[WL500g] Wireless hell

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na talloze pogingen en telkens weer 100km rijden naar de plaats waar hij staat ben ik het meer dan beu en gooi ik hier het verhaal maar eens neer... misschien dat iemand mij kan bijstaan.

Een tijd terug heb ik een Asus WL500g gekocht voor mijn oom. Ik koos voor de Asus omdat ik bekend ben met hun reputatie en ik wilde dus écht iets hebben dat de eerste keer werkt en kwalitatief goed is. Maar nog meer omdat hij 100km verderop woont en dan MOET het gewoon de eerste keer werken.

ADSL aan laten leggen van Planet Internet daar. Gewoon een licht abonnement van 25 euro per maand. Dat werkte prima, totdat ik het draadloze verhaal aan ging leggen. Nadat ik alles geconfigureerd heb sla ik alles op en reboot ik de router, maar dat is blijkbaar al teveel gevraagd want hij komt pas weer tot leven als ik de stekker eruit trek en er weer in stop. De settings zijn dan trouwens wel opgeslagen, raar genoeg. Nougoed, als alles erin staat dan kan ie de lucht in dacht ik: Het draaide als een trein. Tót ik dus een dag wegwas. Om de haverklap loopt dat apparaat vast en dan kun je niet meer op internet. Niet met de laptop die draadloos op internet gaat, maar ook niet met de pc (ook draadloos). Je krijgt niet eens een IP meer dus hij zit écht vast. Het modem ratelt rustig door: Trek de stekker van de router eruit, weer erin en een minuut later kun je weer op internet.

Dat gebeurt dus nu al twee weken. Ik gisteren daar weer heen om de zaak door te nemen. Alle encryptie, beveiliging etc uitgezet en de nieuwste firmware er maar eens opgezet. Nog steeds kan het apparaat niet zelf herstarten zonder dat de stekker eruit gaat. Sóms ook weer wel. Je kan er geen pijl op trekken. Heel de dag zitten internetten als een gek, en hij draaide als een trein. Dus ik pak m'n biezen en rij weer naar huis.

Nou krijg ik vanmiddag een mailtje, ligt WEER heel de zooi op z'n gat. Ik heb het dus helemaal gehad met dit apparaat. Ik ga hem daar ophalen en ik zet hem wel bij mij thuis neer zodat ik er zelf mee kan kloten, tenzij iemand een oplossing heeft.

Ik heb nu dus twee problemen:

1) Wat ga ik daar neerzetten? Het moet een HEEL GOED bereik hebben, max 100 euro kosten en het hoeft niks aparts te kunnen: Internet draadloos delen en een goed bereik hebben, verder niks. Vooral het bereik heb ik me bij de Asus óók al in vergist. Binnenshuis haal ik nog niet eens 15 meter (en dan meet ik HEEL ruim) terwijl het écht een gewoon woonhuis is van 25 jaar oud. Het moet dus een groter zendvermogen hebben.

2) Wat moet ik nou met die Asus? Ik ga hem zelf maar gebruiken want mijn oom kan niet zonder dus ik bestel wel iets anders voor hem. Maar wat ga ik voor mezelf met dit [subtiel]onfijne[/subtiel] apparaat doen om het werkend te krijgen?

Add info: Het ligt dus niet aan de pc/laptop: Beide kunnen niet meer op internet en krijgen géén IP meer. Het ligt ook niet aan het modem: Die blijft vrolijk in de lucht en na een herstart van de router gaat ie netjes door. Er ís dus iets met die router.

Verwijderd

Draait er een p2p programma? Vastlopers krijg je niet zomaar en 99% van de keren zijn teveel connecties door p2p software de boosdoeners.

• Toink
  • Niet online
Er draait helemaal niks. :|, kant en klaar nieuwe pc en laptop zonder iets erop.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
RMA anders de router eens, wie weet is het een H/W fout

Verwijderd

Welke kaart heb je in de laptop zitten. 11 of 54 mB/s. En heb je misschien nog meer routers in je netwerk zitten. Ik had namelijk zo'n soort probleem. De WL500G had namelijk een ip conflickt met me andere router. Misschien dat je hem een ip moet geven met 192.168.4.1. Dit heb ik namelijk ook gedaan. Nergens meer last van.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:47 ]

• Toink
  • Niet online
Alleen de WL500g met een Acer 291 ALCi (Intel pro wireless 2100, 11mbit) en een PC met een Belkin 54Mbit PCI-kaart). Verder hélemaal niks daar in huis.

De router RMA-en heeft geen zin... ik koop hoe dan ook wat anders maar de vraag is: Wat...

Dan komt de vraag voor mij: Hoe krijg ik die WL500g aan de praat. Die ga ikdus hier proberen en als hij hier ook niet werkt, tja, dan ga ik hem maar RMA-en.

[ Voor 46% gewijzigd door Toink op 14-06-2004 21:52 ]

Pagina: 1