[WinXP] local group policy uitdaging

Pagina: 1
Acties:

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Topicstarter
Ik zit met de volgende uitdaging:
ik wil op een groot aantal Windows XP clients een startup script uit laten voeren. Al deze clients hangen nog niet in het domein als dit uitgevoerd moet worden, dus een domein policy is niet mogelijk, en het script moet uitgevoerd worden, voordat de werkplek aan het domein wordt toegevoegd.
Ik heb wel de mogelijkheid om voor de uitrol een aantal zaken naar de clients te sturen, zoals de benodigde scripts.
Het lukt me alleen niet om via een scriptje, of reg-key op te geven dat er in de local group policy bij machine policy een startup script moet runnen.
Het moet een startupscript zijn, want de gebruiker mag niet ingelogd zijn als dit script loopt, dit ivm ingebruik zijn bestanden.

Ik heb kunnen achterhalen welke reg-key het script plaatst, maar nog niet hoe ik het activeer. Ook Google, MSDN, Premier Microsft en Technet helpen me nog niet echt met het antwoord vinden. Is er hier iemand die nog ideeën heeft?
Ik heb de reg=key maar even geplaatst.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy\State\Machine\Scripts\Startup\0]
"GPO-ID"="LocalGPO"
"SOM-ID"="Local"
"FileSysPath"="C:\\WINDOWS\\System32\\GroupPolicy\\Machine"
"DisplayName"="Local Group Policy"
"GPOName"="Local Group Policy"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy\State\Machine\Scripts\Startup\0\0]
"Script"="%systemroot%\\system32\\startup.vbs"
"Parameters"=""
"ExecTime"=hex(b):00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00

I play my enemies like a game of chess...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe je dit moet uitvoeren, maar misschien kan je het ook op een andere manier oplossen.

Wat nou als je via een programma als 'srvany' e.d. een service installeert op die PC (gebruik sc.exe om dat remote te doen), om vervolgens die service te starten (gebruik sc.exe om ook dat te doen), zodat je op die manier je script kan uitvoeren? :)

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Topicstarter
Tnx Elevator voor de informatie, ga er eens mee stoeien.

Ben nu ook met scriptit bezit om via een scriptje en invullijstje met de hand een mmc te starten, de locale group policy toe te voegen en zo verder te gaan. Dit lijkt ook te gaan werken, is alleen niet zo'n mooie oplossing.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Je maakt toch geen gebruik van RIS of een image o.i.d.?

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Topicstarter
Nee, ik maak geen gebruik van RIS of iets dergelijks. Alle werkplekken worden middels een speciaa (niet door mij gemaakte) DVD van software voorzien, ze komen dan in een Workgroup te staan. Dit werkt al bijna een jaar zo. Nu is er besloten om alle werkplekken toch in het domein te hangen, met behoud van het lokale gebruikersprofiel.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kun je het script niet gewoon onder deze register sleutel laten zetten, of bedoel je dit niet? Dan heb je in ieder geval niets met policies te maken, maar het script wordt wel gedraaid:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

En als het script maar 1 keer uitgevoerd hoeft te worden onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Topicstarter
Nee, dat kan niet, die worden pas uitgevoerd als je inlogt, en niet als startup. Het moet echt runnen voordat de gebruiker inlogt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Voor het inloggen iets uitvoeren kan alleen als je iets als RIS gebruikt of het als een service installeerd. Andere mogelijkheden zijn er bij mijn weten niet.
Pagina: 1