Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verwarmingselement aansturen met pic controller

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de titel zegt waarschijnlijk al genoeg...toch komt hier de toelichting :)

Voor een projectje op school wil ik een sensor de temperatuur in een beker koffie/thee whatever laten meten en als deze beneden een bepaalde temperatuur komt wil ik een verwarmingselement onder de beker laten opwarmen.

Niets nieuws, ik weet het...maar het gaat er gewoon om dat ik het ding in elkaar soldeer en programmeer.

Het MOET dus gebeuren via een pic controller met een stukje programmacode, ook al is het misschien makkelijker te realiseren.

Kan iemand mij hiermee helpen. Ik wil graag weten welke onderdelen ik nodig heb, hoe het schema eruit kan zien en hoe de programmacode eruit moet zien.

Er bestaat vast een bestaand project maar ik heb me echt rot gezocht en vind alleen maar projectjes die de temperatuur meten of in huis reguleren. Ik wil dat dit verwarmingselement 'simpelweg' opgewarmd wordt onder een bepaald warmteniveau.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
er zijn ictjes (ik weet het typenummer zo niet meer uit mijn hoofd) die een lineaire temperatuursensor zijn.. ze lijken op transistortjes en geven 0,1 V per graad celcius af. dit zou je in kunnen lezen met een analoge ingang van een pic-controller... en daar dan softwarematig op doorborduren.. :)
voor het typenummer moet je ff op google zoeken op lineair temp sensor..

[ Voor 12% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 14-06-2004 22:31 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 15:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

of je gebruikt iets met een NTC waar je een spanningdeling mee maakt.
vervolgens een comparator of direct naar de adc van je pic

in het programmatje bekijk je telkens de waarde van de temperatuursensor. is die waarde kleiner dan de ingestelde waarde, dan stuur je bijvoorbeeld met een relais, op de gebruikelijke manier (torretje, diode) het verwarmingselement aan

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Schoolprojectjes horen niet op GoT, die moet je namelijk zelf doen. En daarnaast is dit ook niet computer gerelateerd. Probeer het anders eens op www.circuitsonline.net

Dit topic is gesloten.