Modem verzend doch krijgt geen datapakketjes terug

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:41
Mijn vader zit al een maand zonder ADSL verbinding. Hij zit bij Speedlinq via het BabyXL/Tiscali netwerk met een Speedtouchh USB modem. Inmiddels hebben mijn broer (ing. informatica) en ik de boel zover geelimineerd dat de volgende constatering overblijft:

De computer ziet een ADSL lijn, de modem verzendt datapakketjes edoch er komt geen antwoord in de vorm van datapakketjes.

Diagnostool Dr. Speedtouch zegt dat de modem en de computer in orde zijn doch dat aan de kant van de ISP een fout zit.

Onze conclusie is dat er aan de kant van de wijkcentrale of de server een draadje los zit. Is dit de enig mogelijke conclusie?

De helpdesk ging zover dat ze een lijnmeting vroegen die nog niet binnen is hoewel die 24 mei binnen had moeten zijn. Ze zijn inmiddels op de hoogte van bovernvermelde bevindingen en vroegen vandaag in een mail om dingen die allang getest zijn. 8)7 :O En die lijmeting is overbodig wist hier iemand op het forum te vertellen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:04
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, mij werd verteld dat ze in de centrale het verkeerde "profiel" geladen hadden. Binnen een aantal dagen was het opgelost!

Freelance Drupal Developer

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:41
FAD schreef op 14 juni 2004 @ 20:16:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, mij werd verteld dat ze in de centrale het verkeerde "profiel" geladen hadden. Binnen een aantal dagen was het opgelost!
Bij welke provider? Hoe was de helpdesk ondersteuning? Bij Speedlinq lijken ze niet verder te komen dan de lijnmeting. Dat is net niet ver genoeg.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:04
dat was demon over bbned, nadat ik door de wachtrij was begonnen ze te zeuren over afstand modem -> telefoon, maar dat had ik ook al op korte afstand gechecked, daarna konden ze al vrij snel zien dat het een profiel fout was.

Freelance Drupal Developer

Dit topic is gesloten.