IPac remote syncen met IntelliSync/ActiveSync?

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08 13:08
Situatie

Op de Windows 2000 server staat MDaemon mailserver, in combinatie met Groupware. Hier staat de e-mail en de agenda's.
Op de clients staat Microsoft Outlook 2000 (of hoger) met Groupware client.

We werken met gedeelde agenda's. Dwz: als je voldoende rechten hebt mag je in de agenda van een collega kijken en eventueel items plaatsen.

Nu hebben een aantal collega's Ipac's met Windows mobile 2003. Het syncroniseren van deze Ipac op de werkplekken zelf (dus via de candle) gaat goed. Alle afspraken/e-mails worden netjes uitgewisseld.

Maar nu het volgende:

Probleem

Deze collega's zijn vaak onderweg. Het komt regelmatig voor dat ze een maand lang niet op kantoor komen, met als gevolg dat de pda's dus niet gesyncroniseert worden.
Voor iedere collega die een pda heeft, is inmiddels ook een gprs-enabled telefoon aangeschaft. Een internetconnectie vanaf de Ipac dmv die telefoons werkt inmiddels goed. Nu komt echter de volgende stap, en dat is het syncroniseren via internet. :)

Het inloggen via een vpn lijkt mij als eerste van belang. Een vpn-server is inmiddels opgezet, en werkt ook. Waar ik nu echter tegenaan loop is het syncroniseren zelf. Er is namelijk geen Groupware client voor Windows mobile. Dus het zal op een andere manier moeten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de tip gekregen om eens naar Intellisync te kijken.. maar die syncroniseert alleen met de clients zelf, dus niet via de server. Het is logisch dat dat niet de meest praktische en veilige manier is. (De client moet altijd aanstaan e.d.) Weet iemand een mogelijkheid om dit op een andere manier aan te pakken?

Ik weet niet precies of dit wel in SA hoort, maar goed... :)

-

• SysRq
O, en een kleine toevoeging:

MDaemon/Groupware
IntelliSync

-

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dit vind ik ook wel interresant om iets over te horen... *bookmarkt* zelfde situatie hier namelijk

Deze plek is te koop.

• SysRq
sub-tiel kikje ;)

-

• SysRq
Update:

ik heb inmiddels contact gehad met de makers van MDaemon en Groupware (AltN). Er komt in ieder geval voorlopig geen Groupware client uit voor de pocketpc ;( Helaas.

Ik ben dus nog steeds opzoek naar een andere oplossing :)

-

• SysRq
* kets, en weer omhoog...

Niemand een idee? Tip? Of zelfs maar een hintje in één of andere richting? :)

-

• SysRq
En voor de allerlaatste keer: schop :)

de 6e reply in mijn eigen topic, en nog geen modje zeurt :+

-

Pagina: 1