[Extern]Keuze tussen 2 externe HD beschuizingen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:54

YggY

Try me...

Topicstarter
Hoihoi...

Samen met 2 vrienden willen we externe behuizingen aanschaffen voor bij onze laptops. We hebben de keuze beperkt tot de volgende mogelijkheden, en nu vragen we jullie eens jullie oordeel er over te vellen en eventueel ervaringen met ons te delen:

Conceptronic:
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/images/prodpics/CHD3U-la.jpg
General specifications:
USB 2.0 480Mbps dataspeed
Compatible with all 3.5 inch harddisk with IDE interface (harddisk is not included)
W x L x H = 124 x 207 x 30 mm
Warranty:
5 year

Q-tec:
Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/normal/13213-1.gif
Specifications]
USB 2.0 interface
USB speed up to 480Mbps
Supports also USB 1.1
For 3.5" size hard disk
Power + data and USB status indications
Built-in cooler fan
Easy to assemble
Plug & Play
Windows and Mac compatible
Product size (HxWxD in mm): 51 x 135 x 217
Warranty
2 years

Wat denken jullie? Prijzen zijn gelijk, de belangrijkste verschillen zijn:
- Afmetingen
- Aanwezigheid koeler (Is niets over vermeld bij conceptronic)
- Uiterlijk
- Garantie (groot verschil)

alvast bedankt!

Verwijderd

YggY schreef op 15 juni 2004 @ 11:17:
Hoihoi...

Samen met 2 vrienden willen we externe behuizingen aanschaffen voor bij onze laptops. We hebben de keuze beperkt tot de volgende mogelijkheden, en nu vragen we jullie eens jullie oordeel er over te vellen en eventueel ervaringen met ons te delen:
Ik heb 2 bedenkingen over de keuze:

1. Waarom geen kant en klaarpakket (dus iets zoals maxtor ed.) Als je niet van plan bent om van HD te switchen ben je goekoper af met zo een systeem (is toch al snel € 50 voor de behuizing zonder HD)

2. Als je verschillende HD's liggen hebt (zoals ik :9 ) waarom neem je dan geen 5.25" behuizing, daar steek je dan een removable rack in. Je kan dan rapper veranderen van HD.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:25 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zat tussen die 2 casing te twijfelen. Maar ik ben er uit en ga voor de conceptronic om deze redenen:

Mooier uiterlijk
Alu behuizing (ook koeler dus)
100% zeker ondersteuning voor 120GB+ schijven (bij de Q-tec staat op sommige sites max 120GB)
Goedkoper
Geen Q-tec (:P)
Standaard om hem rechtop te plaatsen.
5 jaar garantie

Ik heb hem net besteld voor €35, schijf haal ik vanmiddag op als ik mijn maxtor RMA doe. Ik stop er een western digital 200GB 8MBcache schijf in (voor 8MB versies 3 jaar garantie :9)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• YggY

YggY

Try me...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:25:
[...]

Ik heb 2 bedenkingen over de keuze:

1. Waarom geen kant en klaarpakket (dus iets zoals maxtor ed.) Als je niet van plan bent om van HD te switchen ben je goekoper af met zo een systeem (is toch al snel € 50 voor de behuizing zonder HD)

2. Als je verschillende HD's liggen hebt (zoals ik :9 ) waarom neem je dan geen 5.25" behuizing, daar steek je dan een removable rack in. Je kan dan rapper veranderen van HD.
Antwoord 1: Simpel, a: ik heb thuis nog harde schijven genoeg (2x 160 en 1x 60); b: kant en klaar pakketten zijn veel te duur. Maxtor 200 extern = €237, Maxtor 200 los + case = €150/160

Antwoord 2: Ik heb idd verschillende HD's. De simpele reden dat k geen 5,25" neem, is dat k m iedere dag mee ga nemen met mijn laptop 8) Afgezien daarvan heb ik al lang een HD bracket in me pc, maar die is voor HD nr.2 :Y)

Magoed, ik wacht nog heel ff op meer reacties :)

• YggY

YggY

Try me...

Topicstarter
Gisae schreef op 15 juni 2004 @ 11:42:
Ik zat tussen die 2 casing te twijfelen. Maar ik ben er uit en ga voor de conceptronic om deze redenen:

Mooier uiterlijk
Alu behuizing (ook koeler dus)
100% zeker ondersteuning voor 120GB+ schijven (bij de Q-tec staat op sommige sites max 120GB)
Goedkoper
Geen Q-tec (:P)
Standaard om hem rechtop te plaatsen.
5 jaar garantie

Ik heb hem net besteld voor €35, schijf haal ik vanmiddag op als ik mijn maxtor RMA doe. Ik stop er een western digital 200GB 8MBcache schijf in (voor 8MB versies 3 jaar garantie :9)
Sounds nice... zodra je m binnen hebt, post je fftjes je ervaringen?

thx iig :)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Ik weet niet of je ext.disc ook echt mobiel moet blijven?

Ik heb hier een 40GB 3.5" in een noname enclosure gezet, alleen dan heb je wel externe voeding nodig. Daarnaast heb ik nog zo'n 2.5" bakkie in elkaar gezet, voordeel is dat hij zijn power van de USB afhaald, dus inpluggen en draaien maar :)

*3.5" HDD in 5.25" enclosure
+HDD relatief goedkoper dan 2.5 discs
+Eventueel optical in te bouwen mocht je HDD niet meer gebruiken.
-Aparte voeding nodig

*2.5" HDD in 2.5" enclosure
zie hierboven maar dan + en - omdraaien :+

Werken trouwens erg goed :*)

http://www.byteccusa.com/product/enclosure/index.htm

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Ik zou gaan voor een externe casing met USB2 EN FireWire aansluiting.

FireWire is in de praktijk sneller dan USB2 !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

mrleeais schreef op 16 juni 2004 @ 00:47:
*3.5" HDD in 5.25" enclosure
+HDD relatief goedkoper dan 2.5 discs
+Eventueel optical in te bouwen mocht je HDD niet meer gebruiken.
-Aparte voeding nodig

http://www.byteccusa.com/product/enclosure/index.htm
Maar waar vind je die krengen (en dan nog in België)
Ik vind enkel de aparaten van sweex (voor €75 :( )
en deze (van de groep van level1 en Equip) voor ongeveer even veel
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-data.info/site/pic_global/products/136122_kl.jpg

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hoe zit het met de aanwezigheid van aan/uit knoppen op de twee behuizingen? In de praktijk is zo'n knop erg handig.

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 16-06-2004 11:52 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dit is trouwens ook een aardige optie :

target ME720F

Deze heeft een ventilator (staat niet op de site aangegeven) en heeft een aan/uit knop (staat ook niet aangegeven).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• YggY

YggY

Try me...

Topicstarter
We zijn er al lang uit....t is de conceptronic geworden...

er zit een aan en uit knop op ja (met ingebouwde blauwe LED :P)

over de mobility gesproken: ja, hij gaat iedere dag op en neer naar eindhoven (1 uur treinen) en is lekker compact, dus 5,25" is out of the question.

over de stroom:
hij kan echt alleen maar zonder externe stroom als t een 2,5" HD is en je maar USB1.1 gebruikt...
USB2 gebruikt gewoonweg superveel stroom, en heeft dus externe voeding nodig.

Nb: ik heb deze ook gekozen omdat deze van aluminium is...heeft weliswaar dus geen koeler, maar staat de hitte wel veel beter af dan de plastic van Q-tec.

Betaalde prijs: 35 euro.
quote: "...kan t niet goedkoop vinden..."

=> check je ooit wel eens de pricewatch?

www.4launch.nl => onderdelen => HD => accessoires. €6,- verzendkosten. Succes :)

Nb: mocht je ook aan de TU/e studeren en je wil m werkend zien: contact me

• Gisae
  • Niet online
Ik heb toch maar geen conceptronic gehaald. Ik ben voor eentje gegaan met Firewire. Ik heb een Revoltec USB2.0 geprobeert met een 80CM fan, dit ding maakte een gigantisce herrie, plus dat de verbinding in low power mode van mijn laptop niet altijd even goed was.
Ik heb nu een best wel dure, maar dat mag opzich ook wel, hij moet nog jaren mee.

Ik heb nu de Mapower C1 USB2.0/Firewire.

Type: H31C1

Eigenschappen:
• Chipset Oxford W911
• Hoge kwaliteit en sterk materiaal
• Aluminium behuizing voor een betere luchtverplaatsing en een modern uiterlijk
• Incl. bracket voor verticale plaatsing
• Compact en draagbaar
• Geschikt voor 3.5" HDD
• Ondersteunt Hot-Swap & Plug and Play functies.
• Afmetingen: 133.7 x 223.9 x 38 mm
• Combo USB 2.0/IEEE 1394a
• Mogelijkheid voor extra cooling fan

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/46787-small.jpg

Hierin een WD 200GB schijf. De schijf zit op een metalen plaat vanaf de onderkant vast. Hier het ik rubbertjes tussen gedaan voor betere airflow, en minder lawaai. Als ik de case op een zacht matje leg hoor ik alleen de schijf draaien, verder niet.
Ik moet alleen nog een Firewire kabel voor de laptop hebben, die haal ik vanavond even op. Mijn laptop herkent de schijf alleen op de usb poort als ik de laptop reboot, en de driver opnieuw installeer, maar dit ligt gewoon aan de laptop. Op een andere pc werkt het perfect.

Nu alleen nog een 20mm fan zien te vinden.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1 ding neeem _niet_ die brakke Qtec :X
Dat ding sluit niet goed, is zeer onpraktisch en is niet mooi.
Die 1e die je aanraadt heeft deze problemen niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• pvdlaan
  • Laatst online: 01-02 13:14
Ik ben dus ook opzoek naar z`n oplossing.

Nu vond ik bij mycom de volgende aanbiedingen:

Mycom harddisk casing:
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=65138

en een WD1600JB hd:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=55482&productType=1

Heeft iemand dus al ervaring met deze combinatie of zijn er andere aan te raden

En wat is het voordeel van Firewire boven USB 2.0 (als dat er al is)
op m`n laptop zitten ze beide, alleen m`n desktop heeft alleen usb ...

Ook zou ik heb op den duur aan een router willen koppelen (Asus) en daar heb ik zo en zo usb voor nodig.

Kortom is dit een goede keus dan ... :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

pvdlaan schreef op 28 juli 2004 @ 21:20:
Ik ben dus ook opzoek naar z`n oplossing.

Nu vond ik bij mycom de volgende aanbiedingen:

Mycom harddisk casing:
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=65138

en een WD1600JB hd:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=55482&productType=1

Heeft iemand dus al ervaring met deze combinatie of zijn er andere aan te raden

En wat is het voordeel van Firewire boven USB 2.0 (als dat er al is)
op m`n laptop zitten ze beide, alleen m`n desktop heeft alleen usb ...

Ook zou ik heb op den duur aan een router willen koppelen (Asus) en daar heb ik zo en zo usb voor nodig.

Kortom is dit een goede keus dan ... :?
Ik heb die Mycom behuizing nu een maand of drie. HD inbouwen gaat vlot, ik was in 5 minuten 'up and running'.

Ik heb express gekozen voor de Firewire en USB2 poorten. Compatibiliteit is altijd handig. Op papier is USB2 sneller, maar er is ook nog zoiets als 'de praktijk' en daar blijkt dat Firewire sneller is. Minder overhead en resources.

• pvdlaan
  • Laatst online: 01-02 13:14
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:45:
[...]

Ik heb die Mycom behuizing nu een maand of drie. HD inbouwen gaat vlot, ik was in 5 minuten 'up and running'.

Ik heb express gekozen voor de Firewire en USB2 poorten. Compatibiliteit is altijd handig. Op papier is USB2 sneller, maar er is ook nog zoiets als 'de praktijk' en daar blijkt dat Firewire sneller is. Minder overhead en resources.
Dus hij is er ook in Firewire/USB 2.0 uitvoering, hmm dat wist ik nog niet :P
dan wordt het dus alleen maar aantrekkelijker ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Inderdaad is FireWire sneller in de praktijk. Dus als je deze twee interfaces op je PC hebt zitten zou ik voor wat meer geld een combi kast kopen.

Pagina: 1