Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IrDA op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een laptop met een SMC IrCC Fast Internet Port met Windows XP als os.

Heb aan de andere kant vd infrarood verbinding een MCP2150 op een microcontroller zitten.
Maar hoe kan ik in nou verbinding maken want die MCP2150 maakt gebruik van IrDA en het IrCOMM protocol, kan nergens een geschikt programma vinden die ermee kan communiceren.

Tussen de MCP2150 en microcontroller vind seriele comm plaats omdat de MCP het protocol enzo zelf afhandeld.

Mijn infrarood poort zit ook constant wat uit te zenden, is dat een of andere herkenningssignaal elke x ofzo??

Weet iemand een geschikt programma voor me???

Mvg Martin Vos

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Dat constant zenden is idd een herkenningssignaal...
Als je gegevens wilt overzenden kan je dat gewoon via het standaard Windows ir-communicatie ding doen.. Maar aangezien het om een microcontroller gaat moet je waarschijnlijk zelf iets proggen of van de site van de fabrikant een test programmaatje downloaden.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 15-06-2004 15:26 . Reden: verkeerd gelezen.. :p ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Dat continue zenden doet ie als hij naar plug&play apparaten in het bereik zoekt. Kan je ook uitzetten. Verder heb ik echt de ballen verstand van IR... :X

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 09:12
Ik zal wel zeggen, ik heb heel erg lang (als in 3 jaar) geprobeerd om de IrDa functie te benutten tussen 2 laptops, maar het is me nog nooooit gelukt om daadwerkelijk een bestand over te sturen.
Ze zien elkaar wel, maar wat voor protocol ik ook gebruik. Krijg altijd toegang geweigerd. Zeer vervelend..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 21:32
mij is het wel gelukt om met 2 laptops files over te zenden alleen is het nogal langzaam ;)

je moet goed bij je settings zoeken ik heb er ook lang mee staan klooien :)

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op 15 juni 2004 @ 16:47:
Dat continue zenden doet ie als hij naar plug&play apparaten in het bereik zoekt. Kan je ook uitzetten. Verder heb ik echt de ballen verstand van IR... :X
Weet je toevallig waar?? Want ik heb ook al gekeken maare staat nergens waar ik gekeken heb. O.s: Windows Xp

Verwijderd

Topicstarter
DuDePrOdUcTiOnS schreef op 15 juni 2004 @ 15:24:
Dat constant zenden is idd een herkenningssignaal...
Als je gegevens wilt overzenden kan je dat gewoon via het standaard Windows ir-communicatie ding doen.. Maar aangezien het om een microcontroller gaat moet je waarschijnlijk zelf iets proggen of van de site van de fabrikant een test programmaatje downloaden.. :)
Ja dat heb ik al gedaan, maar ikheb zelf een programma in me PIC gezet, dat is heel simpel, gewoon seriele comm dus ja das lekker easy.
Het is gewoon om de hardware op een nieuw board te testen.

Maar het enige wat dus niet lukt |:( is om met bv me laptop wat te versturen omdat de chip(MCP2150) op me PIC, een discovery wil doen. Dus een herkenning van zijn omgeving, MAAR dat moet gestart worden door een Primair device(mijn laptop bv).

Maar niemand van jullie weet er wat van hoe dat in gang word gezet???

Dus in gang word gezet vanaf de laptop.

Martin

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
In Win98 klik je in je systray het icoontje aan, en ga je naar het opties-venster.
In XP zou ik het echt niet weten..
Als ik zou moeten zoeken zou ik in het configuratiescherm kijken, en bij het irda protocol bij mn netwerkverbindingen...
Pagina: 1