[WIN98] Per user andere netwerkinstellingen?

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Ik heb eenvraag

Ik heb met poledit op mijn laptop nu verschillende accounts aangemaakt onder Win98. Iedere user heeft zijn eigen bureaublad, achtergronden, screensavers etc. Maar nu wilde ik kijken of ik per user ook andere netwerkinstellingen kan ingeven. Dat als mijn vriendin inlogd dat ze dan op de ADSL verbinding thuis kan, en als ik inlog dat ik op mijn @home verbinding kan.

Weet iemand of dit mogelijk is onder Windows 98? En als dat in Windows 98 niet kan, kan dit wel onder Windows XP?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Netwerkinstellingen zijn machine gebonden en zal voor iedere gebruiker hetzelfde zijn. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het moet perfect kunnen werken. Welke aanpassing moet je nu doen om van het een om te schakelen naar het andere?

• Raikkonen_WC
Op een of andere manier moet ik voor de ADSL verbinding de Computernaam wijzigen in iets anders. De naam heb ik juist ook nodig voor @home. Heel raar weet ik, ik heb het nog nergens meegemaakt dat voor adsl ook een netwerknaam gebruikt moet worden. Anders zou het idd geen probleem zijn geweest.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Het programmaatje "Mobile Net Swtich" klinkt als de oplossing.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Is het met Mobile Net Switch ook mogelijk om een PC naam aan te passen dan? Ik meen van niet. Maar da's inderdaad wel errug vreemd dat dat nodig is. :? Welke ISP heb je voor ADSL? Ik heb al met veel ADSL providers te maken gehad (Planet, Euronet, Internl, Wanadoo en zo meer) maar controle op PC naam heb ik nog niet gezien. Draait ADSL via een USB modem of Ethernet modem?

• Raikkonen_WC
Ik heb het volgens mij verkeerd uitgelegd. Toen ik het gister typte vond ik het zelf al raar.

Ik ben het nog eens gaan nakijken, en idd, voor haar ADSL verbinding is het geen probleem, daar hoef ik geen netwerknaam te veraderen. Waar ik de netwerknaam moet veranderen is voor me werk. Daar moet ik namelijk in een speciale werkgroep zitten, D024, een bepaald IP hebben, en moet de computernaam WS*** zijn.

Ik ga vanavond eens proberen of ik, terwijl ik die @home instellingen heb, of ik gewoon een internetverbinding kan krijgen bij mijn vriendin.

Maar die netwerkinstellingen zullen toch niet opgeslagen worden in dat programma?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

onder winxp je ip veranderen is niet moeilijk.. zo'n programma script je zelfs binnen een half uurtje. Je computernaam en werkgroep veranderen is echter andere koek. daarvoor heb je een reboot nodig.

ip veranderen onder win98 heeft ook een reboot nodig

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1