Het maken van een intro

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 13:46
Hoi allemaal,

Ben bezig met het maken (of eigenlijk is dat al klaar) van een DVD voor een reünie van een orkest bij ons uit het dorp (gemaakt met Ulead video)

Maar nu kregen we vandaag ook nog het verzoek om een mooie introductie te maken voor hen als ze opkomen.. Ik stel me zoiets voor met Flash. Nu weet ik niet of toevallig één van jullie bij het 40-jarig jubileum van de Tros in de Arena zijn geweest, dat gebeuren met Calimero.. Zoiets zoek / wil ik ook zien te bereiken, alleen de tijd is ongenoemd strak, binnen 2 weken moet het klaar zijn.

Wat ze willen is een geheel donkere zaal, waarin voor X een aantal seconden alleen een wit puntje cq. cursor te zien is.. Na die aantal seconden komt er ineens een foto van de band naar voren, waarin vuurwerk te zien moet zijn als de foto eenmaal te zien is... Het gaat overigens om een scherm van 6 bij 4 meter via een beamer..

Wat ik zoek zijn tips, niets meer en niets minder, ik heb wel enigzins ervaring met Flash, maar misschien hebben jullie nog veel briljantere ideeën, ik sta geheel open, vooral omdat het dus binnen 2 weken klaar moet zijn :S Verslepen van een PC met alles erop en eraan is geen probleem... Alvast bedankt voor jullie bijdragen _/-\o_

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ehm, gisteren beginnen?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
mja... op welk gebied zoek je tips? Ik denk dat je tijdsplanning nogal krap is.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• 6K
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

de knipperende cursor en de foto zullen het probleem niet zijn.
Geanimeerd vuurwerk over de foto heen wel.

vuurwerk in fotoshop maak je zo: klik hier
maar om dat transparant over de foto heen te zetten en te animeren... beats me :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Verwijderd

Als het toch voor een dvd is, en niet voor webgerelateerde dingen, waarom kies je dan niet gewoon voor een filmpje?

er is vast wel een filmpje te vinden met vuurwerk op een zwarte achtergrond, die gooi je en premiere over de foto met een blending mode die erbij past en je bent klaar :)

overigend vind ik een knipperende cursor wel erg technisch overkomen voor een plaatselijk orkest...

maar goed, ik zou het dus niet in flash doen :)

Verwijderd

Inderdaad, dit zal ook wat beter ogen op een groot scherm denk ik zelf.
Succes!

[ot]Hugo, super site alleen vreemd dat de gene in de portfolio maar matigjes zijn.[/ot]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 11:56 ]

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Kijk eens naar Swish. http://www.swishzone.com/ Hiermee kan je heel eenvoudig zeer professioneel ogende presentaties in elkaar schroeven.

• pres_lincoln
  • Laatst online: 23-05 13:46
jullie zijn geweldig, hier kom ik al een heel eind verder mee, bedankt !!!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX mompelt iets over after fx ipv flash en kruipt daarna weer in zijn mand

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 16 juni 2004 @ 09:13:
* XangadiX mompelt iets over after fx ipv flash en kruipt daarna weer in zijn mand
:D Maar After FX lijkt me voor deze 'snelle' oplossing niet zo'n goed idee, aangezien meneer er, waarschijnlijk, geen ervaring mee heeft.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Meneer heeft ook geen ervaring met swish. Sure met swish kan iedere dwaas wel wat maken, maarja het is toch geen echte dikke introanimatie voor op je CD. Je kunt met powerpoint ook tekst heen en weer laten vliegen en foto's van je orkest laten zien.

Twee weken is helemaal niet snel, twee dagen zou snel zijn :p

|{ brrr }] |

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Perfect te doen in Flash
- Irritant knipperende cursor maken
- Foto invoegen
- Foto animeren
- Één vuurwerk-clip maken
- Vuurwerk-clip kopieren en op andere plaatsen neerzetten, op andere tijden laten beginnen, in verschillende afmetingen en in andere kleuren.
- Exporteren als avi

Klaar

seweso's blog

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 09:25:
[...]

:D Maar After FX lijkt me voor deze 'snelle' oplossing niet zo'n goed idee, aangezien meneer er, waarschijnlijk, geen ervaring mee heeft.
in 2 weken tijd is prima een basis van after effects te leren imo, gewoon tutorials volgen en zelf rommelen en spelen. Dan kom je echt een heel eind.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

seweso schreef op 16 juni 2004 @ 10:02:
Perfect te doen in Flash
- Irritant knipperende cursor maken
- Foto invoegen
- Foto animeren
- Één vuurwerk-clip maken
- Vuurwerk-clip kopieren en op andere plaatsen neerzetten, op andere tijden laten beginnen, in verschillende afmetingen en in andere kleuren.
- Exporteren als avi

Klaar
Okay, maar dan heb je geen shine plugin. Trust me, iedereen houdt van de shine plugin. Vuurwerk nodig, gooi wat particles eroverheen en tweak wat en je bent een blij mens.

Maar een beetje met flash kan ook wel, ziet er alleen zo flashy uit voorzal nadat iemand hier de swish link gedropt heeft :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1