Toon posts:

[linux] Netwerk Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project op school moet ik het volgende berijken:

De gebruikers van de AD (active directory) moeten hun data ergens op een linux server opslaan...

Nu dacht ik zelf dat ik dat gewoon wel eventjes kon delen maar dat viel erg tegen, samba draait, maar mijn share kan vanuit windows niet worden geopend...

Plus, mijn leeraar zecht dat ik alle gebruikers uit de AD eerst in naar linux moet kopieren omdat de gebruikers dan in kunnen loggen op linux, maar... dit is toch helemaal niet nodig ??? ik wil gewoon per gebruiker een mapje toewijzen op linux zodat die dan daar zijn data kwijt kan...

Wat kan ik hier het beste doen ??? en waarom kan ik mijn share niet in windows berijken ??/

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:44

BoAC

Memento mori

Geen errors in je log? Wat voor een error krijg je in windows en kun je uberhaupt de andere machine wel zien/pingen?

Doe ff wat aan je nederlands (bereiken/leraar zegt), hoofdletters ;)

Verwijderd

Alle gebruikers moeten op 2 manieren op de linux bak bekend zijn:
1) als Linux gebruiker
2) als Samba gebruiker.
Je moet hun accounts dus 2x aanmaken.
Lees anders de documentatie van Samba nog eens goed door.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 02:31

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:24:
Alle gebruikers moeten op 2 manieren op de linux bak bekend zijn:
1) als Linux gebruiker
2) als Samba gebruiker.
Je moet hun accounts dus 2x aanmaken.
Lees anders de documentatie van Samba nog eens goed door.
Doormiddel van een chat script kun je ervoor zorgen dat de users op de pdc worden aangemaakt bij het eerste keer inloggen op de pdc. Voor meer info: http://www-106.ibm.com/de...utorials/samba/index.html

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Om te beginnen is het niet de bedoeling dat wij hier je huiswerk voor je gaan maken natuurlijk.

Verder lijkt het me een goed plan als je begint met het doornemen van de documentatie van Samba, want daar staat een heleboel in wat je hierbij zou kunnen helpen. Zoals hierboven al uitgelegd zul je dus wel moeten zorgen dat de gebruikers bekend zijn bij Linux en Samba.

Dan nog wat tips voor als je weer een topic opent, want deze gaat dicht:

- Probeer eerst zelf in de documentatie te zoeken en logisch na te denken hoe het zou kunnen
- Bedenk een goede topictitel ("Netwerk problemen" is nietszeggend)
- Tenzij je dyslectisch bent (dat is nl. absoluut een geldig excuus), mag je wel een beetje een poging doen om normaal Nederlands te schrijven. Een foutje hier of daar okee, maar ze zijn in de paar regels die je schrijft niet op 1 hand te tellen. Net zo wat betreft interpunctie, als het gebruikelijk was om van alle interpunctie-tekens er 3 tegelijk te plaatsen dan zou je toetsenbord dat wel meteen doen.

Dit topic is gesloten.