Macromedia Director/Lingo probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Goeiedag,

Ik ben bezig met een interactief filmpje te maken in Director en nu wil ik met muiskliks een sprite over een soort grid bewegen.

Voor dit grid heb ik diagonale strippen gemaakt die als buttons werken en hun waardes doorgeven aan het moviescript die daarmee weer de beweging van de sprite in werking stelt.

om nu de X en Y-coordinaten te krijgen moeten de waardes van twee strips worden doorgegeven. Dus eentje voor de X en eentje voor de Y posities.

Het probleem is nu dat alleen de bovenste strip de klik als event ziet. zodra hij zijn waarde heeft verstuurd is de event voorbij.

Ik weet wel dat er een "pass" command is maar het enige wat die doet is het event doorsturen van sprite naar cast naar score naar moviescript.

Ik wil nu dat het event mouseDown (de klik) alle sprites doorloopt alvorens te worden weggesodemieterd door Director.

Weet iemand hoe ik dit snel en tres simple kan oplossen? natuurlijk (waarom mag ik daar geen "l" tikken?) zijn andere oplossingen altijd welkom omdat ik toch pas net ben begonnen maar die strips lijken mij de beste oplossing tot nu toe.

Mijn dank is groot voor elke reactie

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Ben bang dat er niet echt veel Lingo kennis op dit forum aanwezig is, het is voor mij ook al weer even geleden dat ik iets in Director heb gemaakt dus ik kan je ook niet helpen, sorry :(.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik had al zo'n vermoeden, Misschien dat er net efkes iemand voorbij komt zeulen die me kan helpen.

bedankt in any case.

Verwijderd

Kwam effe voorbij gezeuld..

Zie niet helemaal voor me wat je nou wilt bereiken, maar als je puppetsprites maakt van je buttons kun je ze met stepFrame laten reageren op een mouseDown.

Dus in je moviescript:
property spritenr,x,y
on startMovie
--dit dan in een repeatlusje
set knopje=new("knopjesparentscript",spritenr,x,y)
--einde repeatlusje

En in je parentscript:
property,x,y
on new me,arg1,arg2,arg3
set spritekanaal=arg1
set xpos=arg2
set ypos=arg3
puppetsprite spritekanaal,true
set the member of sprite spritekanaal to ...
return me

on stepFrame me
if the mouseDown then
put xpos --dan krijg je de xpos van het goeie knopje
put ypos
end

Op zo,n manier wordt alle knopjes bij elke stepframe gecontroleerd.