Toon posts:

Simpel progje om HxB te laten zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In photoshop heb je het Rectangular Marquee Tool. Daarmee kan je een selectie maken en dan kun je in het info-boxje zien wat de hoogte en breedte is van die selectie.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een simpel (freeware) progje die datzelfde doet, maar dan zonder Photoshop. Ik ben namelijk veel bezig met webdesign en dan zou het erg handig zijn. Ik werk met een text editor en af en toe wil ik zien of ik wel de juiste hoogte en breedte te pakken heb, bij bijvoorbeeld een 'table'. Nu moet ik eerst een screenshot maken, photoshop opstarten, screenshot pasten en hoogte en breedte opmeten. Duurt me allemaal net ff iets te lang ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Met de Webdeveloper Toolbar voor Firefox kom je een eind. :)

update.mozilla.org is alleen uit de lucht...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels de update gedownload... erg handig, maar het niet helemaal wat ik zoek. Ik geloof dat je bedoeld dat je met deze toolbar o.a. ook de grootte van afbeeldingen (in pixels) weer kunt geven, maar ik zoek iets waar je een selectie kan maken (een vierkant), dus echt de photoshop methode, alleen dan zonder photoshop. Het gaat namelijk niet alleen om de afbeeldingen, maar ook om bijv. tabellen, divs, lappen tekst enz...

Link Firefox Webdeveloper Extension:
http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:54 ]

Verwijderd

Cool Ruler (bijv.) is je vriend.
Gewoon een liniaal die altijd op de voorgrond staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:31 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:43

samo

yo/wassup

Maagoed, dan weet je hoe het er op jouw scherm uitziet, maar dat zegt nog niks over hoe het er bij iemand anders uit ziet. Houd er rekening mee dat het er ergens anders anders uit kan zien.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Dat maakt toch geen hol uit? :)
Hij wil gewoon afmetingen weten, meer niet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:29:
Thnx! Dat komt al een heel eind in de buurt, maar misschien kan het ietsiepietsie gebruiksvriendelijker.... dus andere suggesties zijn nog steeds welkom, maar hier kan ik wel even mee verder.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff gezocht op ruler in google...

En heb deze gevonden: http://www.spadixbd.com/jruler/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.spadixbd.com/jruler/jrrulerpro.gif

Door er twee keer dubbel op te klikken krijg je een start- en eind (rode lijn) punt en zo krijg je het horizontale en verticale verschil van die lijn in pixels (cm, of inches).

Problem solved dus...

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 11:29:
Ik heb hem zelf ook even gedownload, en vind het eerlijk gezegd niks..

Een super programmatje wat gewoon doet wat hij moet doen, is screenruler. Helaas is de nieuwe versie gelimiteerd tot 30 dagen en volgens mij maar 640 pixels, maar misschien dat je met wat google werk een oudere versie kan vinden.. Ik gebruik het thuis en op stage en vind het een super programma..

Iets wat redelijk in de buurt komt van screenruler, is free ruler

Afbeeldingslocatie: http://www.planetidiot.com/games/freeruler/ScreenRuler-small.gif

Te downloaden op deze link

[ Voor 4% gewijzigd door bakakaizoku op 15-06-2004 12:41 ]

rm -rf ~/.signature

• mick_at_got
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 19:14
Ik denk dat ook het freeware programma "Meazure" zeker doet wat je wilt (en meer).

Zie de downloadpagina van Meazure.
Pagina: 1