Onbekend moederbord

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Sinds vandaag ben ik in bezit van een extra pc'tje. Nu heb ik de hele HD geformateerd en heb ik Win98 SE erop gezet. Dit draait allemaal prima maar nu heb ik nog een audio driver nodig voor het onboard geluid dat erop zit.

Alleen nu kom ik er maar niet achter welk merk \ type moederbord erin zit en dus ook niet wat voor onboard geluidsdriver ik moet gebruiken. Ik heb al op die site's gezocht waarmee je kan zoeken op FCC-ID en bios strings e.d. maar zonder enig resultaat. Ook heb ik al de search \ Faq gebruikt maar dit bood voor mij geen uitkomst dus mischien dat jullie iets weten...

Info die ik over het moederbord / PC weet:

- Merk computer; SHITEC

- Chipset: i815

- Award id string: 10/19/2000-i815-47B27X-IV69RC2CC-00

Tools als CTBIOS en WCPUID geven aan dat ze niet weten welk merk moederbord \ type het is. In het bios staat wel de optie of ik "AC97" geluid aan of uit kan zetten maar in feite weet ik hiermee nog niks.

Iemand die een oplossing weet?

[ Voor 4% gewijzigd door GeneralNL op 14-06-2004 19:55 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
probeer eens een programma als AIDA32 te draaien. Die kan je vast wel wat meer vertellen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
olof schreef op 14 juni 2004 @ 19:56:
probeer eens een programma als AIDA32 te draaien. Die kan je vast wel wat meer vertellen.
Aida32 is stopgezet maar een programma dat er verdacht veel op lijkt en minstens even goed werkt is Everest.

Die kun je gratis downloaden op http://www.lavalys.com

Verwijderd

Als het AC97 is, heb je dikke kans dat drivers van VIA oid werken (www.viaarena.com). Of anders moet je even AC97 drivers van een andere fabrikant downloaden (of degene die standaard in Windows zit kiezen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.plasma-online....al/mainboard/mb_azza.html

Zoek eens op die string, vind je best veel mee :P (op het stukje 47b27x, dat stuk erna geeft 1 hit op een .ru domain).

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03

UTM

Sisoft Sandra wil ook wel eens nuttige informatie geven :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
het is een intel i815, dus het zal zeker geen via ac97 implementatie zijn.
eerder van intel, of soundmax.

maar vaak zijn die drivers niet los te downloaden, alleen specifiek voor dat moederbord.

kijk anders eens op sites van ecs en pc-chips of je je bord tegenkomt. vaak zijn het dat soort borden

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
kijk eens op het moederbord, daar zit een chip op voor onboard sound.
daar kun je misschien uit opmaken waar het precies om gaat

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
je kan evt ook proberen of je via de windows update functie drivers kan downloaden.
via apperaatbeheer naar je geluidskaart gaan en dan via eigenschappen ervan open trekken en op de tap drivers deze bijwerken, dan kan je aangeven of je ook via windows update naar drivers wil zoeken (weet alleen niet 100% zeker dat win98 deze functie al heeft)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk of het is een Intel Chipset of een Realtek 101/201 chipset. Het kan ook van Soundmax zijn. Ik denk zelf een Realtek 101 codec chipset.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• GeneralNL
Volgens enkele andere moederbord indentify tools heb ik een Chaintech 60IV2 moederbord. Op het moederbord zelf vind ik ook ergens een sticker terug waarop dit nummer onder andere ook op staat maar dan met E100-A erachter dus zo: 60IV2 E100-A

Het vreemde is dat ik op de site's van chaintech niks terug vind over dit model. Het staat er gewoon niet tussen. Op google vind ik echter wel site's waarop dit typenummer voorkomt maar dit zijn allemaal japanse\chinese\russische site's waar ik niks aan heb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeneralNL schreef op 15 juni 2004 @ 11:35:
Volgens enkele andere moederbord indentify tools heb ik een Chaintech 60IV2 moederbord. Op het moederbord zelf vind ik ook ergens een sticker terug waarop dit nummer onder andere ook op staat maar dan met E100-A erachter dus zo: 60IV2 E100-A

Het vreemde is dat ik op de site's van chaintech niks terug vind over dit model. Het staat er gewoon niet tussen. Op google vind ik echter wel site's waarop dit typenummer voorkomt maar dit zijn allemaal japanse\chinese\russische site's waar ik niks aan heb.
Maak eens een O (letter 'O') van die nul, dan vind je genoeg :z

Het gaat om een Avance codecchip :7

Oslik blyat! Oslik!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

GeneralNL schreef op 15 juni 2004 @ 11:35:

http://www.chaintech.de/PRODUCTI/mainboar/sock370/6OIV2.htm

'O' ipv '0' ;)

edit: * Atlas schopt dion_b :(

[ Voor 12% gewijzigd door Atlas op 15-06-2004 12:13 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GeneralNL
Stom dat ik niet zag dat die 0 een O moest zijn maargoed, ik heb nu een realtek AC97 codec pack geinstalleerd en er komt geluid uit :)
Pagina: 1