Ik heb een xp prof. systeem en een moederbord met 1 blauwe en 1 zwarte controller. Ik had twee harde schijven aangesloten op de blauwe controller en met een 80 pins kabel. Een van 120 gb en 1 van 40 gb. Die van 40 was mijn opslag voor downloads vanaf internet. Eigenlijk nooit problemen tot ik ineens de melding kreeg (na dat de computer ineens bevroor) dat er een uitgestelde schrijfbewerking niet had kunnen plaatsvinden. Nadat dat een aantal keer was voorgekomen en ik "tikken" hoorde van deze HD heb ik deze vervangen door een ander 120 gb. En deze ook aangesloten op deze 80 pins controller. Beide schijven zijn utral ata 133 en master slave combo. In het begin geen probleem maar na 1 dag gelijk dezelfde medeling.
Ik heb de schijven nu aangesloten op een 40 pins kabel en dat werkt wel maar het vertraagt de pc enorm. Voorheen 1 gig overpompen duurt ongeveer 1 minuut en nu ruim 25 minuten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de schijven nu aangesloten op een 40 pins kabel en dat werkt wel maar het vertraagt de pc enorm. Voorheen 1 gig overpompen duurt ongeveer 1 minuut en nu ruim 25 minuten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?