Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie heeft er ervaring met siemens telefoons?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de siemens CX65 heb gezien en zijn specs heb bekeken, overweeg ik serieus om er een aan te schaffen.

Ik heb alleen weinig ervaring met siemens toestellen en weet dust niet of dit wel zo'n goed idee is. Zelf heb ik ooit de _/-\o_ M35i _/-\o_ gehad , en dat ding was echt niet stuk te krijgen. Maar nu hoor ik dat recente Siemens telefoons veel defecten hebben. Bij voorbeeld de C62 schijnt in 50% van de gevallen binnen een paar weken al voor reparatie gestuurd te moeten worden. Ook de SX1 schijnt enkele problemen te hebben.

De berichten die ik krijg zijn dan ook erg wisselend. Iedereen is erg te spreken over de oude siemens telefoons, maar over de "nieuwere" toestellen zijn mensen minder enthousiast.

Mijn vraag is dus... Is de Siemens CX65 een "veilige" aankoop. Zijn Siemens toestellen echt zo vaak defect als er wordt gezegd?

Mensen die een recent model in gebruik hebben/hadden , wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 09:51 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een c45, al ruim 2 jaar. Nog steeds is er niets mis mee. Ik heb het ding vaak laten vallen, en toch blijft het ding prima. Alleen de accu begint lui te worden. Ik heb zo'n idee dat de simpelere toestellen oerdegelijk zijn bij Siemens.

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Eeen vriend van me heeft de SX1 en die heeft nogal vaak vast lopers, en de accu gaat erg kort mee, maar verder nooit problemen met mijn prepay siemens gehad

00.5 moreevolved

• EXX
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Heb zelf een C55. Is al een paar keer op de grond gedonderd (de phone zit wel in een hoesje), maar geeft geen krimp.

Mijn vrouw heeft eerst een C35i gehad, maar daar werd na een paar jaar de batterij lui. Nu heeft ze een A55. Werkt ook prima.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Ik heb de Siemens ST55, maar da's eigenlijk een nep-Siemens die alleen geleverd wordt icm T-mobile. Liep af en toe vast en vreet accu's als de screensaver aanstaat. Na een software-update echter nooit meer problemen mee gehad.

Obviously you're not a golfer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ook een c55... Is een prima telefoon, nooit last mee gehad... Alleen het standaard mankement met verwisselbare frontjes; erg stevig zijn ze niet... Plus dat het opschrift van de toetsjes snel slijt, maar verders nergens last van...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 10:45

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik heb een paar jaar geleden een c35 of s35 ofzoiets gehad, was toen een mooi klein telefoontje... maar het was een onding. toetsenblok werkte voor geen meter... beetje bellen in mijn broekzak, batterij was in no--time niks van over elke dag laden.
sindsdien geen siemens voor mij meer.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59
s45 > bijna 3 jaar oud en doet het nog perfect, accu is zelfs nog goed
s55 > 2 jaar oud en werkt nog als nieuw, ook goede accuduur
c55 > 2 jaar oud, toestel nog perfect, accu begint beetje te slijten

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:19
Ik had een C35i maar wat een rot toestel was dat zeg... Batterij snel leeg en heel val-gevoelig. Van 20 cm laten vallen en scherm stuk. :(

Toem maar een Ericsson ghaalt.

Verwijderd

Ik heb een prepaid Siemens C25 (geloof ik) gehad toenmalig van Ben. Na ongeveer een half jaar maakte die geen geluid meer als ik gebeld werd.
Omdat ik toen alleen die telefoon had en geen bakken met geld om de helpdesk te bellen heb ik hem niet laten repareren en ben ik overgegaan op een abonnement met een andere telefoon. Een Mitsubushi (een hele grote afstandsbedieningsachtige telefoon) hier heb ik bijna 3 jaar mee gedaan todat ik hem kwijt raakte.

Heb nu ongeveer een jaar een Siemens A50 van T-Mobile prepaid. Ben al op m'n tweede aangezien de eerste na 9 maanden gebruik zonder noemwaardige incidenten opeens niet meer aanging. Deze heb ik laten ophalen door T-Mobile (wel een goede service trouwens) en heb toen een nieuwe gekregen. Deze tweede Siemens heeft problemen met SMSen, dat wil zeggen, hij wil nog wel eens vastlopen bij handelingen die met SMSen te maken hebben.
Weet nog niet of ik dat moet laten fixen of dat ik hem kapot moet laten gaan en dan weer een andere telefoon moet aanschaffen... Zal dan niet een Siemens worden en ook geen Ben/T-mobile prepaid!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, heb zelf nog ergens een oude M35i, idd fysiek niet kapot te krijgen ,software matig is ie echter een ramp, en dat is met heel veel siemens toestellen het geval is mijn ervaring (S35, SL45), uit diverse hoeken hoor ik van mensen die een Siemens hebben gehad dat ze er nooit weer eentje willen, brakke meuk...

Maar er zijn vast ook wel een paar modellen die het wel goed doen, mij niet gezien echter, ik houd het bij mijn 6310i :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben net van een M35i overgestapt op een C62. Mijn M35i (3 jaar oud) is qua accu aan het overlijden. Overigens wel kuren mee gehad, maar dat was omdat hij in mijn broekzak in een teil water terecht is gekomen :+. Ik heb 'm toen te drogen gehangen achter de fans van mijn PC, snel droog. Het enige waar ik last van had was dat de simkaart af en toe niet meer herkend werd, effe uit, weer aan -> over. De doorslag om een nieuwe te nemen gaf de dag dat mijn vrouw beviel, zij mij trachtte te bellen in de auto, en dattie uit was gegaan |:( :( Needless to say, ik kwam te laat in de verloskamer aan... :/

Maar! Ik ben erg te spreken over de simpele, heldere menustructuur, de look en feel van de apparaten. De C62 is wat fragiel-ogend, maar dat weten we natuurlijk over een tijdje pas... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 15-06-2004 10:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Siemens is @ the top:
Ik heb al tijden een c45:

1) Super gebruiks vriendelijke interface, duidelijk, comfortabel, configureerbaar.
2) Accu's schijnen in het algemeen wat minder te zijn. Mijne deed het 2 jaar met een standby tijd van 4 a 5 dagen. Daarna abrubt minder. Nieuw accu gehaald bij hele goedkope site met beetje meer ampèrerage en nu heb ik een standby tijd van ± 10 dagen :)
3) het beestje is nu 2 en een half jaar oud en heb er nog een orgineel frontje bij gekocht. Weer de zeer goedkope site. En zo hebben de accu en het frontje voor 34,- mijn telefoon *geupgrade* naar een volwaardige nieuw. Nou ja ik mis dan polyfone krempel een een gekleurd beelscherm. Maar daar zit ik ook niet op te wachten.

- . ben je een ringtone/logo freak kun je misschien beter aan een nokia denken, aangezien nokia het markt aandeel beschikt kun je wel eens pech hebben dat je vrienden etc je geen zooi kunnen doorsturen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een C25 van Ben gehad. Heeft me nog nooit gefaald. Laatst, na een jaar niet gebruikt te zijn, ging 'ie niet meer aan. Maar na een dag of wat aan de oplader was 'ie van mening veranderd. Natuurlijk heb ik er geen flikker aan want hij is simlocked en m'n prepaid is verlopen, maar goed ;)

Ondertussen heb ik al anderhalf jaar een M50. Perfect ding. Op een gegeven moment waren er een paar 'vreemde' pixels in het scherm, maar da's ook al weg. Blame LCD-technologie, denk ik. Het enige waar zowel die C25 als die M50 last van hebben/hadden is dat ze vrij snel Card Errors geven als je ze in je broekzak hebt zitten en je hurkt een tijdje ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb nog nooit enige problemen gehad met mijn:
m35i, s45, a50, (2x) m55 en met mn huidige s55... bij de laatste heb ik overigens wel het idee dat sommige toetsen het minder goed beginnen te doen...

wel problemen
me45; gevallen (neefje van anderhalf :)) en na een tijd werd het display gescrambled; gerepareerd binnen de garantie

Verwijderd

Ik heb ook nog geen problemen ondervonden met mijn M35I die leeft nu nog steeds alleen niet meer bij mij, en mijn M55 is ook nog steeds goed, dus ik denk dat het wel meevalt met de Siemens telefoons.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik heb zelf de Siemens M55 en ik ben er erg tevreden over... Standby tijd is erg lang (meer dan een week) en ook de geluidskwaliteit is prima... Menu is soms niet altijd even duidelijk... Alleen is deze niet stofvrij en is er wat stof achter het beeldschermpje gekomen... (niet echt storend, maar toch...)

Voor de rest hele fijne telefoon...

Voorheen een M35i gehad... Was ik ook erg tevreden over...

Verwijderd

ik heb c55 gebruikt, sl55 en sx1 gebruik ik nu.
SX1 gebruikt symbian dus dat is weer iets anders.
C55 was een perfecte toestel ( 1 week gebruikt :) )
SL55 was ook perfect.

O ja cx65 zijn java is snel, dus voor spellemn is die leuk. Hij gebruikt het nieuwe menu van siemens en die schijt erg goed te zijn ( ik heb positieve dingen gehoord ).. Dus het is een perfecte toestel.. :)

EDIT: o ja, siemens-mobile is officieel het beste merk _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
"siemens-mobile" ,.. is er dan een verschil tussen dat en andere siemens ?, nooit van gehoord , ga ik ff op internet checken. Bedankt voor alle reacties.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Siemens-mobile is gewoon de afdeling 'mobieltjes' van siemens ;)

heb zelf een SX1 en ben er dik tevreden mee! echt top :D

Vind die CX65 er ook erg mooi uitzien...als ik nu die SX1 nog niet had dan wist ik het nog niet....enige nadeel is dat die (volgens mij) geen symbian/mp3 speler heeft...

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:09:
.....
EDIT: o ja, siemens-mobile is officieel het beste merk _/-\o_ _/-\o_.......
bron? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Le0032 op 15-06-2004 19:56 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb twee M35's gehad (een van de Postbank en eentje die ik nog steeds had gehad als daar geen harmonicabus vol met studenten overheen was gereden.

Ik heb nu een MC60, al mijn 3e siemens op rij. Ben er altijd zeer tevreden over geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 15-06-2004 20:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Marzman schreef op 15 juni 2004 @ 20:05:
Ik heb twee M35's gehad (een van de Postbank en eentje die ik nog steeds had gehad als daar geen harmonicabus vol met studenten overheen was gereden.
Mja, daar kunnen ze dus niet tegen he ;)

* CyBeR wil overigens nooit een Nokia. Klotedingen zijn het ;) Gaan alsmaar kapot. M'n pa heeft nu al 3x een kapot scherm op verschillende nokia's gehad. Druk je d'r tegen dan krijg je weer ff beeld, maar dat houdt niet lang uit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CyBeR schreef op 15 juni 2004 @ 20:13:
[...]

* CyBeR wil overigens nooit een Nokia. Klotedingen zijn het ;) Gaan alsmaar kapot. M'n pa heeft nu al 3x een kapot scherm op verschillende nokia's gehad. Druk je d'r tegen dan krijg je weer ff beeld, maar dat houdt niet lang uit.
Er was ook weinig van over, zelfs de batterij was doorgescheurd. Shockproof noemde ze dat model ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb de Siemens C45, oud beestje, maar zolang ik ermee kan bellen en smssen ben ik tevreden. Het ding is al weet-ik-hoe-vaak op de grond gedonderd en hij lijkt onverwoestbaar. Thumbs up voor Siemens!

• J0YR1D3R
  • Niet online
CyBeR schreef op 15 juni 2004 @ 20:13:
[...]

Dat van een vaag beeldscherm is niet alleen nokia. De SL45 heeft daar ook last van, is een typisch kwaaltje van dit toestel. Schijnt een kwestie van even de contactjes schoonmaken te zijn... Maarja, soms is het weken niet en ineens is het er weer. Kaartfouten komen me inderdaad ook bekend voor van m'n M35 (als je hem liet vallen) en van mn m50 (daar wat eerder) Verder heeft mn moeder een A52, heb ik een week een S55 te leen gehad en moet zeggen, werkt allemaal prima :) Vriendin heeft een SL55 en daarvan gaat de accu alleen niet superlang mee, maar is ook een ding van nix natuurlijk ;) Elk toestel heeft zo wel z'n kwaaltjes denk ik..

Denk zelf dat siemens met de nieuwe 65 serie een goede set telefoons neerzet, de CX65 is een nette telefoon waar ik zelf ook naar zit te kijken (net als de M65 en eigenlijk ook de SX1...) Het ziet er goed uit, heeft een mooi scherm, afdoende functies voor de prijs, een best gebruiksvriendelijke interface (voor mij was de overgang sl45->s55 best groot vanwege het nieuwe menu) en verder werkt het gewoon zoals het moet.

(Nu ben ik natuurlijk beetje bevoorrecht na 3 siemensen..maar goed :P M'n SL45 loopt wekelijks zo ongeveer vast maar daar leer je mee te leven ;))

Verwijderd

ik HAD een c45 prima apperaat :) altijd goed totdat ie in de wasmachine viel :(
accus zijn btw erg sterk van siemens :D
nu een 3410 ook tevreden mee :D

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 09:35
SL10 mooi stijlvol toestel (voor die tijd) doet nog steeds goed bij mn oma :) Beetje buggy firmware alleen (is vastwel uptedaten)

S25 leuk toestel met net als de SL-10 een simpele kleurendisplay. Doet het ook nog steeds prima, batterij gaat wel niet zo lang meer mee...

M35i doet het ook nog, lekker stevig, niet zo groot en simpel in het gebruik. Door niet continu de accu op te laden, maar alleen als het echt nodig is, is de accu nog steeds redelijk goed (iig een stuk beter dan die van mn ma & pa). rubber laat alleen beetje los door contact met sleutels

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb de C35i en A50 gehad, de C35i is overleden na een ritje wasmachine in mn broekzak :o en de A50 leeft nog steeds (ong jaartje gebruikt)

Mn broertje heeft de C55 en doet het ook al een jaar ong. :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb nog steeds een inmiddels antieke Siemens C35i, heerlijk klein toestel, werkt nog steeds perfect.

Accu is idd vrij snel leeg, ik moet gemiddeld om de 4 dagen herladen :(

Maar qua betrouwbaarheid heb ik geen klagen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

C35 en M35 gehad, prima dingen met goede ontvangst.
Mijn S35i begint na 3 jaar wat kuren te vertonen, maar altijd tevreden over geweest. menustructuur vind ik ook erg gebruiksvriendelijk.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Heb nu een klein jaar een C55 en het ding doet prima waar hij voor is bedoeld: bellen. Da's dan ook meteen het enige waar ik hem voor gebruik. Lekker klein, past goed in m'n broekzak en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Een prima no-nonsense telefoon, precies goed voor mij, dus :). M'n vader heeft lang een S35 gehad, en dat ding beviel hem ook prima, nooit problemen mee gehad. Dit geheel in tegenstelling tot de S40 die hij daarna kreeg, dat was de opperste bagger, maar da's weer een heel ander verhaal (scheen een gerelabelde Bosch-telefoon te zijn of iets dergelijks). Moeder heeft alweer een tijdje een C60, en ook die telefoon bevalt 'r goed :). Geen bijzondere puntjes bij Siemens dus, wat mij betreft. Gewoon telefoons die doen wat ze moeten doen en nergens ècht in excelleren - de modellen hier thuis in ieder geval niet.

• Rev!
  • Niet online
heb een s55, met zusje een c55 en mn ma een m55, werken alle 3 perfect en zelfs mn ma vind het menu makkelijk Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heb een s55 , had een c35i en m35i en wilde iets mooiers ... Nou dat is hij zeker ... Het leeft heeft heel erg veel functies, heerlijk !!!

De 35 serie is rock-stevig , de s55 is minder stevig .... Maarja , dan maar iets voorzichtiger!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de m55 en mijn zus de c55 en allebei werken echt perfect. Op zich zijn games enzo wel langzaam erop maar voor de rest nog nooit een probleem gehad. Ook mijn oude m35i was goed, hoewel de nieuwe telefoons niet meer zó stevig zijn :).

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 23:32
S25, M35i, S10, S45i, ME45, A50, S45i (2e exemplaar in andere kleur)...

Ik ben niet van Siemens af te slaan onderhand. Ik ben alleen niet meegegaan naar de nieuwe connector, enerzijds omdat ik zo ongeveer alle denkbare accessoires heb voor de 45 serie (Homestation, carkit, MP3-speler) en geen zin heb om daar afstand van te moeten doen, anderzijds omdat ik bijzonder weinig waarde hecht aan cameraatjes e.d., en zelfs ronduit een hekel heb aan polyfone ringtones. Ringtones nu: Airwolf-tune en dat deuntje van die briljante MTV-reclame ("Jarno, call me, call me on my mobile!")

Daardoor is de 45-serie voor mij op dit moment de perfecte GSM, en heb ik nu één ME45 en één titaniumkleurige S45i, en onlangs heb ik uit Duitsland twee zwart-zilveren S45i's laten komen, zodat ik nog even vooruit kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.alwin-schaefer.de/news/pic/2003/0222.jpg

:P

Daarnaast, ook Siemens natuurlijk, ook nog een Xelibri 5, meer voor de fun.

Problemen? S25: uitvallen van toestel, ME45: vlek in display. Altijd goed verholpen door Siemens, hoewel dat één keer erg lang heeft geduurd. Maar dat was een paar jaar geleden, en de reparatietijd hebben ze fors teruggebracht, is mijn ervaring tenminste.

Top-toestellen. Die S10 is trouwens gebouwd als een tank, ook een fantastisch apparaat. :)

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:38
Siemens C35! ('98 werkt nog enkel batterij gaat amper enkele uren mee)

Siemens S55 --> topper alles erop en eraan

Siemens SL55 --> zalig design, lekker klein en licht foontje

Ik heb ook een nokia 3310 en 6510 gehad, 6510 viel wel mee. Maar ik wil geen Nokia meer. Te duur voor wat je krijgt in vergelijking me andere merken.

Van al deze siemens zeer tevreden, next one, terug een siemens.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 11:57
Kheb een C45, doet het nog steeds, wordt nu af en toe door mn zusje gebruikt
Nog een C62, heeft wat kuren wat betreft het bellen, wil soms niet bellen, gaat niet eens over. Als je dan kunt bellen, dan houdt ie soms halverwege het gesprek op, geen idee wat het is. Maar verder heel tevreden over siemens. Vriendin heeft nu ong. 1 jaar de C55, werkt ook nog steeds perfect. Kheb nu zelf een SonyEricsson, wou eens wat anders :P

Verwijderd

Ik heb een C25 en C35 gehad (jaja, antiek...). C35 was op het laatst was snel leeg, en de knoppen slijten snel, verder persoonlijk niet veel last mee gehad.

Anderen wel, maar dat krijg je gewoon als je ineens 5000 van die dingen koopt. Geen idee wat de huidge toestellen doen, C25 heb ik al 4,5 jaar niet meer de C35 heb ik 2,5 jaar geleden weggedaan, en ik kan me herinneren dat ik blij toe was daarmee, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat mn Nec n21i toentertijd een stuk moderner was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 19:34 ]

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
ik heb sinds gister dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken... Ik heb een siemens sx1 en ik had 'm ge-update en toen ik 'm aanzette vroeg ie om een toegangscode, ik had 'm ingesteld op een bepaalde code en toen na 3 keer intikken, blokkeerde ie. Hij vraagt nu om een toestelcode en ik moet 'm van Siemens 'kopen', omdat het dus mijn schuld is dat hij het niet meer doet mits ik de code heb ingetoetst... Pas dus op als je software update dat waarschijnlijk je beveiligingscode verandert in de standaardvorm namelijk 12345.
Een zeer slechte zaak, want bij een simkaart bijvoorbeeld wordt wel een sleutel geleverd als je per ongeluk iets verkeerd intikt en bij je toestel is ie gewoon permanent geblokkeerd. Ik heb hiervoor alleen maar Sony-Ericsson's, Nokia's en Samsung gebruikt en ik ga echt niet ( NOOIT! ) meer een Siemens kopen, ze hebben me echt teleurgesteld, de mensen van Siemens :|

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21

Bleh!

:)

ESteg schreef op 17 juni 2004 @ 18:57:
S25, M35i, S10, S45i, ME45, A50, S45i (2e exemplaar in andere kleur)...
...
Whaa jij hebt veel x45's ! :)
Maar zeker perfecte telefoontjes, gebruik zelf nu een s45i. En een gekraakte S45 als stap/festival telefoon..
Vriendin heeft een ME45 Winter Edition:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmweb.nl/gsmweb/images/gsm/me45we.jpg (kleurtjes beetje brak, display is knalrood en niet roze)
Hiervoor nog C25's gehad maar dat is antiek.
Binnenkort ga ik ook voor de CX65 of misschien de S65, afhankelijk hoe ze in het echt eruit zien en het budget.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik heb ooit een Siemens S10 active gekocht. Eerste telefoon met kleuren display (weliswaar 3, maar toch) heb ik toch een paar jaar mee gedaan. Niet stuk te krijgen.
Doet nu dienst als telefoon voor mijn ouders.

Ondertussen ben ik in het bezit van een M50, al een paar keer flink laten stuiteren op de stoep, geen probleem. Uiteraard wel de vervelende krasjes, maar daar doe je niks aan. Telefoon doet het nog steeds goed.

Ik ben van plan om de S65 te halen, toch meer opties, die handiger zijn. Ook is deze telefoon een stuk uitgebreider dan mijn vorige.

Je hebt inderdaad wel gelijk als je zegt dat er wat meer problemen zijn met de nieuwere modellen van Siemens. Tegenwoordig zit er een ander OS op en die blijkt inderdaad niet helemaal stabiel te zijn. Zie bijv de SX1, die is niet voor niks al aan FW12 toe.

Ondanks dat, denk ik dat je met Siemens helemaal niet verkeerd zit. Als ik bijv kijk naar Nokia hoor ik daar veel meer problemen over.

• Bleh!

Bleh!

Het klopt dat de nieuwe modellen vaak kinderziektes hebben. Dit is bij andere merken ook zo. Maar Siemens zet tenminste gewoon nieuwe firmware online.
Trouwens de SX1 heeft Symbian, dus niet het Siemens OS. Dus dat is niet helemaal te vergelijken. Dat van die code is inderdaad erg fout, dat is bij de normale siemens (gelukkig) niet zo.
Wbt het vallen dat gaat ook altijd goed bij mij :)
Alleen die S45 werd gekraakt door een glazen treindeur in mijn broekzak...
Het toetsenbord is ook weleens een zorgenkindje (zie S55 topics).

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44
kheb zelf een m55.....opzich goeie telefoon...niet kapot te krijgen enz
maar ik ben totaal gewend aan het nokia navigatie menu..
dus dat vind ik eigenlijk een minpunt....kan sowieso nie echt met die dingen overweg maar ik vind mijn LG toestel toch fijner

Steam: CatBearCow

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

J0YR1D3R schreef op 15 juni 2004 @ 23:01:
[...]

(Nu ben ik natuurlijk beetje bevoorrecht na 3 siemensen..maar goed :P M'n SL45 loopt wekelijks zo ongeveer vast maar daar leer je mee te leven ;))
Mja, maar jij krijgt _alles_ gecrashed :P Mijn M50 is nu welgeteld een (1) keer vastgelopen. En ik heb 'm al meer dan anderhalf jaar :P

Verwijderd

Le0032 schreef op 17 juni 2004 @ 19:37:
ik heb sinds gister dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken... Ik heb een siemens sx1 en ik had 'm ge-update en toen ik 'm aanzette vroeg ie om een toegangscode, ik had 'm ingesteld op een bepaalde code en toen na 3 keer intikken, blokkeerde ie. Hij vraagt nu om een toestelcode en ik moet 'm van Siemens 'kopen', omdat het dus mijn schuld is dat hij het niet meer doet mits ik de code heb ingetoetst... Pas dus op als je software update dat waarschijnlijk je beveiligingscode verandert in de standaardvorm namelijk 12345.
Een zeer slechte zaak, want bij een simkaart bijvoorbeeld wordt wel een sleutel geleverd als je per ongeluk iets verkeerd intikt en bij je toestel is ie gewoon permanent geblokkeerd. Ik heb hiervoor alleen maar Sony-Ericsson's, Nokia's en Samsung gebruikt en ik ga echt niet ( NOOIT! ) meer een Siemens kopen, ze hebben me echt teleurgesteld, de mensen van Siemens :|
tja aan de ene kant is het wel je eigen schuld want we hebben we vaak in het topic dit gezegd....

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

bleh schreef op 17 juni 2004 @ 20:34:

Alleen die S45 werd gekraakt door een glazen treindeur in mijn broekzak...
Wow! Een treindeur in je broekzak... waar koop je die broeken? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bleh!

Bleh!

Ramzzz schreef op 19 juni 2004 @ 15:01:
[...]
Wow! Een treindeur in je broekzak... waar koop je die broeken? :+
Flauw! Bij de NS natuurlijk! :P
opeens heb je het

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mn M55!, super ding, alleen wel snel krassen op het scherm

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb een SL45, ding is heel selectief met nummers bellen. Soms kan je 10x een nummer willen bellen, en dan hoor je 10x die Siemens 'kiestoon', maar verbinden ho maar.
Daarnaast is de software retetraag, 90% van de MP3's van internet spelen niet, en 32 mb over een datakabeltje pompen duurt ± 3 uur...

Fysiek zijn ze idd niet kapot te krijgen, maar softwarematig zijn het echt kutdingen vind ik.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

ik heb de Sx1 van siemens, en hij is in totaal dat ik em heb (2/3 maanden) nog maar 2 keer vastgelopen (op vorige firmware nog wel... deze nieuwe is veel stabieler). dus ben er wel tevreden over ja

Verwijderd

Siemens A55, wat me wel op valt is dat de knoppen minder solide aanvoelen dan bij bijvoorbeeld de noka 8210. Verder een jaar in bezit en geen problemen mee gehad

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

De A serie is ook de budget serie.. Dat die wat goedkoop aanvoelt is logisch.
Minder robuust, maar daarom een stuk goedkoper. Hij doet verder wat hij moet doen.
Bellen en sms-en :) prima toch.

Ik zelf heb zelf voor 2 jaar met een c35i rond gelopen.
Top telefoon. Super stevig.. alleen de knopjes sleten af. maar daar hebben ze duidelijk van geleerd als je ze vergelijkt met de x45 55 serie. Daar gebruiken ze weer harde knoppen.

En nu heb ik (na een enorme brakke SE T200) een m55.
Ook degelijk.. De behuizing is echter dunner en wat fragieler maar sterk genoeg.
Klein nadeel van de m55 is de rammelende speaker (als je je mobiel schud) daar schijnen er veel last van te hebben en lijkt dus normaal. En hij werkt zoals het moet.

Ik vind de software van siemens nog de sterkste kant van de telefoon.
Makkelijk te updaten. Dus als je een firmware hebt met wat foutjes, dan kan je zelf de boel updaten.
Het menu is overzichtelijk duidelijk ingedeeld.
Stuk beter dan die rare indelingen van nokia.
Pagina: 1