Toon posts:

dts werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is. ik heb een dts dvd. en als ikdie wil afspelen. dan pakt hij steeds mijn dolby digital. ik speel deze dvd af op mijn pc. soundkaart nforce sound storm 2. op een asus a7n8x-deluxe rev 2.0. en mijn versterker is een pioneer vsx-d512k.de computer is via een digitale coax kabel aangesloten op de verseterker. hoe kan het dat hij geen dts pakt.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 19:25
Waarschijnlijk omdat je geluidskaart geen DTS signaal doorgeeft ?
Je software moet dat spoor ook gelezen krijgen, niet alle software matige decoders ondersteunen immers DTS

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dat nergens vinden. weet iemand misschien of de nvidia soundstorm. dts kan lezen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49

Shunt

Boe

soundstorm kan geen dts. zo ver ik weet is enkel de augy 2 ZS daar toe instaat.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb begrepen dat de sound storm zelfs DTS kan coderen. Daarom zou je alleen met een sound storm digitaal een 5.1 signaal van een spelletje kunnen versturen naar een versterker. (Met een coaxiaal kabeltje).
Ik zou het vreemd vinden als-ie het niet gewoon door kan geven.

De software is ook heel belangrijk. Die moet de juiste instellingen doen en dat blijkt moeilijk te zijn.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik wil eigenlijk niet reageren om dat de TS niet erg duidelijk is in zijn openingspost (enigste leesteken dat ie kent is een punt :X), maar omdat omdat ik hem toch ff wil helpen:

Ten eerste: ben eens wat duidelijker! Wat voor software gebruik je? Wat heb je al geprobeerd? Wat hoor je als je de DTS-CD afspeelt?

@Sendy: De soundstorm dan DD coderen, en niet DTS.

Wat je moet doen is in je software aangeven dat je DTS passthough wil doen, en niet dat ie zelf de DTS-track probeert te decoderen (in software dus). Dan zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 15-06-2004 00:49 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 00:29:
soundstorm kan geen dts. zo ver ik weet is enkel de augy 2 ZS daar toe instaat.
Dat is niet waar. De A7N8X Deluxe bordjes kunnen prima DTS dvd's weergeven, zowel via de digitale als de analoge uitgang.

Welk programma gebruikt de topicstarter om zijn DVD weer te geven? Zowel PowerDVD XP, als de bijgeleverde WinDVD zijn iig prima DTS weergave programma's. Werkt hier perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu komt het leuke. Ik heb mijn windows er op nieuw opgezet, met alle nieuweste drivers. en windvd 6. deze geeft aan dat de film aagespeeld word ik dts. maar ik hoor stereo, en mijn nvidea nvmixer geeft ook activiteid op de frondspeakers aan. terwijl hij dat eerst nooit deed met dts. dan gaf hij geen activiteid aan. wat kan dit nu weer zijn.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je moet DVD's niet via de geluidskaart afspelen. Je moet in de software instellen dat het geluid naar spdif gaat. Dan komt dts prima aan op de receiver, ik heb hetzelfde mobo hier. Op die manier geeft NVmixer ook geen activiteit meer weer aangezien er niks langskomt. Volume veranderen kan dan ook niet meer software matig. (ik gebruik powerDVD overigens)

Dus effe in windvd kiezen voor spdif en je bent klaar.

Verwijderd

Pixal schreef op 27 juni 2004 @ 22:03:
Je moet DVD's niet via de geluidskaart afspelen. Je moet in de software instellen dat het geluid naar spdif gaat. Dan komt dts prima aan op de receiver, ik heb hetzelfde mobo hier. Op die manier geeft NVmixer ook geen activiteit meer weer aangezien er niks langskomt. Volume veranderen kan dan ook niet meer software matig. (ik gebruik powerDVD overigens)

Dus effe in windvd kiezen voor spdif en je bent klaar.
Ik heb het net even geprobeerd. Bij InterVideo WinDVD zo ingesteld dat de geluidskaart wordt omzeild en het geluid rechtstreeks naar de spdif gaat. Ik krijg echter geen DTS, maar alleen maar dolby digital :'( Ik heb een screenie van WinDVD toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~brinksjw/scr.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bij mij werkt het :) bedankt allemaal. dat van dat spdif dat was de oplossing

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 23:05:
[...]

Ik heb het net even geprobeerd. Bij InterVideo WinDVD zo ingesteld dat de geluidskaart wordt omzeild en het geluid rechtstreeks naar de spdif gaat. Ik krijg echter geen DTS, maar alleen maar dolby digital :'( Ik heb een screenie van WinDVD toegevoegd:

[afbeelding]
ik krijg je pic niet te zien... wel nu ik je heb gequote :) ik zat je link al te verbeteren door www weg te halen maar dat hoort er gewoon aan 8)7

weet je echt 100% zeker dat de film die je probeert af te spelen gewoon DTS of DTS-ES is? Staat geen dolby 5.1 op t doosje oid? En dan natuurlijk nog de vraag of je receiver ook DTS doet. Om welke film gaat het? En welke receiver heb je?

Heb je coax of optisch?

Als spdif ingesteld is hoef je het probleem in ieder geval niet meer bij de computer of de software te leggen lijkt me. Ook niet aan de kabel als je verder wel geluid hoort. Anders moet je misschien even een topic hierover openen omdat niet iedereen kan lezen dat je het probleem hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 28-06-2004 03:09 ]

Verwijderd

Pixal schreef op 28 juni 2004 @ 03:08:
[...]

ik krijg je pic niet te zien... wel nu ik je heb gequote :) ik zat je link al te verbeteren door www weg te halen maar dat hoort er gewoon aan 8)7

weet je echt 100% zeker dat de film die je probeert af te spelen gewoon DTS of DTS-ES is? Staat geen dolby 5.1 op t doosje oid? En dan natuurlijk nog de vraag of je receiver ook DTS doet. Om welke film gaat het? En welke receiver heb je?

Heb je coax of optisch?

Als spdif ingesteld is hoef je het probleem in ieder geval niet meer bij de computer of de software te leggen lijkt me. Ook niet aan de kabel als je verder wel geluid hoort. Anders moet je misschien even een topic hierover openen omdat niet iedereen kan lezen dat je het probleem hebt.
De dvd is van Anouk - Close Up (origineel in de winkel gekocht). In de dvd-speler kan ik gewoon DTS afspelen. Ik heb een A7N8X-deluxe rev 2.0 met een spdif all bracket. Deze is via TOSLINK verbonden met mijn Technics SA-DX930. Het probleem lijkt me niet bij de receiver te liggen, aangezien hij wel DTS van de dvd-speler accepteert (ook via TOSLINK).

Mochten er geen reacties komen, dan zal ik een nieuw topic openen. Voor nu laat ik deze maar even staan...
Pagina: 1