[XP] drwtsn32.exe en internet?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
oi oi, ben eigenlijk beetje nieuw met xp, want na jaren win2k heb ik eindelijk een rappe bak waarop ik dan maar eens xp heb draaien...
nu het volgende:
drwtsn32.exe wil volgens zonealarm (pro) steeds het internet op, niet dat er actief een popup voor komt, maar hij staat wel elke keer weer in de lijst..

nu heb ik in de search gevonden dat dit dr.watson ding zou helpen bij eventuele problemen met afsluiten oid.. maar hoezo zoekt ie steeds contact met internet en is dit nodig (en kan ik dus beter toegang geven) of kan ik hier wat aan doen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Run drwtsn32.exe maar eens dan zie je dat dr Watson het programma is wat een logboek bij houd van alle computer crashes.

Het connecten van drwtsn32.exe met internet is om te controleren of je netwerk verbinding niet gecrashed is.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS er in staat - probeer daar ook zelf even op te letten :)

Draait die 'drwtsn32.exe' ook in je processlist? :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
excuses voor de incorrecte topicnaam ;)
geen idee of ie in mijn processlist staat (ben nu niet thuis) maar is dat nodig? of kan ik dat hele ding gewoon uitschakelen ergens?

• elevator
  • Niet online

elevator

Normaal gesproken start drwtsn32 alleen op als er een programma crashed - en zou het dus zeker niet de gehele dag moeten draaien :)

Ik heb er zelf nog niet van gehoord dat dat programma met internet contact zocht, vandaar mijn vraag. Zou het namelijk de hele tijd draaien zou het mij niet verbazen mocht het een virus o.i.d. zijn ;)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
geen virussen enzo volgens norton (up2date) en dit viel me al op sinds het moment dat ik xp had geinstalleerd, zal vanavond als ik thuis ben wel ff verder kijken hoe het precies zit

• elevator
  • Niet online

elevator

Het hoeft zeker niet een virus te zijn hoor - maar een enkele virusscanner is geen garantie dat je geen virus hebt :)
Pagina: 1