Toon posts:

Binaire bestanden ondertitelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een bin-file te ondertitelen?
Maar dan zonder de bin om te hoevn zetten naar mpeg. En bijvoorbeeld met een .srt sub?
Zou ik dan de sub ook in de/een cue-file moeten zetten?
En/Of kun je op een (s)vcd een bepaald ondertitel-format zetten dat te kiezen valt wanneer ik de film bekijk op de dvd speler?

L }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:28 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je subs moeten in de mpeg staan.
Een bin is niet veel meer dan alleen maar een image.

Je zal dus de video opnieuw moeten coderen, en daar direct je subs in meenemen.

Maar wat heb je zelf al gevonden op bijvoorbeeld: google, doom9.org ?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet al welke programma`s en hoe ik een bin omzet in mpeg, maar waarom zou je niet net als op een dvd een los te kiezen ondertitel-bestandje erbij kunnen branden, dat een stand-alone dvd-speler kan lezen?

Trouwens het cue-bestand is toch de image?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:30 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sorry dat ik het zeg hoor, maar je hebt kennelijk geen flauw idee wat cue/bin is.

Maar niet alle DVD-spelers kunnen met SVCD overweg die losse subs hebben. Wat je dus moet doen, is in elk frame de subs moet invoegen.

Maar dat kan je allemaal lezen op:
Doom9
vcdhelp

Beide te vinden via Google trouwens

Ey!! Macarena \o/

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 18:29:
Ik weet al welke programma`s en hoe ik een bin omzet in mpeg, maar waarom zou je niet net als op een dvd een los te kiezen ondertitel-bestandje erbij kunnen branden, dat een stand-alone dvd-speler kan lezen?

Trouwens het cue-bestand is toch de image?
Nee, cue bestand is een verwijzing naar de .bin bestand, welke dus de echte image is. In het cue bestand staat informatie over de .bin bestand.

Verwijderd

cue file geeft volgorde en lengte van tracks aan. En een los bestand met ondertitels gaat alleen een speciale dvd-speler snappen. Of natuurlijk een compu :).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

en om nog maar een een fout te corrigeren: Een DVD heeft geen los sub bestandje. De sub's zitten daar ook gewoon met de rest in een (VOB) bestand...

Ik zou zeggen, zoek eerst maar eens uit hoe het allemaal in elkaar zit, als je er dan nog niet uitkomt, mag je altijd nog vragen. De juiste links zijn al gegeven :0

[ Voor 38% gewijzigd door voodooless op 14-06-2004 18:43 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 14 juni 2004 @ 18:36:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar je hebt kennelijk geen flauw idee wat cue/bin is.

Maar niet alle DVD-spelers kunnen met SVCD overweg die losse subs hebben. Wat je dus moet doen, is in elk frame de subs moet invoegen.

Maar dat kan je allemaal lezen op:
Doom9
vcdhelp

Beide te vinden via Google trouwens
Excuses aanvaard, niet iedereen zit zn hele leven achter de pc...... jeez

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 14 juni 2004 @ 18:41:
en om nog maar een een fout te corrigeren: Een DVD heeft geen los sub bestandje. De sub's zitten daar ook gewoon met de rest in een (VOB) bestand...

Ik zou zeggen, zoek eerst maar eens uit hoe het allemaal in elkaar zit, als je er dan nog niet uitkomt, mag je altijd nog vragen. De juiste links zijn al gegeven :0
Dus als ik engelse of franse of duitse of nederlandse ondertiteling kies, kies ik ook een andere versie van het film-bestand?
Ofwel als ik op mijn dvd tien talen kan kiezen kies ik in werkelijkheid dus tien verschillende films kiezen?
nja

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nergens iets van.... :P
Maar weten jullie dan wat VLC is?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

VLC is een video player voor linux, windows en OSX (en waarschijnlijk nog enkele andere platformen). Misschien heeft het ook nog een andere betekenis (ik weet het zelfs bijna zeker), maar ik ken VLC als zodanig ;)

En nee, je kijkt niet naar 10 verschillende filmvarianten. De sub's zijn gewoon plaatjes die over de films worden gelegd (op een DVD in ieder geval). Die plaatjes zitten gewoon in het VOB bestand. Als jij een keuze maakt voor een taal wordt gewoon het juiste plaatje over de film geoverlayed.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 14-06-2004 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zitten (volgens mijn voorbeeld dan) tien verschillende "plaatjes"-groepen of bestanden in het vob-filmbestand?

Waarom kun je dat niet nabootsen op een vcd?
(okeej, jij weet wat vlc is, maar ik lees vaak zat dat mensen zoeken naar een player voor een bin of avi film en dan wordt aangeraden om hem eerst te coderen als mpeg. In plaats van dat er aangeraden wordt vlc te gebruiken, werkt toch prima?)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeker werkt VLC prima, daar is verder ook niets mis mee. Ik snap echter de vraag niet i.c.m je probleem. je kunt de cue/bin ook mounten met bv deamontools, en dan in een andere player spelen.

Zo als jij hebt beschrijft is het ongeveer wel ja. Voor ieder subje wat er in beeld is is er een plaatje voor iedere taal. Zo'n plaatje wordt dan op het juiste moment getoond in de juiste taal. Ik weet niet of een vcd dat ook kan (ik meen van niet).

Wat je dan moet doen, is de mpeg extracten, sub's ergens vandaan halen, en van het geheel een "echte" DVD maken (met mpeg1 video dan wel). Je kunt ook de sub's in je beeld branden, maar dan moet je reencoden, dus gaat je kwaliteit terug. Waarschijnlijk is het dan nog wel klein genog om op een normale CD te passen..

Maar check eerst eens die links uit, want daar is meer dan genoeg info te krijgen

Pagina: 1