1 muis, toetsenbord en scherm op meerdere pcs

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
ik wou binnenkort een splitter achtig ding kopen zodat ik 1 muis, toetsenbord en scherm op meerdere pcs kan gebruiken en had hier nog enkele vragen over

1) hoe noemt zo'n ding? (dan kan ik er zelf ook iets over opzoeken ;))
2) zijn er duidelijk merkbare kwaliteits verschillen tussen de verschillende merken en typen? (vooral qua beeldkwaliteit vraag ik me af of zo'n splitter veel kwaliteitsverlies veroorzaakt... ik heb analoog een crt scherm trouwens)
3) ik wou er 1 kopen met aansluitingen voor 2 tot 4 pcs (afhankelijk van de prijs, moet nl ook nog die 2e pc kopen eh ;)). Heeft iemand misschien een goeie tip (bepaald merk of type wel/niet) of review ofzo?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26
het heet een KVM switch, zoek er eens op in de pricewatch of op google ;)

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mastakilla schreef op 14 juni 2004 @ 18:54:
ik wou binnenkort een splitter achtig ding kopen zodat ik 1 muis, toetsenbord en scherm op meerdere pcs kan gebruiken en had hier nog enkele vragen over

1) hoe noemt zo'n ding? (dan kan ik er zelf ook iets over opzoeken ;))
2) zijn er duidelijk merkbare kwaliteits verschillen tussen de verschillende merken en typen? (vooral qua beeldkwaliteit vraag ik me af of zo'n splitter veel kwaliteitsverlies veroorzaakt... ik heb analoog een crt scherm trouwens)
3) ik wou er 1 kopen met aansluitingen voor 2 tot 4 pcs (afhankelijk van de prijs, moet nl ook nog die 2e pc kopen eh ;)). Heeft iemand misschien een goeie tip (bepaald merk of type wel/niet) of review ofzo?
KVM Switch. ja er zijn kwaliteits verschillen.

• Mastakilla
ah zo noemt dat ding dus :D

is zo'n KVM trouwens altijd voor muis/monitor/toetsenbord?
of is het soms ook enkel voor muis en toetsenbord? (dat zou het vergelijken nl nog een pak moeilijker maken)

nog tips qua merken ofzo? of hangt het echt af van type tot type of ie goed is of niet?

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 01:29
hoe wou je in godsnaam 1 scherm op meerdere pc's doen, wat zou hij dan moeten laten zien??? Leg het eens wat duidelijker uit.

• Mastakilla
net ff in pricewatch achter KVM gezocht en ik vind er van 25 tot 3000 euro??!!

das wel een enorm prijsverschil...

waar zit het verschil juist in?

is die van 25 euro misschien vergelijkbaar met een passieve hub? (die de signalen niet hersteld en versterkt) en die duurdere zoals een actieve hub? (die de signalen hersteld en versterkt)

of waar zitten juist de grote verschillen? (gebruiken ze diamanten in die van 3000 euro ofzo? :p)

Verwijderd

offtopic:
voor die 3000 eur krijg je een mooie dame die steeds met de hand de stekkers met de pc's omwisselt ;)

• Mastakilla
paazei schreef op 14 juni 2004 @ 19:08:
hoe wou je in godsnaam 1 scherm op meerdere pc's doen, wat zou hij dan moeten laten zien??? Leg het eens wat duidelijker uit.
ik ken zo'n KVM Switch van 1 van mijn vakantie werkjes

daar hadden ze die dingen ook, en die bleken wel ENORM handig toen...

je sluit er gewoon 1 muis, toetsenbord en scherm aan, en bv 4 pcs
en dan kan je gewoon met een knopje op het toestel wisselen tussen de verschillende pcs...

je kan dus nog steeds maar op 1 pc tegelijk bezig zijn, maar je moet niet meer kabeltjes gaan wisselen iedere keer als je ff op andere pc wilt...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

KVM switches heb je in verschillende soorten en maten. Een vriend van mij heeft er een en die werkt perfect. Dat ding kost alleen wel ook meteen zo'n €80,- en daarnaast moet je nog eens twee kabel sets van €20,- p.s. aanschaffen. Het is de behoorlijk prijzig. Echte ervaring met verschillende merken heb ik niet, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen verschillende merken.

Profile

Verwijderd

zo'n KVM Switch worden vaak gebruikt voor servers'
Als je meerdere servers in een rack hebt hangen. en daar gewoon 1 monitor, toetsenbord en muis voor wilt aansluiten. Ideaal

• Mastakilla
Logitech mx700 icm Kvm switch

ik lees trouwens net deze topic waaruit blijkt dat niet alle muizen en toetsenborden compatibel zijn met kvm switches...

ten eerste snap ik al helemaal niet hoe dat kan? (hoe kan die pc het verschil nu merken of er zo'n switch tussensteekt of niet)
en ten tweede zou dit een ramp zijn, aangezien ik zelf een cordless desktop mx heb...

nu vraag ik me dus ook af, of die duurdere kvm switches misschien meer compatibel zijn ofzo?

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:40

GieltjE

Niks te zien...

Is er ook zoiets alleen dan voor 1pc met 2 schermen, toetsenborden en muizen?

Waar ik werk staat een pc in het kantoor maar die moet in de toekomst ook gebruikt gaan worden in de winkel om klanten bepaalde dingen te laten zien (dus hetzelfde beeld etc)

Hell / 0

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik zou inderdaad voor een duure gaan. Het prijs verschil xit hem namelijk in het doorvoer van het beeldkwaliteit!! Daar moet je goed op letten, ik heb namelijk een Linksys genomen omdat ie een resolutie van 1920x 1440. (http://www.linksys.com/pr...?grid=36&scid=45&prid=102)

Verder moet je verder in Prijswatch kijken.

Verwijderd

een vga splitter ja

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:39

Super_ik

haklust!

het verschil zit inderdaad in de beeld kwaliteit en in of het een actieve of passiefe switch is.

een passieve switch is gewoon een grote knop met heel veel aansluitingen. als je aan de knop draait neem je even de stroom van je tobo/muis/beeld af, een tobo en muis reseten hierdoor.
dit geeft nogal eens problemen, vooral bij muizen.

een actieve switch houd je muis en tobo continu op spanning. en laat ook de pc geloven dat er continu een muis/tobo aanhangt,

bij veel pc's zijn namelijk de ps2 poorten niet hotswap. dus als je dan de muis weghaalt moet je eerst weer rebooten voordat ie t weer doet.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

http://sitecom.nl/product...p?product_id=275&grp_id=5

Afbeeldingslocatie: http://sitecom.nl/product_image.php?product_id=275&size=small

meer: http://www.sitecom.nl

Maar je hebt dus ook al bij het goedkope merk Sitecom veel verschil, misschien kan je bij je computerboer een demo'tje krijgen ervan.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Op Tom' Hardware Guide PCs & HowTo zijn recentelijk een aantal reviews geweest van zowel 2 poorts (voor 2 pc's) en 4 poorts (voor 4 pc's) KVM (K=keyboard, V=video, M=mouse) swithes.

Zie http://www.tomshardware.com/howto/20040423/index.html voor een review van de 2 poorts varianten en http://www.tomshardware.com/howto/20040406/index.html voor de 4 poorts varianten.

Wat betreft prijs, kwaliteit feature verhoudingen. Er bestaan goedkope KVM switches met een grote mechanische schakelaar. Hier heb je vaak problemen met aangesloten muizen etc. Dan zijn er elektronische varianten welke een muis simuleren bij het selecteren van een andere pc. Er zijn switches die ook het geluid tussen de pc's schakelen. Er zijn switches die via een knopje geschakeld worden en er zijn switches die via het toetsenbord geschakeld kunnen worden, er is nu zelfs een variant die middels de muis geschakeld kan worden. Er zijn switches met OSD (=on screen display) welke informatie over je pc op je scherm projecteerd bij het schakelen. Er zijn switches welke over internet te benaderen zijn. Etc etc etc.

Een simpele 2 poorts met mechanische schakelaar heb je dus al voor 25 euro. Een volledig automatische switch met usb, audio, OSD, schakelbaar via het toetsenbord en benaderbaar over het internet kost misschien wel 3000,- euro. Ergens er tussen in zal je een keuze moeten maken.
Pagina: 1