Toon posts:

(win2k/win98) systeem boot niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik bij een vriend een computer onder handen genomen..

Hier staat win 98 op als hoofd os. win2k is er geprobeerd te installeren. Dit is niet helemaal gelukt. Ik wilde de win2k verwijzingen uit de boot.ini halen. Dat heb ik gedaan. Ik liet de verwijzing naar '98 staan. Dit had ik natuurlijk nooit moeten doen. Ik wilde nog wat controleren maar toen liep '98 vast.

Je raad het al.. toen ik opstartte.. De verwijzing van zowel '98 als 2000 lopen vast op kan een bestand niet vinden.

fdisk /mbr doet hij niet. met een opstartdiskette herkent hij geen harde schijven. en fdisk geeft aan dat er een schijf is non-dos met -900 mb (ntfs waarschijnlijk?). Ik wil graag weer in windows '98 kunnen om er XP op te zetten. Hoe doe ik dit?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:11
windows 98 opnieuw er over heen installen,zodat je bootfile weer goed is :?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
XP kan je er natuurlijk ook opzetten door te booten vanaf de cd :)

Heb je bij de Win2K installatie de partitie geconverteerd naar NTFS? Win98 kan AFAIK geen NTFS lezen. Wat bedoel je precies met 'kan een bestand niet vinden'?

Als je een simpele schone XP installatie wilt, raad ik je aan de schijf in een andere PC te hangen met 2K/XP, alle belangrijke data over te pompen, en dan een schone install te doen vanaf de bootable XP cd.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mike Jarod schreef op 14 juni 2004 @ 21:31:

Heb je bij de Win2K installatie de partitie geconverteerd naar NTFS? Win98 kan AFAIK geen NTFS lezen. Wat bedoel je precies met 'kan een bestand niet vinden'?

Als je een simpele schone XP installatie wilt, raad ik je aan de schijf in een andere PC te hangen met 2K/XP, alle belangrijke data over te pompen, en dan een schone install te doen vanaf de bootable XP cd.
Wat hij dus zegt ;)

(Backups nemen als je de "pc van een vriend onder handen nemen" kan ook geen kwaad. )

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 14 juni 2004 @ 21:31:

Tsja... dat is geen mogelijkheid nu.. Als ik nou de windows installatie van XP in een andere map zet? Dan kan ik wel alle outlook files en mijn documenten nog overzetten.. Of zou ik gewoon FIXBOOT doen vanaf een windows 2000 cd? Want er moeten dus ook nog Windows 2000 installatiefiles opstaan, anders kan ik mij niet voorstellen dat de harde schijf NTFS is.

Ik heb de win 2000 installatie niet zelf gedaan, dat was iemand zonder computerervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!

Volgende gedaan.. Windows XP installatie gedraaid. Geinstalleerd in c:\winxp Boot.ini aangepast en de verwijzing naar '98 weggehaald (met behulp van het boot.ini vraagstuk in de ms knowledge base. Alle bestanden overgezet van '98 naar XP inclusief Outlook Express bestanden.

Map windows weggehaald.

En voila hij werkte weer!
Pagina: 1