intern geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poelmann
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 10:07
Ik heb 1x128 133 en 2x64 133 en de benchmark met SandraSisoft2001 is dramatisch laag (120Mb/s) en met memspeed meet 'ie 46. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen ?
(jetway933AN, PIII800pentium, GForceMX2 enz.)

2xNetfinity 5500-4SX(dual PII 400, 1gig, scsi hotswaps) + ws1, ws2, ws3

Verwijderd

je mobo ??? :) wheheheheheheheheheh JETWAY :) hahahahahahahaha da's zeker pc-prive...

• poelmann
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 10:07
Oeps, is dat geen succes ? Enig alternatief voor bij de 800 ?

2xNetfinity 5500-4SX(dual PII 400, 1gig, scsi hotswaps) + ws1, ws2, ws3

Verwijderd

Mwah, ik heb er geen ervaringen mee... En dat is juist het weirde :P Ik ken echt best veel merken mobo's en vooral nieuwere cpu's daar de mobo's van.. jetway wel veel gehoord maar nooit geprobeerd.. Koop gewoon een asus ofzo :P

Ben je 10x beter met ondersteuning/updates/flashen...

Tis maar 1 hint :P

Verwijderd

OK het is Jetway, maar 120 is wel ERRUG laag (haal ik ook op m'n oude P200MMX@83FSB). Volgens mij zit er iets echt grof mis in je systeem. Laat je BIOS ff twieken door iemand die er wel verstand van heeft en installeer Windows opnieuw.

Verwijderd

Het wil wel een helpen om de banken te wissel. Je moet even je mobo boekje na gaan of elk slot wel 133 support (dat van mijn draaied ook goed op 133 terwijl het voor 100 bedoelt is) 8-)

---------------------------

he woensdag kebab dag :y)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Oké, bereid je voor; hier komt een laaaang verhaal! :) Het lijkt allemaal wat ingewikkeld, maar dat is het niet. ;)

Je mobo heeft een Via Apollo Pro chipset. Deze heeft standaard nogal brakke memory/chipset performance (althans de eerste generatie). Deze kun je echter sterk verbeteren.

Dit is hoogstwaarschijnlijk de oplossing:
Download wpcredit en wpcrset van www.h-oda.com (Beetje krom Engels die proggies, is Japans ;)) Vergeet niet ook ff de .PCR files voor de Via Apollo Pro te downen (staan op dezelfde site).
Met wpcredit kun je de geheugen/chipset registers wijzigen om het uit te proberen, en met wpcrset kun je ze permanent maken (ze worden dan veranderd bij het starten van windows).
Op viahardware.com/memtweakguide1.shtm staat een duidelijke uitleg, ik raad je aan om daar even te kijken.

Ik gebruik de volgende settings:

offset 50h -> FF
offset 51h -> FF
offset 64h,65h,66h,67h (afhankelijk van in welke bank je geheugen zit) -> 22 (bij cas3 geheugen)
offset 68h -> 47
offset 70h -> FF
offset 71h -> FF
offset 73h -> 6C
Dit geeft bij mij een increase van 140/150 naar 330/350 (ALU/FPU) :D Ik moet 50h echter soms op 7F zetten, want FF (met 4-level in-order queue depth) geeft wel eens stabiliteitsprobleempjes :(
Als ik jou was zou ik wel even zelf kijken welke offsets je moet veranderen (en waarin), want dat kan bij iedereen weer verschillend zijn. Als het allemaal goed werkt kun je de waarden in wpcrset invoeren om het permanent te maken. (ofja, je kunt ze natuurlijk nog altijd veranderen of alles weer ongedaan maken)

Je moet het natuurlijk zelf weten of/wat je doet, ik ben niet verantwoordelijk voor evt. schade oid. >:) Hier heeft het iig een flinke performance increase opgeleverd... :) (o.a. 3dmark-score van 4300 naar meer dan 5000)

suc6!

phiew, en nu weer verder met kerst vieren ;)

#

Pagina: 1