Toon posts:

Abit BX6 440 revision 2.0 stuk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na toch een flink aantal jaren gewerkt te hebben (wanneer is dat bordje uitgekomen? jaartje of 6 geleden?) lijkt het erop dat mijn moederplank het heeft opgegeven.
De ene dag werkte de pc nog maar de dag erna start het ding niet eens meer op. Geen bios scherm, helemaal niks.
Ik heb alle kabels gecheckt, overbodige harddisks weg gelaten maar het ding doet helemaal niks meer.
De fans (van voeding en processor) draaien wel dus het bord krijgt stroom. Maar het klinkt ook niet alsof het ding boot.

Misschien dat er nog iemand is met enige ervaring m.b.t. dit plankje? Aangezien het volgens mij toch een vrij populair moederbord was is er misschien iemand me een soortgelijke ervaring. Het zou jammer zijn als het echt stuk was. Met een P3 op 700mhz en Win2k kun je er nog heel goed mee internetten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn eerste idee is dat de elco's kapot zijn. Controleer die es om te kijken of ze niet bol staan/ zijn gaan lekken :)

Edit: Muhahaha @ Olof :P

[ Voor 18% gewijzigd door Atlas op 15-06-2004 10:11 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Bekijk de condensatoren eens. Zitten er kapotte tussen?
Zo ja kun je proberen deze te (laten) vervangen.

edit:
Ik ben ook echt elke keer net een paar seconden te laat
/spuit 11 zullen we dus maar zeggen

[ Voor 35% gewijzigd door olof op 15-06-2004 10:10 ]

Verwijderd

Waarom moet dit aan het moederbord liggen, volgensmij kan het net zo goed de voeding zijn of je processor. Wel vreemd dat hij zelfs niet in de bios komt.

edt:
dus probeer zelfs eens wat door bijv voeding te veranderen, geheugen veranderen etc etc

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik op ze allemaal letten of enkele die op een specifieke plek zitten?
(en dat zijn die ronde dingen met twee voetjes :) ? )

@HereIam: aan de voeding dacht ik ook maar aangezien de fans draaien, zelfs die van de processor dacht ik eerder aan het moederbord.
Is dat een gewone ATX voeding of nog een ouder model bij dit soort plank?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 10:15 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:13:
Moet ik op ze allemaal letten of enkele die op een specifieke plek zitten?
(en dat zijn die ronde dingen met twee voetjes :) ? )
Bekijk ze allemaal maar even :)
ALs ze dood zijn zitten ze bij de CPU waarschijnlijk.
En elco's zijn idd die tonnetjes met twee pootjes :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik straks thuis kom zal ik de plank eens aan een grondig onderzoek onderwerpen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Anders zou ik een AMD 64 3500+ met Asus A8V Deluxe moeten kopen, stel je voor :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:20:
Als ik straks thuis kom zal ik de plank eens aan een grondig onderzoek onderwerpen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Anders zou ik een AMD 64 3500+ met Asus A8V Deluxe moeten kopen, stel je voor :)
He, ja. Dat zou wel heel erg vervelend zijn 8)7

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nog zo'n bord. Dat bord is van vóór de elco-ellende. Wat ik eens zou doen (dat werkt vaak bij die oude Abit borden) is gewoon de proc eruit trekken en het moederbord met een compressortje goed stofvrij maken. Hiermee heb ik al heel wat Abit-P2/3 borden weer tot leven gewekt. Ze blijken erg gevoelig te zijn voor stof.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Toink schreef op 15 juni 2004 @ 19:07:
Ik heb nog zo'n bord. Dat bord is van vóór de elco-ellende.
Helaas u gaat niet door voor de koelkast. Ik heb hier zowel een slot 1, zelfs met bx 440 chipset, als een So7 plank liggen met beide brakke elco's. Dus die conclusie kun je niet zo trekken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 15-06-2004 19:15 ]

• MarElo
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:06:
Met een P3 op 700mhz en Win2k kun je er nog heel goed mee internetten.
Ik heb nog een ref 1 mobo en daar gaat volgens mij niet hoger op dan een P3-500.
Ook niet na een bios upgrade :?
Lijkt me stug dat er zoveel verschil zit in een ref 1 en 2.

Laat maar,kheb het al gezien op de site 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door MarElo op 15-06-2004 19:38 ]

• Toink
  • Niet online
Atlas schreef op 15 juni 2004 @ 19:14:
[...]

Helaas u gaat niet door voor de koelkast. Ik heb hier zowel een slot 1, zelfs met bx 440 chipset, als een So7 plank liggen met beide brakke elco's. Dus die conclusie kun je niet zo trekken ;)
Hmmm speelde dat toen ook al? Die pc is ECHT al oud... van 1999 ofzo...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, een Abit BX6 is toch echt een moederbord :o

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• Toink
  • Niet online
En 8 dagen later belt een maat van mij met een ABIT BF6 die ik indertijd heb gebouwd.... ik ga erheen en kijk: Lekkende condensatoren :X ....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over lekkende condensatoren is genoeg te vinden: [search=lekkende condensatoren]. Zelfs de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uit de FAQ/Beleid van dit subforum noemt enkele merken/types mobo's op, waarbij lekkende condensatoren typisch zijn B)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 23-06-2004 23:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.