[UPS] SU700INET

Pagina: 1
Acties:

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 14:03
Ik heb sinds een tijdje een smart-ups 700 2e hands aangeschaft, in princiepe werkt hij perfect op de accu. Maar zodra de UPS moet gaan laden is er een probleem, ik heb omdat ik de accu's niet vertrouwde nieuwe accu's van hetzelfde type aangeschaft (Conrad) en die erin gedaan nog steeds hetzelfde resultaat: Als de UPS aan het laden is zakt en stijgt de spanning van de accu steeds wat er op neerkomt dat de accu uiteindelijk gewoon weer leeg is. :( Nu heb ik ook nog een 1000Va model staan en heb daar de accu's in opgeladen en ze zijn 100% goed en vol. Ik heb nog een zelfde model staan voor eventuele onderdelen (die is namelijk zo dood als het maar kan)...

Iemand enig idee waarom deze ups zo vreemd doet? :?

whoei!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:22

M14

Hoe hoog is het voltage wanneer dit hoog is, en hoe wat is het voltage wanneer dit 'laag' is.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• redsun
M14 schreef op 14 juni 2004 @ 21:33:
Hoe hoog is het voltage wanneer dit hoog is, en hoe wat is het voltage wanneer dit 'laag' is.
Ik weet het niet meer precies, maar het kwam nooit verder dan 26 volt met af en toe een paar piekjes naar de 26,5 volt. volt het schommelde steeds heen en weer. Op zijn laagst was het altijd rond 11,33 volt....

whoei!

Verwijderd

Waarschijnlijk is je laadcircuit defect... tenzij je een hobby hebt aan solderen e.d. zou ik hem wegdoen en een andere opzoeken..

• redsun
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 22:23:
Waarschijnlijk is je laadcircuit defect... tenzij je een hobby hebt aan solderen e.d. zou ik hem wegdoen en een andere opzoeken..
Nou ik heb zeker een hobby aan solderen dus dat zal het probleem niet zijn :+

Heb alleen geen idee welk onderdeel er vervangen zou moeten worden of hoe ik kan meten dat er iets defect zou zijn? (ik bedoel dat ik dus niet weet wel onderdeel na te kijken, het isniet zo dat ik totaal geen verstand van electronica heb 8) )

whoei!

• redsun
Lichte topic kick :X

Aangezien ik geen direct antwoord op mijn vraag heb gekregen: Ik weet nu dat er iets niet jofel is aan het laadcicuit maar welk onderdeel (of meerdere) kan (of zijn) hier de oorzaak van? Ik vind het zonde op de ups weg te gooien en te blijven zitten met 2paar uitstekend werkende accu's. ;(

whoei!

Verwijderd

je kan proberen om de pcb over te zetten van het de andere ups...
Pagina: 1