[Embedded] Probleem met interrupts *

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik zit met een klein / groot probleem waardoor de microcontroller vastloopt.

ik heb 1 interrupt waarop ik een aantal waarde's kan binnenkrijgen. En ik heb een interrupt die de seriele communicatie afvangt.

Zodra die seriele communicatie aan de gang is en er is ook direct een andere interrupt dan springt ie uit zijn ene interrupt in zijn andere interrupt lus. En daar gaat het fout. Hij komt nu niet goed terug. Ik wil graag die interrupt eerst laten afhandelen en dat die daarna de volgende in mag. Ik weet alleen niet helemaal of dat kan.

En hoe zou ik dat moeten programmeren.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uh dit lijkt me een beetje weinig informatie... lijkt het je niet relevant om te vermelden wat voor microcontroller je gebruikt? ;)

en titel opgepoetst, zie stickies

Professionele website nodig?

Verwijderd

Je interrupt onderbreekt de afhandeling van de seriele interrupt omdat hij een hogere prioriteit heeft. Of je dat kunt wijzigen hangt van de controller af.

De reden waarom hij niet goed terugkomt is vast gewoon een bug in de afhandeling van die hoge prioriteit interrupt. Je moet alle relevante registers en vlaggen bewaren en terugzetten op het moment dat je klaar bent met de afhandeling van de interrupt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:13 ]