Compaq Presario 1255

Pagina: 1
Acties:

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Voor mijn zus wilde ik een laptop maken voor schoolwerk. Echter doet er zich een probleem voor: Sinds de herinstallatie blijft het beeldscherm maar op halve lichtsterkte draaien. Ik denk dat ligt aan de drivers, maar er zijn op de site van hp/compaq nergens desbetreffende drivers te vinden die daar iets mee te maken hebben. Meestal gebeurd dit als er weinig stroom in de accu zit. Maar zonder accu, op netspanning, doet dit probleem zich ook voor. In de bios is er ook geen instelling te vinden die hierover gaat. Evenals de contrast en brightness knoppen, dit heeft er ook niet mee te maken. Kent iemand dit probleem of weet iemand wellicht een oplossing?

Compaq Presario 1255 notebook
Windows 98
96 mb ram

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de drivers van Compaq er allemaal opstaan?
Bij compaq kan je de hele site van dat gevaarte nog vinden. Drivers zijn altijd zinnig, want voor hetzelfde geld doen ze toch iets wat jij niet verwacht. Staat de compaq partitie er nog op?

Kijk anders ook eens bij powersettings/energiebeheer(??) of je daar iets kan vinden, klinkt als een powersaving optie die aanstaat die uit moet staan? Misschien dat het bios daar wat over meldt?

ping 127.212.23.124

• Nollekeuh
  • Nu online
Ik heb alle drivers die op de site van Compaq/HP staan geinstalleerd. Ook bij energiebeheer had ik al gekeken, maar daar is niks te vinden over energiebesparing via deze methode (halve lichtsterkte). Volgens mij heeft het wel met die drivers te maken, maar niet alle drivers en software is te downloaden van de compaq site. Er stond niet eens een videodriver op die site, die heb ik nog ergens anders vandaan weten te halen. Ik zal wellis kijken of er een technisch helpnummer is van compa hier in Nederland. Iig, bedankt!

• Nollekeuh
  • Nu online
Nog ter antwoord, de compaq partitie staat er niet meer op |:(. Ik zal ook nog is proberen om echt alle drivers op de laptop te zetten. Alleen werkt die cd-rom speler zo ontzettend meuk. Echt een baggerding is dat, al meer over gelezen dat de laser niet goed werkt en niet goed kan focussen.