Toon posts:

windows server 2003 instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey hallo,

eerst even wat over mijn configuraties:

modem: speedtouch 510,
server: inet lcelleron 333 mHz,
router: sweex standaart (ik gevbruik alleen de hub!

Nou, heb ik op die server windows 2003 geinstaleerd, alles werkte ik heb internet op men server.

Ik heb het nu zo geinstaleerd:

modem> server> router (uplink alleen hub functie word gebruikt)> andere pc.

Nou kan ik op die andere pc's de server gewoon zien, alleen heb ik daar geen internet op!

Ik snap er helemaal niets van, ik kan ook niet in de server komen.

Wie ow wie kan me hiermee helpen? hij zegt dat hij de pagina niet kan vinden. zodra ik de moden direct op de router aansluit, is het probleem opgelost!

Kan ik hierbij ook iets doen met de virituele server? of moet je het dan anders instaleren?

Verwijderd

Configuration panel > Administrative tools > Manage my Server > Remote Access wizard opstarten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt, alleen wat is dat in het nederlands, want ik kan dat remote acces instellen nergens vinden!

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

Er zit ook standaard "internet connection sharing" in windows 2003. ik weet niet wat jou bedoeling is dus misschien is dat voldoende
ICS kan je vinden onder het tabblad geavenceerd van je netwerkaart die met je modem verbonding is

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dat zal waarschijnlijk iets in de trand van internet verbinding delen zijn. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe deel ik Internet ? ;)

Tevens denk ik dat je topic beter in Network Troubleshooting zou passen :)

[ Voor 108% gewijzigd door sanfranjake op 14-06-2004 22:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^ zie alles dat hierboven staat.

Er is al heel veel gezegd over hoe internet te delen; hoe dat in Win2k3 werkt staat ongetwijfeld ook uitgebreid in de online help en op microsoft.com

Ook kan je natuurlijk heel goed modem -> routet -> alle PC's en servers doen; een beetje creatief portmappen en je bent er :)

Omdat hier toch echt veel over is te vinden, sluit ik je topic :o

offtopic:
Win2k3 op een celly 333 is niet echt de beste keuze volgens mij :X Je zou eens naar een lichte *nix kunnen kijken; ook daar kan je natuurlijk heel goed internet mee delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.