audio in en out probleem

Pagina: 1
Acties:

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb 2 geluidskaartjes in mijn pc. Een SB live 5.1 (met bijbehorende speakerset ;)) en een terratec 24/96. Nu wil ik mijn synthesizer (zonder boxen dus) aansluiten op de pc en het geluid naar de pc zenden. Dit is wel gelukt door het geluid via een kabeltje naar de terratec te sturen. Het probleem is dat ik het geluid niet realtime kan horen. Ik vraag me af of het mogelijk is het geluid via de terratec binnen te laten komen, terwijl de SB het fgeluid tegelijkertijd als "output device" laat horen.

Als ik nu bijv. in een pakketje een geluid opneem dan hoor ik niets totdat ik stop met opnemen en het afspeel.

Wie helpt?

Verwijderd

zemartino schreef op 15 juni 2004 @ 08:57:
Ik heb 2 geluidskaartjes in mijn pc. Een SB live 5.1 (met bijbehorende speakerset ;)) en een terratec 24/96. Nu wil ik mijn synthesizer (zonder boxen dus) aansluiten op de pc en het geluid naar de pc zenden. Dit is wel gelukt door het geluid via een kabeltje naar de terratec te sturen. Het probleem is dat ik het geluid niet realtime kan horen. Ik vraag me af of het mogelijk is het geluid via de terratec binnen te laten komen, terwijl de SB het fgeluid tegelijkertijd als "output device" laat horen.
Je kan bijvoorbeeld gewoon doorlussen, de uitgang van de terratec op de ingang van de SB. Opnemen kan dan met de creative soft en met cool-edit ed.

Met een beetje logisch verstand 8)7 kan dat geen probleem zijn

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
hm wat gek. Ik heb op 2 computers (1 met geluidskaart, 1 met onboard geluidskaart) en als ik de lijningang gebruik kan ik het tegelijkertijd horen over de speakers van de pc. Heb je in volumeregeling (speakertje in je tray) toch niet per ongeluk je lijningang op dempen (mute) gezet 8)7 ?