screenshots van avi maken

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Is er een manier om goeie screenshots te maken van een avi file? gewoon printscreen maakt een zwart beeld van de film wel leuk als je de film er achterzet dat je dan de film achterziet maar ik heb een screenshot nodig van de films.

Bij Hypersnap heb ik het zelfde probleem ookal word het op het forum telkens aanbevolen :S

Bij powerdvd ben ik niet echt tevreden over het resultaat, staan allemaal streepjes :(
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martin.kollaard/snap.PNG
(powerdvd output ingezoomt)

Is er nog andere software waarmee je de kwalitijd van de avi file opslaat als plaatje?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je Windows XP hebt kan het met Windows Movie Maker.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:28

wasco

brightest crayon in the box

gewoon bij mediaplayer de hardware-acceleratie afzetten, dan kan je wél printscreen doen, want dan gebruikt het geen overlay meer, en dat is wat je probleem geeft

wasco [the brightest crayon in the box]

• Martink
Uren lang zoeken en dan blijkt het programma wat je kan gebruiken gewoon in windows te zitten :(

Maargoed bedankt! :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08 14:05
Mediaplayer:
Opties -> prestaties, onderaan tabblad video acceleratie naar 0 (links) schuiven. Dan kun je prachtige screenies maken.
Niet vergeten terug te zetten na gebruik ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
je kan die powerDVD ook deinterlacen met photoshop volgens mij. Krijg je ook goede resultaten mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
misschien moet je eens windows media player classic proberen. Bij de laatste versie kan dat ook.

Maar heb je dit bij elke film of alleen bij sommige, want dan kan het ook aan de interlacing liggen

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Windows Media Player: ctrl + i ;)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik zie een tux als icon.

mplayer en xine hebben met dit soort dingen totaal geen moeite. Gewoon op "snapshot" drukken of de bijbehorende hotkey :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Martink
DeMoN schreef op 14 juni 2004 @ 23:38:
Ik zie een tux als icon.

mplayer en xine hebben met dit soort dingen totaal geen moeite. Gewoon op "snapshot" drukken of de bijbehorende hotkey :)
tja jammergenoeg zit m'n linuxbak zonder voeding (begon te roken)

euh zit dat trouwens ook in knoppix? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Martink op 14-06-2004 23:49 ]

Pagina: 1