Toon posts:

Geen ontvangen pakketten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een woongemeenschap zit ik op een netwerk met andere gebruikers. Een paar weken terug 'begaf' mijn netwerkkaart het op een maandagavond. De kaart verstuurde wel pakketten, maar ontving er slechts enkele. Internetten werkte niet.
De pc gescand op virussen en trojans, niets gevonden. Windows XP opnieuw geinstalleerd, dat loste niets op.
Een nieuwe netwerkkaart erin, en het probleem was verholpen.
Tot deze nieuwe netwerkkaart hetzelfde euvel vertoonde: geen pakketten ontvangen. De oude kaart erin gestoken, en nu doet de internetverbinding het weer.

Ik heb geen flauw idee wat het is, maar het lijkt me niet handig om voortaan elke paar weken mijn netwerkkaart om te moeten wisselen. Of verschillende fora heb ik niets kunnen vinden. Heeft iemand van u een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je de volgende keer eerst even een commandprompt moet openen (start->uitvoeren->cmd), en daar het commando "ipconfig /renew" moet geven.
ik denk dat je IP instellingen gewoon blijven plakken terwijl ze eigenlijk vernieuwd moeten worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dit had ik al geprobeerd, dat hielp niet :(

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Netwerk-kabeltje al eens doorgemeten? Het zou goed kunnen dat er een breukje in de kabel zit.