Bios flashen via cd-rom

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 11:37
Het zit zo , ik wil mijn bios flashen. Maar al snel kwam ik een probleem achter. Kan ik wel met alleen een cd-rom je bios flashen aangezien mijn floppy kapot is.

Mijn moederbord is Jetway 993 AS-L/993AS/993AN , ja best wel ouden moederbord.
Veder heb ik ook een opstartbare cd te maken .. maar ik heb geen image gevonden om het opstartbare te maken. Ook ben ik naar bootdisk.com gesurfd maar daar werd ik ook niet echt wijzer van.

Dus kan ik wel of niet met mijn cd-rom mijn bios flashen ? Zoja hoe ?

Verwijderd

Je kan proberen om gewoon alle bestanden van een bootdiskette op een bootbare CD te branden, en kijken of je daarmee naar DOS kunt booten, maar ik weet helemaal niet of dit zal werken.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja :)
Gewoon een Image van bootdisk.com trekken, een bootable cd maken mbv NERO, de bios fash file erop burnen en gaan met die banaan :)

Heb je niet ergens een tweede FDD liggen die je anders kan gebruiken?
Dit is nogal omslachtig :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak een bootcdtje aan (pak anders gewoon een bootable win98 cdtje dat kan booten). Boot je in dosmodus met cd ondersteuning. Na geboot te zijn pak je het cdtje waar je je bios prog en flash op hebt staan, start het progsel en klaar. Kun je enkel je oude bios niet meer backuppen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even een opstart-CD maken? Met o.a. Nero kun je een boot-CD maken. Alles wat je hoeft te doen is de flasher en BIOS-image naar de CD te branden :)

Best wel basic dit en ook niet echt hardware-related, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.