Sinds vandaag ben ik in bezit van een extra pc'tje. Nu heb ik de hele HD geformateerd en heb ik Win98 SE erop gezet. Dit draait allemaal prima maar nu heb ik nog een audio driver nodig voor het onboard geluid dat erop zit.
Alleen nu kom ik er maar niet achter welk merk \ type moederbord erin zit en dus ook niet wat voor onboard geluidsdriver ik moet gebruiken. Ik heb al op die site's gezocht waarmee je kan zoeken op FCC-ID en bios strings e.d. maar zonder enig resultaat. Ook heb ik al de search \ Faq gebruikt maar dit bood voor mij geen uitkomst dus mischien dat jullie iets weten...
Info die ik over het moederbord / PC weet:
- Merk computer; SHITEC
- Chipset: i815
- Award id string: 10/19/2000-i815-47B27X-IV69RC2CC-00
Tools als CTBIOS en WCPUID geven aan dat ze niet weten welk merk moederbord \ type het is. In het bios staat wel de optie of ik "AC97" geluid aan of uit kan zetten maar in feite weet ik hiermee nog niks.
Iemand die een oplossing weet?
Alleen nu kom ik er maar niet achter welk merk \ type moederbord erin zit en dus ook niet wat voor onboard geluidsdriver ik moet gebruiken. Ik heb al op die site's gezocht waarmee je kan zoeken op FCC-ID en bios strings e.d. maar zonder enig resultaat. Ook heb ik al de search \ Faq gebruikt maar dit bood voor mij geen uitkomst dus mischien dat jullie iets weten...
Info die ik over het moederbord / PC weet:
- Merk computer; SHITEC
- Chipset: i815
- Award id string: 10/19/2000-i815-47B27X-IV69RC2CC-00
Tools als CTBIOS en WCPUID geven aan dat ze niet weten welk merk moederbord \ type het is. In het bios staat wel de optie of ik "AC97" geluid aan of uit kan zetten maar in feite weet ik hiermee nog niks.
Iemand die een oplossing weet?
[ Voor 4% gewijzigd door GeneralNL op 14-06-2004 19:55 ]