firewall uitgezet waarna ik wel torrent clients kon gebruiken. Ind e tussen tijd heb ik mijn pc leeg gemaakt en heeft iemand hier mijn modem gereset. Daarom heb ik dus alles opnieuw gedaan. Toch werkt het nu niet. Ook snap ik die testen niet. Er staan toch altijd wel een paar poorten open maar volgens die testen is alles stealth.

[ Voor 31% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 11:33 ]

• Outerspace

Outerspace

Norton Internet security > Bijde firewall optie heb ik handmatig alle poorten ge- add. Nu staan deze poorten dus open.
Ik verduidelijk het even.
Jij hebt nu alleen poorten open gezet voor Norton Internet Security. Die blockt die poorten niet meer. Maar dan moeten die poorten nog steeds open worden gezet in de Router.
Als de poorten dicht zijn kan je nog steeds niets :)

Dus als je ze eerst even openzet en kijkt wat er dan gebeurt, zijn we natuurlijk al weer een stukje verder :) , want wie niet probeert komt er niet achter.

Vraagje (ik zie dat ik te lang bezig was met typen)
Waarom al die poorten openzetten :? Wil je zeggen dat je meer dan 100 torrents tegelijk binnen wilt gaan halen :? Dat is enorme overkill imho

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 15-06-2004 11:38 ]

Wauw, een sig!

• michielvz
Mischien wel :*) .

Nee maar torrentstorm zegt dat die poorten 6881 t/m 6999 gebruikt dus.....

Ik heb gedaan wat je zei.
Azureus test met zijn wizard poort 6881, hij zegt het volgende:

Testen van poort 6881 ... NAT-Fout

[ Voor 41% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 11:43 ]

• Outerspace

Outerspace

michielvz schreef op 15 juni 2004 @ 11:41:
Mischien wel :*) .

Nee maar torrentstorm zegt dat die poorten 6881 t/m 6999 gebruikt dus.....
Je kan ze gaan gebruiken :) Dat is dus niet nodig ;)
Ik heb er zelf 4 open staan. Dat is voor mij al genoeg om genoeg torrents te downloaden.

Ik zou zeggen probeer het eens wat ik dus al eerder zei :)
En post dan wat je hebt gedaan, en als het is gelukt

Wauw, een sig!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik vind het raar dat je de poorten open moet zetten. Ik heb hier ook een Speedtouch510, heb geeneen poort voor bittorrent open gezet en ik kan gewoon downloaden met bittorrent (Burst en Bittornado gebruik ik af en toe).
Snelheden die ik regelmatig haal liggen rond de 180KB/s.

Ik vond laatst trouwens ergens dat je met poorten 6881 t/m 6889 al genoeg zou moeten hebben.. (Zie hier.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• michielvz
Hij zegt telkens

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Ik heb het nog een keer geprobeerd met de speedtouch firewall aan maar hij blijft hetzelfde zeggen. Toch snap ik niet dat ik poorten moet toewijzen. Ik heb namelijk de firewall uitstaan. Dat betekent toch dat hij ook geen poorten meer blokkeerd.

Mischien iets wat handig is om te weten. Mijn computer heet GIel. Ik heb hetzelfde geprobeerd met 10.0.0.152 maar toch zegt hij weer hetzelfde.

DNS Hostname Table

Nr Hostname Address

1 SpeedTouch not specified

2 giel 10.0.0.152

Alvast bedankt voor je actieve hulp

[ Voor 41% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 12:01 ]

Verwijderd

michielvz schreef op 15 juni 2004 @ 11:57:
Hij zegt telkens

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Ik heb het nog een keer geprobeerd met de speedtouch firewall aan maar hij blijft hetzelfde zeggen. Toch snap ik niet dat ik poorten moet toewijzen. Ik heb namelijk de firewall uitstaan. Dat betekent toch dat hij ook geen poorten meer blokkeerd.

Mischien iets wat handig is om te weten. Mijn computer heet GIel. Ik heb hetzelfde geprobeerd met 10.0.0.152 maar toch zegt hij weer hetzelfde.

DNS Hostname Table

Nr Hostname Address

1 SpeedTouch not specified

2 giel 10.0.0.152

Alvast bedankt voor je actieve hulp
wat ze allemaal proberen te vertellen is dat je de poorten moet forewarden naar je pc, of je kan je pc ook op default server zetten, dit doe je in je modem http://10.0.0.138 bij de optie napt.

als je de firewall uitzet accepteerd hij alle poorten, maar hij weet nog niet wat hij er mee moet doen, daarvoor dient de napt.

bij default server foreward je alle poorten naar de opgegeven pc (ip adres) en bij de andere lijst (NAPT Entries) kan je het per poort bepalen.

zorg wel dat je pc een vast ip adres heeft hiervoor.

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel poorten forwarden naar je eigen PC (IP ADRES)
Het outide adres moet 0.0.0.0. Als je jou eigen IP gebruikt zou je theoretisch alleen zelf in die pc kunnen.

• michielvz
OK, ik wil wel een aantal poorten forwarden maar hij zegt dus:

ERROR: Unable to add the specified NAT entry

Verwijderd

kijk even doormiddel van ipconfig /all wat je ip is :)

• michielvz
10.0.0.152

Had ik al gedaan.

Verwijderd

verander je IP adres eens. Maak een nieuwe lease als je met dhcp werkt

Verwijderd

even voorkauwen.

ga naar een dos promt
tik in

telnet 10.0.0.138

even inloggen

dan deze regels intikken

:nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.152:6881 outside_addr=0.0.0.0:6881 foreign_addr=0.0.0.0:0

:nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.152:6882 outside_addr=0.0.0.0:6882 foreign_addr=0.0.0.0:0

enz. tot 6889

daarna tik je in saveall

en je poorten zijn geforeward

• Vernie
  • Laatst online: 03-02-2022
[b]
Nu is de firewall van mijn speedtouch dus uit.
Ik heb thuis ook een speedtouch en ik had ook dit probleem.

bij mij was het opgelost met een programmatje wat ik had gedownload van adsl expert. dit is het proggie autoportmapping misschien is dit voor jou ook een oplossing aangezien je ook over een speedstouch beschikt.

Free your mind and your OS will follow.

Verwijderd

je kunt beter via de webbrouwser je modem in gaan want dan kun je veel makkelijker troubleshooten als er iets mis gaat. Je hebt dan een beter grafische interface. Webbrouwser 10.0.0.138

• michielvz
Bedankt maar hij zegt:

Failed to create static Nat Entry

Je doet natuurlijk hetzelfde als dat je het via je browser doet. Ik heb dit ook geprobeerd met 10.0.0.152 wat volgens mij moet omdat dat mijn adress is.

|:(

Mennnnn. Waardoor komt dit. Moet ik de modem resetten ofzo ?

Je had toch ook een programma van kpn waarmee je het kon doen. Ik dacht het ooit te hebben gezien maar kan het nu niet vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door michielvz op 15-06-2004 12:33 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan is er momenteel een NAT entry die op die poort actief is. Dit is te verhelpen door in telnet in te loggen en dit commando te geven (dacht ik, het lijkt er iig op):

nat flush

Dan worden ALLE portforwardings geleegd, en kun je de nieuwe regels weer toevoegen. Ook MSN zal opnieuw moeten connecten.

Verwijderd

http://www.speedtouch.co.uk/upgrade.asp

hier staan de cd's die je kan downloaden met ook dat nat proggie erin,

even naar beneden scrollen naar

"SpeedTouch 510E / 530 / 510switch"

je kan hem natuurlijk ook gelijk updaten naar nieuwe firmware, heb ik ook gedaan, het is de uk versie van de software maar het werkt super bij mij.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 12:36:
http://www.speedtouch.co.uk/upgrade.asp

hier staan de cd's die je kan downloaden met ook dat nat proggie erin,

even naar beneden scrollen naar

"SpeedTouch 510E / 530 / 510switch"

je kan hem natuurlijk ook gelijk updaten naar nieuwe firmware, heb ik ook gedaan, het is de uk versie van de software maar het werkt super bij mij.
Zelfs zo'n tool werkt niet als er al een NAT entry is....en na het updaten zou je weer hetzelfde probleem kunnen krijgen, en nat flush is dan ook de enige juist oplossing. Updaten naar een nieuwe firmware kan ntauurlijk nooit kwaad, maar niet als oplossing voor zo'n probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door GlowMouse op 15-06-2004 12:38 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
misschien dat dchp aanstaat en dat ie dan niet static nat kan maken zo maar een id

• michielvz
GlowMouse schreef op 15 juni 2004 @ 12:35:
Dan is er momenteel een NAT entry die op die poort actief is. Dit is te verhelpen door in telnet in te loggen en dit commando te geven (dacht ik, het lijkt er iig op):

nat flush

Dan worden ALLE portforwardings geleegd, en kun je de nieuwe regels weer toevoegen. Ook MSN zal opnieuw moeten connecten.
Ja, het is gelukt !!!!!! _/-\o_

Iedereen bedankt !!!!!! _/-\o_

Verwijderd

@GlowMouse
je hebt helemaal gelijk,
wist niet dat er al een nat entry was.

ik heb wel meegemaakt bij mij dat het deleten en aanpassen van een napt entry in explorer niet werkte, hij sprong iedere keer weer naar de bovenste entry, als je een andere selecteerde. zodat je altijd de bovenste aanpaste of delete waardoor hij ook die melding kreeg (nat fout ofzo) omdat hi natuurlijk gewoon lekker ergens in het midden stond.
Pagina: 1