Toon posts:

HD's worden moeilijk herkend door mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn mobo. Het gaat om een MSI K7T Turbo. Het probleem is dat ie heel moeilijk HD's wel detecteren. Tijdens het booten, na de geheugen test, komt er "detecting IDE devices". Daar blijft ie een tijdje hangen. Na een tijdje vind ie de HD wel, maar het klopt niet helemaal dat het zolang duurt (zo'n 1 min denk ik). Als ik em in de BIOS wil laten zoeken naar de HD zegt ie "NONE" bij primary master.

Wat heb ik meer geprobeerd:

1. Op secondary IDE controller geprobeerd, maar dan nog steeds hetzelfde probleem.

2. Laatste BIOS heb ik erin geflashed (versie 3.7).

3. Andere IDE kabels mocht ook niet helpen.

4. CD-ROM speler werkt goed op beide IDE controllers.

5. De HD's zijn niet kapot, want als ik em in mijn andere bak doe, waar ie normaal ook inzit, werkt het goed.

6. Master of slave, maakt ook niks uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je 40 of 80 aderige kabels?
Had het probleem met mijn Tyan Tiger dat als ik mijn cdrom aan een 80 aderige hing er niets meer aan hdd herkent werd. (je hebt al wel andere kabels geprobeerd, maar vermeld niet wat voor kabels).

Verwijderd

Probeer format in dos,mischien lukt het dan wel,als het goed is ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 21:45:
Probeer format in dos,mischien lukt het dan wel,als het goed is ;)
Dat maakt verder geen kont uit, want je moet toch eerst booten om om het even welk OS te starten (of dat nu de meest simpele versie van DOS is of de meest uitgebreide windows XP versie)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gewoon de HDD gegevens manueel ingeven (kijk even op het stickertje op je HDD) en dan auto-detectie uitzetten :)

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:15
Moet je ff kijken naar een bios-update.. Heb hetzelfde probleem gehad en naar een flash was dat weer opgelost..

Of heb je master-slave instellingen op de drive verkeerd staan..

Ik heb niet zo'n plankje meer dus ik kan je niet aan een bios-versienummer helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 juni 2004 @ 21:42:
Gebruik je 40 of 80 aderige kabels?
Had het probleem met mijn Tyan Tiger dat als ik mijn cdrom aan een 80 aderige hing er niets meer aan hdd herkent werd. (je hebt al wel andere kabels geprobeerd, maar vermeld niet wat voor kabels).
80 aderig heb ik gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Martijnvanegdom schreef op 14 juni 2004 @ 21:53:
Moet je ff kijken naar een bios-update.. Heb hetzelfde probleem gehad en naar een flash was dat weer opgelost..

Of heb je master-slave instellingen op de drive verkeerd staan..

Ik heb niet zo'n plankje meer dus ik kan je niet aan een bios-versienummer helpen..
BIOS flash heb ik al gedaan. De nieuwste versie.
Ik kan idd nog wel ff proberen om het handmatig in de BIOS in te stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 22:05 ]

• T-Junkie
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

kijk even of de connector - controller pinnetjes allemaal goed zijn. Bij een oude IBM was er daar eentje kapot van en gaf het zelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. Op de bovenkant van de HD (Western Digital) staat dat de jumper eraf moet als er maar 1 HD in zit. Dus ik die jumper eraf halen, en toen werkte alles weer goed :)
Pagina: 1