[camcorder] Sony DCR-HC18E of JVC GR-DX27?

Pagina: 1
Acties:

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:45
Hoi allen,

Ik wil binnenkort een camcorder aanschaffen en ik zit vreselijk te twijfelen tussen een JVC GR-DC27 en een Sony DCR-HC18E.
Beide camera's zijn ongeveer even duur (circa EUR 530,-) en komen in grote lijnen ook overeen met elkaar.

Maar de een heeft wat plussen t.o.v. de andere en vica versa....
Ik heb wat voordelen, die voor mij doorslaggevend zijn, op een rijtje gezet:

Sony DCR-HC18E:
=============
- optische zoom 10x
- Lens F1.7-2.3
- robuist
- 16:9 opname mogelijkheid (!)
- kan met meerdere merken cassettes omgaan

JVC GR-DC27
=========
- optische zoom 12x
- Lens F1.2 (!!)
- Géén 16:9 ondersteuning (!)
- moeite met andere merken cassettes (volgens diverse forums)

De Sony spreekt me erg aan met zijn 16:9 opname mogelijkheid, maar de JVC juist weer met zijn lichtgevoeligheid (F1.2)

Iemand ervaringen met een van deze twee camera's en kan me tips geven, zodat ik beter kan beslissen welke te nemen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dan zou ik toch voor de Sony DCR-HC18E gaan.Kan je meer mee lijkt mij zo? :P

Verwijderd

Ik zou die

Sony DCR-HC18E:
=============
- optische zoom 10x
- Lens F1.7-2.3
- robuist
- 16:9 opname mogelijkheid (!)
- kan met meerdere merken cassettes omgaan

nemen .
16:9 opnamen mogelijke is tochw el fijner ,
dan geen 16:9 .
Zoiezo kand e Sony al meer cassetes aan dan de JVC
Dus mijn keuze was dan allang gemaakt !!1! :)

• 1972
Ja, maar heeft er iemand ervaring met die 16:9?
Wordt er dan anamorph opgenomen of heb ik dan boven en onder een zwarte balk (als dat zo is dan kan ik dit natuurlijk ook bereiken met videobewerkingssoftware :-( ).

Verder heeft de JVC als voordeel dat ie beter beeld geeft in donkere omgevingen (iemand ervaring mee?)

• 1972
Inmiddels een JVC GR-DC27 gekocht, waar ik zéér tevreden over ben. De lenskwaliteit vond ik (achteraf) toch belangrijker dan 16:9 opnemen :)

Echter wat schets mijn beeld gisteren: ik kan met m'n JVCtje óók anamorph óf met zwarte balken onder én boven opnemen (!!!!). _/-\o_

Dat hadden ze wel in hun spec's mogen schrijven, dan was m'n keus makkelijker geweest 8)7

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 19:17

BLN

Heb je de GR-D27 of staat dat Ctje achter die D nog ergens voor? Ik heb zelf een tijdje met deze camera gefilmd en moet zeggen dat ik erg gecharmeerd was van het gebruiksgemak en ook het gemak waarmee je mooie beelden kan maken. Ik ben met school naar duitsland geweest en heb de reis en dergelijke gefilmd en dat alles natuurlijk zonder statief. Ik heb me verbaasd over de geweldige steadyshot functie die erg stabiel beeld liet zien. Een overtollige functie vind ik de 700x zoom, daarmee film je zo ver weg dat je echt kilometers nodig hebt om iets te kunnen zien en de beeldkwaliteit is daarbij zo slecht dat je meot weten wat je filmt om het te zien. De steady shot functie laat het(nogal logisch) afweten als je zover zoomt en draagt dan zelfs bij aan het schokken. De 40x zoom daarintegen is nog best bruikbaarl. Al met al een erg prettige camera.

If it ain't broken, don't fix it

• 1972
Uuuuh, typo: het is de GR-DX27E.... en waar de X voor staat weet ik niet :/

[ Voor 3% gewijzigd door 1972 op 29-06-2004 22:03 ]

Verwijderd

Ik zou de JVC nemen. De lens is het belangrijkste onderdeel van een camera. Die 16:9 opname mogelijkheid van de Sony zal, gezien de prijs van het apparaat, wel niet anamorph zijn maar gewoon softwarematig. Dus krijg je zwarte balken en verlies je resolutie.
En wat het omgaan met andere bandjes betreft: het is sowieso aan te raden om maar 1 merk bandje te gebruiken, wegens vervuiling van de koppen.
Dus: JVC!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 13:16
Je hebt je keus al gemaakt dus daar kan ik niet meer over adviseren maar ik wil nog wel een groot misverstand uit de wereld helpen. De JVC slikt ook elk tapeje. Vroeger was het idd zo dat sommige merken de koppen vervuilde maar dat is verleden tijd. Kheb zelf de Gr Dx 25 en gebruik diverse merken tapes (Panasonic, Sony, etc.) en heb hier nooit last van. Het maakt dus weinig uit welke tapes je gebruikt.

voor de rest: veel plezier met je cam!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 20:21
Voor sommige mensen is infrarood nightshot belangrijk, en daarvoor moet je bij sony zijn.......

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 07:59
@ 1972;
Ik twijfel eigenlijk ook tussen deze 2 camera's, en ik was eigenlijk benieuwd waarom je precies voor deze camera hebt gekozen, was dat alleen om de lens ??

En filmt deze camera echt veel beter bij slechte verlichting ??

En zou je je ervaring van deze camera willen omschrijven ??

Teteringen

Verwijderd

Via camcorderinfo.com kun je verschillende modellen bekijken (reviews). Helaas wordt geen van beide modellen getest, maar je kunt wel vergelijkbare modellen vinden. Wat mij opvalt, is dat de videoperformance in low-light omstandigheden (damn ik moet hiervoor toch eens Nederlandse woorden verzinnen) bij de JVC beter worden getest dan de Sony (DX77 vs. HC20). Als ik het beeld van die twee naast elkaar zet dan valt mij juist op dat de Sony minder beeldruis oplevert dan de JVC. De kleuren van de nieuwe JVC's vind ik wel iets mooier dan de Sony's, maar de scherpte vind ik bij de Sony's weer beter in orde.

Om nog even terug te komen op de lichtsterkte van de camera's; ik zou eigenlijk graag testen willen zien waarbij de signaal/ ruisverhouding wordt neergezet tegen de hoeveelheid licht. Bij de meeste reviews is het echter een beoordeling op het oog. Als iemand dergelijke testen tot zijn beschikking heeft dan houd ik mij aanbevolen.

Concluderend vind ik zelf de Sony camera's een stuk beter in beeldkwaliteit dan de JVC modellen. Daarnaast zijn er vaker problemen met JVC camera's dan met Sony's. Kortom, ik zou kiezen voor een Sony en mij niet blind staren op een lichtsterke objectief in een camera.
Pagina: 1