Boot fout met Compaq Deskpro

Pagina: 1
Acties:

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wil ik eindelijk eens gebruik maken van linux, krijg ik de pc niet aan :(

zit als volgt, ik heb een oude compaq deskpro hier liggen. type/model kan ik zo niet achterhalen, wel gaat het hier om een pentium 3 - 866mhz model.

tijdens opstarten kreeg ik alleen de Compaq logo heel groot, verder deed ie niks. na allerlei verschillende geheugens te hebben geprobeerd nog niks, alle hardware los koppelen ook niks.

vervolgens cmos clear gedaan (knopje op de moederbord), nu krijg ik tijdens het aandrukken alleen de tekst compaq deskpro (rechtsonder), niks reageert dus verder. de powerlampje schakelt ook vanzelf uit trouwens, maar alles loopt nog dus ook beeld op monitor. enige wat er aan veranderd is de hardeschijf, maar ik weet zeker dat de bios niet op de hd stond, omdat ik ervoor de hd vaak genoeg heb zitten formateren zonder problemen.

ow, bij het plaatsen van een reep van 64mbram piept ie als een gek, vervolgens een heel lang piep wat niet stopt. dit krijg ik ook als er helemaal geen ram is ingedrukt.

iemand met tips?? debian cdtje zit zo zielig te wachten :'(

Verwijderd

volgens mij, kan je als je dat fijne compaq logo ziet. Al in de BIOS komen. (ben je al een stapje verder) Maar ik weet niet zeker of dat er voor ook werkt...

• SYQ
  • Niet online
dat fijne logo is nu dus juist verdwenen, nadat ik clear cmos heb gedaan. maar dan nog, de toetsenbord reageert nu nergens op. ook is powerlampje uit, terwijl pc vrolijk aanstaan.

wat ik nu zie is een flikkerende cursos geval linksboven, en rechtsonder tekst : compaq deskpro

op de support site van compaq staat ook niks, in de behuizing van compaq pc zelf sttaat een groot sticker. maar niks met foutmelding wanneer powerlampje uitstaat

Verwijderd

als je de kans daar toe ziet moet je is een andere HD er in hangen. Misschien is je HD gewoon een beetje gaar. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. Anders een ander mobo proberen (hoewel dat bij mijn oude compaq een rampenidee was)

• SYQ
  • Niet online
(kut italie)

hd plus cdrom zitten op 1 ide kabel, deze compleet loskoppelen of aansluiten heeft geen effect. fout blijft hetzelfde

Verwijderd

(kut italie)
inderdaad :+
hd plus cdrom zitten op 1 ide kabel, deze compleet loskoppelen of aansluiten heeft geen effect. fout blijft hetzelfde
uhmmmm... neem aan dat je met aansluiten een andere HD bedoelt?
Tjoa, het enige wat je dan nog kan doen is de CD-rom drive en de HD apart aan sluiten. Zitten deze direct op het moederbord aan gesloten? Of is het zo'n fijn COMPAQ systeem dat je met geen mogelijkheid los en vast krijgt? (zo'n "dwarslat" met aan de onderkant zo'n connector die je op het moederbord vastplugt? Of toch ergens een kennis aankijken die zijn moederbord ter beschikking wil stellen :+

• SYQ
  • Niet online
ik heb hem al :)

blijkbaar zat de cpu beetje los ofzo, heb de koelblokje ff losgekoppeld, daarna erop gezet. en nu draait ie weer als een tiet!

toch bedankt!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hier stond niets, hij doet t al blijkbaar

[ Voor 101% gewijzigd door Pixal op 15-06-2004 09:49 ]

Pagina: 1